Mun mielestä Saimi Hoyer pitäis poistaa Suomen huippumalli haussa-ohjelmasta kokonaan, koska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
viime kaudella hän törkeästi jyräs sen yhden tytön voittoon, vaikkei se millään onnistunu kuvissa. Jos joku tietää, onko se voittaja tehny yhtään kuvausta tai catwalkia ohjelman jälkeen, niin saa kertoa. En pikaisella googletuksella löytänyt mitään.

Lisäksi Saimi törkeästi heti tämän kauden alkuun totesi, että "huippumalli on pitkä ja laiha", vaikka vasta Anne Kukkohovi oli kertonut, että myös pluskoon mallit ovat tervetulleita.

Aiemmin tykkäsin Saimista, mutta viime kauden puolueellisuus muutti sen. Nyt olin valmis "aloittamaan puhtaalta pöydältä" :D mutta tuo typerä, takaperoinen ja vanhanaikainen kommentti sai taas sapen siihen malliin kiehahtamaan, että todellakin toivoisin hänen paikallaan istuvan vaikka tuon Stylisti-Terin, joka ohjelmassa nähtiin. Ja onhan meillä muitakin kansainvälisen uran tehneitä malleja! Sellaisia, jotka tajuavat, mikä ohjelman johtoajatus lienee alunperin ollut ja se kai on mallimaailman muuttaminen terveellisempään suuntaan ja esimerkin näyttäminen nuorille vaikutteille alttiille naisille ja miehille. (vrt. ANTM, jossa liian laihat eivät edes pääse ohjelmaan, tytöille annetaan ravinto-oppia, yhden kauden green-theme jne)

Mietin eilen illalla kun tuota olin kattonut että minkähän takia ne mallit on aina niin laihoja, tähänkin kauteen haki pyöreitä tyttöjä. Surullista miten nykypäivänä annetaan kuva että pitää olla langanlaiha ollakseen kaunis !

Mietin eilen illalla kun tuota olin kattonut että minkähän takia ne mallit on aina niin laihoja, tähänkin kauteen haki pyöreitä tyttöjä. Surullista miten nykypäivänä annetaan kuva että pitää olla langanlaiha ollakseen kaunis !

ei mallilla ja kauneudella ole mitään tekemistä keskenään. Malli on vaatehenkari, laiha ja pitkä ja usein oudon näköinen, mutta harvoin klassisen kaunis.

• Tykkää
Reactions: Kerpele

Amerikan huippiksessa on jo pluskoon voittajakin, niin täällä vasta nyt olevinaan olis huolittu niitä mukaan. Huoh...
Luulis, että etenkin nää hoyerit ja kukkohovit olis aikaansa edellä niin ku muodissakin kuuluis, mut ei...

Mut niin se vaan on, että huippumallit ovat pitkiä ja laihoja. Ja huippumallilla Saimi tarkoittaa maailmalla menestyviä malleja, jollaista ohjelmassakin yritetään hakea.

Viime vai toissakautena kolmanneksi tullut(?) Saara Sihvonen tekee muuten parhaillaan läpimurtoa New Yorkin muotiviikoilla. Linkissä Saaran tekemiä töitä:

http://forums.thefashionspot.com/f52/saara-sihvonen-111287.html

Ja jos ura tosiaan pääsee vauhtiin (ihan lupaavalta näyttää), taitaa Saarasta tulla menestynein Suomen huippumalli -kisaaja. Suvihan oli mallikoulu-ohjelmasta.

[QUOTE="xyz";24617521]Mut niin se vaan on, että huippumallit ovat pitkiä ja laihoja. Ja huippumallilla Saimi tarkoittaa maailmalla menestyviä malleja, jollaista ohjelmassakin yritetään hakea.

Viime vai toissakautena kolmanneksi tullut(?) Saara Sihvonen tekee muuten parhaillaan läpimurtoa New Yorkin muotiviikoilla. Linkissä Saaran tekemiä töitä:

Saara Sihvonen - the Fashion Spot

Ja jos ura tosiaan pääsee vauhtiin (ihan lupaavalta näyttää), taitaa Saarasta tulla menestynein Suomen huippumalli -kisaaja. Suvihan oli mallikoulu-ohjelmasta.[/QUOTE]

Ei ehkä ihan mairittelevin linkki, ku poseeraa jossain pistorasian eessä, mut ku itte googlas nimellä niin löytyhän sieltä meriittejäkin. =) Onnea vaan hälle uraan!

