Mun mielestä on ihan sama laitetaanko lapsilisät säästöön vai käytetäänkö elämiseen, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiedän ettei kuulu mulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiedän ettei kuulu mulle

Vieras
Ei kai niitä kuitenkaan ole tarkoitettu perheen koirien elättämiseen??

Mulla on kaveri joka on ollut ihan nuoresta asti intohimoinen koiraharrastaja. Kun se sitten kertoi olevansa raskaana ajattelin että nyt rauhoittuu koirajututkin mutta ei. Nyt heillä on kaksi pientä lasta ja kolme koiraa joiden kanssa käydään näyttelyissä ja kilpaillaan ympäri suomea.

Ei siinä mitään pahaa mutta ovat hyvin pienituloisia, keikkatöitä tekevä opiskelija + kotiäiti ja mihinkään lasten tarvikkeisiin ei ole koskaan rahaa. Miltei kaiken ovat saaneetkin ilmaiseksi sukulaisilta ja kavereilta niin tavarat kuin vaatteetkin. Koiriin ja näiden harrastuksiin voidaan kuitenkin laittaa rahaa ihan surutta, niiltä eläimiltä ei mitään puutu ja niiden varusteet ja ruuat ostetaan sieltä kalliimmasta päästä.

Nyt ei 4v esikoiselle ole välikausipukua tarjolla mistään ja kaveri oli ihan hädissään mistä voisi saada tälle vaatteet. Mä menin sitten sanomaan että osta vaikka lapsilisillä mistä kaveri suuttui täysin. Luetteli mitä kilpailuita ja näyttelyitä heillä on seuraavan parin kuukauden aikana edessä ja miten paljon niihin menee rahaa, kyllä siihen uppoaa kaikki lapsilisät.

Lapsilisä on nimenomaan tarkoitettu lapsesta aiheutuneiden kulujen kattamiseen. Jos joku käyttää niitä johonkin muuhun, niin se on laitonta ja väärin. kerro tämä kaverillesi.

Älä huolehdi muiden harrastuksista! Hoitakoon oman lapsensa ja koiransa asioita kuten haluaa. Tuskin lapsi alasti juoksee ulkona. Koirat voivat olla henkireikä tilanteessa, jossa muuten on aika tiukkaa. Itsellä ei ole koiria eikä tule, mutta jokainwn saa valita omat harrastuksensa.

No sille asialle nyt ei oikein voi mitään, pistäähän jotkut kaikki lapsilisät alkoon, tupakkaan, omiin harrastuksiinsa tms. Onko sulla ap samanikäinen lapsikuin tämä kaverin 4v. Tuli vaan mieleen, että yrittikö rutinallaan kerjätä sun lapsen pukua halvalla tai ilmaiseksi omalleen?

No kai sitä tossa tilanteessa vois ihan yleisesti miettiä vähän uusiksi rahankäyttöään. Mutta kenellekään mulle se ei oikeastaan asiana kuulu.

Ja en mäkään kyllä erikseen kato, mihin mun taloudessa menee mikäkin raha. Rahaa tulee lapsilisät, elatustuki ja mun työtulot.
Olen aivan satavarmasti maksanut joskus lapsilisistä tai elareista koirien ja kissojen ruokia tai hevosten eläinlääkärilaskuja.
Ei ole tosin tähän mennessä ollut ongelmia vaatettaa lapsia, ne rahat on sitten otettu muista tuloista...

Yhteistyössä