Mun mielestä mies veti maton jalkojeni alta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päätätte yhdessä mitkä huoneet sisustetaan sun makuun ja mitkä miehen makuun.

Näin minäkin olisin ehdottanut. Päättäkää tietty huone/tietyt huoneet, jotka laitatte täysin sinun makusi mukaan ja tietyt, jotka laitatte miehen maun mukaan. Esim. keittiössä tai olohuoneessa voisitte sitten ehkä hakea kompromissia jonka kanssa molemmat voisivat elää. Ja muista, että nyt valitsemanne sisustus ei varmaankaan ole sama loputtomiin, joten saatat saada myöhemmin paremmin omaan makuusi sopivan sisustuksen.

Voi olla, että mies on keskittynyt siihen taloon ja sinä niihin kippoihin ja vitriineihin.
Kuinka perinteistä naisten touhua.

Sisustuksesta.

Sisustus on mulle suunnilleen henki ja elämä. Tällä hetkellä en ole toteuttanu visioitani kovinkaan paljon, koska asuntona on ollut 5 vuotta kaupungin vuokratalo. Pitkään etsittiin omakotitaloa miehen kanssa, jota ei löytynyt. Päädyttiin ostamaan tontti keväällä 2012. Ja rakentaminen aloitettiin tänä keväänä.

Sisustus-innostani mies on hyvinkin perillä. Kerään kollaasia "tulavaisuuden kodista" kansiooni. Näytän miehelle mieleisiäni ideakuvia ja puhun muutenkin paljon siitä Mitä Sitten Kun On Se Oma Talo!

Nyt kun rakentaminen on edennyt kohta sisähommiin ja miehelle plen puhunut jo pitkään että syksyllä pitää ruveta sitten tekemään pikku hiljaa huonekaluostoksia koska ne pääosin ostetaan käytettyinä (vanhoja huonekaluja). Niiden etsimiseen voi mennä aikaa. Kävin ekalla kierroksellani tänään sormet syyhyten ja innosta puhkuen napsin kuvia varteen otettavista huonekaluista. Kun kotona niitä näytin miehelle, hän ensin katsoo mua nyrpistyneenä ja sanoo että hän ei kyllä mitään tollasta halua! Kaikki oli ihan nou nou. Koko tyyli. Erityisesti idea Vanhoista huonekaluista.

Mykistyin. Tuntuu uskomattoman pahalta ja jopa petetyltä, että nyt vaivautuu sanomaan mielipiteen sisustuksellisiin asioihin. En osaa edes puke sanoikin miten vihainen oon sille. En uskalla edes myöntää itelleni että todennäköisesti meille ei siis tule sellaista sisustusta josta olen pari vuotta haaveillut.

Ehkä pikku juttu jollekkin muulle, mutta ei mulle..

ja ne luetut tiedot ja sisustustrendit vastaavat sit just teidän molempien makua?

Miehellä ei ole sisustusmakua, ei osaa keskustella sisustuksesta tai tyylistä josta pitää, ei viitsi perehtyä sisustustyyleihin tai kierrellä kanssani sisustuskauppoja, jolloin voisi näyttää minulle mistä tykkää.

Joten jos ei kiinnosta, eikä kiinnosta perehtyä asiaan, ei saa samaa päätäntävaltaakaan.

Ja tämä toimii meillä molemminpäin, mua ei kiinnosta perheen autot, ei kiinnosta opiskella niistä enempää ja siksi mies tekee päälinjaukset niistä, koska tietää enemmän.

En todellakaan koe reiluna tuota ap:n miehen toimintaa, miksi mies antaa naisen suunnitella ja sisustaa, nähdä vaivaa ihan turhaan vuosikausia ja sitten vaan sanoa "eiku emmä tykkääkkään"
Olisi sanonut silloin kaksi vuotta aiemmin jo.

• Tykkää
Reactions: Spukka
[QUOTE="vieras";28792228]Miehellä ei ole sisustusmakua, ei osaa keskustella sisustuksesta tai tyylistä josta pitää, ei viitsi perehtyä sisustustyyleihin tai kierrellä kanssani sisustuskauppoja, jolloin voisi näyttää minulle mistä tykkää.

Joten jos ei kiinnosta, eikä kiinnosta perehtyä asiaan, ei saa samaa päätäntävaltaakaan.