Mun mielestä täytys vaan tuputtaa ees M-kokoa malleihin, koska totuus on se, että harva meistä sopii suoraan noihin mallimaailman normeihin. Eikä loppujen lopuks ole mitään syytä miksi vaatteet ei vois roikkua 1,5 metrin varressakin tai miksi niitä ei vois suoraan tehdä isotissisille. Se että joku versace määrittelee, että hän ei suostu tekemään muun kokosta vaatetta ku 0-kokoa, on ihan hulluutta. Samalla tapaa catwalkien halutuin mallikoko voisi olla, 165cm/92-70-92.

[QUOTE="vieras";24617586]Ei ehkä ihan mairittelevin linkki, ku poseeraa jossain pistorasian eessä, mut ku itte googlas nimellä niin löytyhän sieltä meriittejäkin. =) Onnea vaan hälle uraan![/QUOTE]

Linkissä oli ihan keskusteluketju, josta löytyy kyllä muitakin kuvia (mm. muotiviikoilta) kuin etusivun koekuvat. :)

Minusta Saimi on taas ihan huippu. Ennen en pitänyt siitä yhtään, mutta ohjelman myötä oon alkanu tykkäämään ja tykkään nykyään myös hänen ulkonäöstään.

Ja mitä kauneuteen tulee, ohjelmassahan on nimenomaan sanottu ettei haeta mitään klassista kaunotarta vaan nimenomaan mallia. Mallin tulee olla pitkä ja laiha, sehän on totuus. Ja sillä ei sitten ole mitään tekemistä kauneuden kanssa.

Saimin tapa laukoa asioita ja omia mielipiteitään suoraan ei miellytä kaikkia. Samoin puhetyyli on persoonallinen en tykkää mutta se onkin varmaan laskelmoitua herättää keskustelua ja antaa särmää ohjelmalle

ei mallilla ja kauneudella ole mitään tekemistä keskenään. Malli on vaatehenkari, laiha ja pitkä ja usein oudon näköinen, mutta harvoin klassisen kaunis.

Näinhän se on, viime vuoden eka tippuja Anette on hyvä lapsuuden ystäväni ja hän jos mikä on oikeasti kaunis, mutta siinähän sanottiinkin että hän on liian kaunis !

[QUOTE="mä";24617667]Saimin tapa laukoa asioita ja omia mielipiteitään suoraan ei miellytä kaikkia. Samoin puhetyyli on persoonallinen en tykkää mutta se onkin varmaan laskelmoitua herättää keskustelua ja antaa särmää ohjelmalle[/QUOTE]

Mä olen aina tykänny siitä että se on sellanen suorasukanen ja jämäkkä. Mä en vaan tykkää siitä, että se on noinkin vanhoillinen. Ei tollanen älytön laihuusihannointi voi jatkua loputtomiin. Muualla näytetään jo, että muutos on käsillä. Esimerkiksi Dove ja tavalliset naiset...

Minä arvostan Saimia siinä, että hän osaa käsitellä mediaa. Hän on tehnyt selvän rajan siihen, että häntä ja hänen asioitaan voi julkisuudessa esitellä, hän on julkinenpersoona, mutta hänen perheensä on jätettävä ulkopuolelle (tiesittekö, että hänellä on pieniä lapsia? Minulle se tuli yllätyksenä). Uskon, että hän osaa myös välittää tuon periaatteen ja sen tärkeyden kokelaille.

Saimin perheestä on turha yrittää löytää kummempaa tietoa, esim lapsista ei ole julkisuudessa kuvia.

joo tiesin että saimilla on lapsia ja esim kun oli se ohjelma saimin enkelit niin siellähän ne lapset oli mukana !

Raskaana ollessaan ylpeästi ilmoitti, etteivät lapset tule rajoittamaan hänen elämäänsä eikä korkokengistä luovuta. Ja että ei sillä niin väliä, kuka lapsia hoitaa, eivät lapset tai hän itse ole niin ainutlaatuisia. Sanamuotoa en kyllä muista.

Kuitenkin myös Saimi on aika tavis äiti, ihan yhtä eksyksissä oltiin molemmat ruokakaupassa kun tavaroita etsittiin. Ei ollut meikattu vimosen päälle, hiuksetkin miten sattuu, mies ja toinen muksu mukana.

On vaan älyttömästi helpompaa suunnittelijalle, kun malli on laiha ja pitkä. Sille voi laittaa mitä tahansa päälle, kaikille menee samat vaatteet, kun jokaisen mallin on oltava ns. 0 koossa, mitään ylimääräistä ei tursu mistään vaikka sille tekis vaatteen kalaverkosta jne.
Eihän tuo vartalonkuva ole terve millään tavalla, eikä ihanteellinen eikä mielestäni edes ihastuttava. Itse henkilökohtaisesti pidän naisesta, joka on muodokkaampi, urheilullinen ja terveen näköinen. Ymmärrän silti, miksi suunnittelijoiden on vaikea luopua hoikista malleista.

Mielestäni huippumallin on oltava laiha. Pluskokoiset mallitkin voivat menestyä, mutta eivät pysty kilpailemaan samoista huipputöistä laihan mallin kanssa. Plussat menee sitten enemmänkin kaupallisiin hommiin, kuten se jenkkilän tuhdimpi malli.

Olisi kannattanut katsoa se Saimin enkelit- ohjelma, siitä selvisi hyvin kuinka paljon Saimi oikeasti välitti malleiksi haluavista tytöistä ja oli valmis tekemään töitä heitä auttaakseen.

[QUOTE="vieras";24617857]Mielestäni huippumallin on oltava laiha. Pluskokoiset mallitkin voivat menestyä, mutta eivät pysty kilpailemaan samoista huipputöistä laihan mallin kanssa. Plussat menee sitten enemmänkin kaupallisiin hommiin, kuten se jenkkilän tuhdimpi malli.

Olisi kannattanut katsoa se Saimin enkelit- ohjelma, siitä selvisi hyvin kuinka paljon Saimi oikeasti välitti malleiksi haluavista tytöistä ja oli valmis tekemään töitä heitä auttaakseen.[/QUOTE]

Takuulla pyyteettömästi... :saint:

On vaan älyttömästi helpompaa suunnittelijalle, kun malli on laiha ja pitkä. Sille voi laittaa mitä tahansa päälle, kaikille menee samat vaatteet, kun jokaisen mallin on oltava ns. 0 koossa, mitään ylimääräistä ei tursu mistään vaikka sille tekis vaatteen kalaverkosta jne.
Eihän tuo vartalonkuva ole terve millään tavalla, eikä ihanteellinen eikä mielestäni edes ihastuttava. Itse henkilökohtaisesti pidän naisesta, joka on muodokkaampi, urheilullinen ja terveen näköinen. Ymmärrän silti, miksi suunnittelijoiden on vaikea luopua hoikista malleista.

Tosta tulikin mieleen, että miksei se vartalo voisi olla edes urheilullinen ja hoikka? Eihän esim. Eva Wahlströmillä roiku mikään muu ku rastat, saatika tursu läskit. Siinä on kaunis ja terve vartalo ja sellaisia on PALJON.

Eli terve ja urheilullinen vs. luiseva ja nälkiintynyt? Kumpaa itse ihannoit?

Ymmärrän, että ohjelmassa haetaan huippumallia, mut TV-ohjelmilla on myös tietty vastuu yleisöä kohtaan. Halusi tai ei, nuo ohjelmat vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin. Luulen, että jos Saimin puheita lähetettäisin 24/7 anoreksian ja bulimian määrä nousisi räjähdysmäisesti.

[QUOTE="yrittäjä";24617932]Mitä merkitystä? Jos hommat kuitenkin hoitaa. Työtä meidän kaikkien täytyy tehdä ja itseään eteenpäin viedä. Hatunnosto niille, jotka kykenevät tekemään sen monella tasolla ja avaamaan uusia ovia ja mahdollisuuksia.[/QUOTE]

Kirjoittaja, jolle vastasin, antoi mielestäni ymmärtää, että silkasta auttamisen halusta tms on valmis tekemään paljon työtä. Hulluhan se on, joka ei duuniaan hoida ja huolehdi omasta maineestaan, mutta se on bisnestä, aniharvoin humanitaarista työtä.

Katsoin brittien Huippumalli haussa ja siinä oli paljon "normaalipainoisempia" nuo tytöt kuin aina tässä suomen versiossa. Saimi on vanhanaikainen eikä ymmärrä nykyaikaista (eikä tulevaisuuden) kauneuskäsitettä vaan on juuttunut 90-luvun anorektikko-henkarityyliin. Esim. Bar Refaeli ja Victoria's Secretin dynaamisen kauniit naiset on Hoyerin mielestä varmaan vaan "läskejä" ja "pari senttiä pois lantiolta". Maailma muuttuu Saimiseni, kuivettuneet henkarit ei ole enää IN.
Olisi jännä nähdä tämä ohjelma tyystin eri tuomareilla, silloin olisi varmaan kilpailijatkin erilaisia. Ketkä tuomaroivat silloin kun Suvi Koponen voitti?

• Tykkää
Reactions: masuilija.

Yhteistyössä