Ja tämä toimii meillä molemminpäin, mua ei kiinnosta perheen autot, ei kiinnosta opiskella niistä enempää ja siksi mies tekee päälinjaukset niistä, koska tietää enemmän.

En todellakaan koe reiluna tuota ap:n miehen toimintaa, miksi mies antaa naisen suunnitella ja sisustaa, nähdä vaivaa ihan turhaan vuosikausia ja sitten vaan sanoa "eiku emmä tykkääkkään"
Olisi sanonut silloin kaksi vuotta aiemmin jo
.[/QUOTE]

No tästä oon kyllä ihan samaa mieltä.

Sisustuksesta.

Sisustus on mulle suunnilleen henki ja elämä. Tällä hetkellä en ole toteuttanu visioitani kovinkaan paljon, koska asuntona on ollut 5 vuotta kaupungin vuokratalo. Pitkään etsittiin omakotitaloa miehen kanssa, jota ei löytynyt. Päädyttiin ostamaan tontti keväällä 2012. Ja rakentaminen aloitettiin tänä keväänä.

Sisustus-innostani mies on hyvinkin perillä. Kerään kollaasia "tulavaisuuden kodista" kansiooni. Näytän miehelle mieleisiäni ideakuvia ja puhun muutenkin paljon siitä Mitä Sitten Kun On Se Oma Talo!

Nyt kun rakentaminen on edennyt kohta sisähommiin ja miehelle plen puhunut jo pitkään että syksyllä pitää ruveta sitten tekemään pikku hiljaa huonekaluostoksia koska ne pääosin ostetaan käytettyinä (vanhoja huonekaluja). Niiden etsimiseen voi mennä aikaa. Kävin ekalla kierroksellani tänään sormet syyhyten ja innosta puhkuen napsin kuvia varteen otettavista huonekaluista. Kun kotona niitä näytin miehelle, hän ensin katsoo mua nyrpistyneenä ja sanoo että hän ei kyllä mitään tollasta halua! Kaikki oli ihan nou nou. Koko tyyli. Erityisesti idea Vanhoista huonekaluista.

Mykistyin. Tuntuu uskomattoman pahalta ja jopa petetyltä, että nyt vaivautuu sanomaan mielipiteen sisustuksellisiin asioihin. En osaa edes puke sanoikin miten vihainen oon sille. En uskalla edes myöntää itelleni että todennäköisesti meille ei siis tule sellaista sisustusta josta olen pari vuotta haaveillut.

Ehkä pikku juttu jollekkin muulle, mutta ei mulle..

saattaa olla mukavuuden ja käytännön haluinen. ja haluta vaikka ihan perus mustat muhkeat nahkasohvat missä voi löhöten katsoa telkkua. Ei mitään epämukavia antiikki huonekaluja missä joutuu istumaan kirkko asennossa.:D

Voi luoja! Se nyt on vaan ihan normaalia mieheltä että antaa naisen hössöttää sisustuksesta yms ihan rauhassa kun käsillä on tällä hetkellä jotain oikeasti huomiota vaativaa: No se hemmetin talo.

Rakentaminen on yksi hyvä esimerkki asioista joissa ei voi oikoa vaan kaikella on aikansa ja paikkansa. Siinä vaiheessa kun perustuksia valetaan ei todellakaan voi oikasta loppuun ja alkaa miettimään mitään maton värejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28791612:
Juurikin näin. Kumpikin voi haaveilla/suunnitella itsekseen mitä tahansa siihen asti, kunnes on päätösten aika. Silloin - ja vasta silloin - on aika tehdä kompromisseja ja jos maut eroavat kovasti, niin pettymyksiltä lienee mahdoton välttyä.

Totta. Ennen tuota hetkeä mieli voi muuttua monesti. Jopa tuon jälkeenkin...

Jos muuta kompromissia ette keksi niin sopikaa tietyt huoneet jotka sisustatte omalla tyylillänne.

Eikös kompromissi ole paras vaihtoehto. Sekoitetaan molempien tyylit tai otetaan apn mausta ne osat jotka miehelle kelpaa, jos miehellä muuten ei niin väliä. En mäkään olisi kotiin saanut laittaa niitä räikeimpiä mielitekojani kuten vaikka jotain huomiota herättäviä verhoja tai oikein naisellisia juttuja vaan oli tyydyttävä vähän hillitympään makuun ja unohdettava että täällä asuu myös mies.

vaikka joskus tekisi mieli ostaa ihanan romanttiset lakanat tai peräti nukkua pinkeissä pallokuosisissa lakanoissa ja ostaa karvahapsuinen tyyny, voin ihan mielelläni jättää ne kauppaan ja valita vähän hillitympää makuani.

Ymmärrän täysin jos Apn mies ei tykkää vanhasta. Se kun ei ole edes kovin mukavan näköistä. Meillä onneksi maut menevöt aika yksiin miehen kanssa. Tykätään molemmat modernista, mustavalkoisesta, harmaasta ja sattumalta myös itse väreistä satutaan pitämään samoista.

Mulle ei kävisi, että mies saisi sisustaa vaikka keittiön ja mulle jäisi olohuone. En viihtyisi yhtään jos ei näytä omalta. Jokaisessa ostoksessa kysyn miehen mielipidettä ja välillä valitsemani ei käy. On meilläkin välillä riitoja kun miehestä jokin on niin hieno mutta musta karsea.

Vähän sama juttu kun lapsen nimivalinnassa. Vaikka miten olisi 10 vuotiaasta asti valinnut lastensa nimet, ei ne välttämättä sovi puolisolle.

[QUOTE="vieras";28792436]Eikös kompromissi ole paras vaihtoehto. Sekoitetaan molempien tyylit tai otetaan apn mausta ne osat jotka miehelle kelpaa, jos miehellä muuten ei niin väliä. En mäkään olisi kotiin saanut laittaa niitä räikeimpiä mielitekojani kuten vaikka jotain huomiota herättäviä verhoja tai oikein naisellisia juttuja vaan oli tyydyttävä vähän hillitympään makuun ja unohdettava että täällä asuu myös mies.

vaikka joskus tekisi mieli ostaa ihanan romanttiset lakanat tai peräti nukkua pinkeissä pallokuosisissa lakanoissa ja ostaa karvahapsuinen tyyny, voin ihan mielelläni jättää ne kauppaan ja valita vähän hillitympää makuani.

Ymmärrän täysin jos Apn mies ei tykkää vanhasta. Se kun ei ole edes kovin mukavan näköistä. Meillä onneksi maut menevöt aika yksiin miehen kanssa. Tykätään molemmat modernista, mustavalkoisesta, harmaasta ja sattumalta myös itse väreistä satutaan pitämään samoista.

Mulle ei kävisi, että mies saisi sisustaa vaikka keittiön ja mulle jäisi olohuone. En viihtyisi yhtään jos ei näytä omalta. Jokaisessa ostoksessa kysyn miehen mielipidettä ja välillä valitsemani ei käy. On meilläkin välillä riitoja kun miehestä jokin on niin hieno mutta musta karsea.

Vähän sama juttu kun lapsen nimivalinnassa. Vaikka miten olisi 10 vuotiaasta asti valinnut lastensa nimet, ei ne välttämättä sovi puolisolle.[/QUOTE]

Olohuone on arvokkain. Astrolabe sai sisustaa muut, itselleni jätin olohuoneen. Tosin sekin meni hänen ehdotusten mukaan, mutta varmistin että siitä tulee minullekin mieluinen :p

Mitäpä jos pyydät miestäsi kertomaan, millaisen sisustuksen hän haluaisi ja mitä hän ei missään tapauksessa halua. Sen jälkeen on helpompi alkaa keskustella, millainen sisustuksen tulisi olla, jotta se tuntuu teistä molemmista omalta. Meillä on vuonna 2012 valmistunut erittäin moderni kivitalo, jonka sisutus on pääosin talon tyylinen terästettynä kuitenkin sopivan verran vanhoilla (perityillä, antiikkiliikkeistä tai huutokaupoista ostetuilla) tavaroilla. Lopputulos on niin onnistunut, että sitä on kerran jopa sisustuslehdessä esitelty.
Kyllä kodin sisustaminen on niin iso asia, että siinä pitää jokaisen perheenjäsenen saada omia toiveitaan toteutettua.

Yhteistyössä