Mun mielestä jokaisen äidin tulisi lähteä töihin viimeistään silloin, kun lapsi on 6 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Imetys on jotenkuten hyväksyttävä peruste äidille maleksia kotona siihen saakka, kun lapsi on puolivuotias. Sen jälkeen se on vain tekosyy.

Isien pitäisi ottaa vastuuta lapsistaan vaikka väkipakolla. Saatais palkkaerot ja muut yhteiskunnan epäkohdat korjattua edes vähän parempaan suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lpkoo:
Olen osittain samaa mieltä. Olisi myös vähemmän masennuslääkkeitä syöviä ylipainoisia kotiäitejä.

mulle saisi syöttää melkosen määrän nappeja että voisin olla masentumatta erossa vauvastani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
eli naisten ja miesten välinen tasa-arvo on ainoa tärkeä juttu, vauvoilla ei mitään väliä?

Kärsiikö vauva, jos jää isukin kanssa kotiin?

saattaa kärsiäkin. Ihan kaikki isukit ei ole aivan ihanteellisia hoitajia. Ei toki kaikki äidit, mutta naisilla on sentään vielä jotain luonnollista taipumusta hoivaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Muuten ihan kiva ajatus. Mutta itse en olisi pystynyt, vauva heräili sen verran hyvin öisin että en olisi jaksanut mennä töihin.

Eikös tuossa aloituksessa vaadittu isille sitä vastuuta, että isä jää sitten kotiin sen lapsen kanssa ja hoitaa ne yöheräilyt :)

Mites muuten yh:t, ei niillä ole sitä miestä jakamassa sitä vastuuta.

eli naisten ja miesten välinen tasa-arvo on ainoa tärkeä juttu, vauvoilla ei mitään väliä?

saattaa kärsiäkin. Ihan kaikki isukit ei ole aivan ihanteellisia hoitajia. Ei toki kaikki äidit, mutta naisilla on sentään vielä jotain luonnollista taipumusta hoivaamiseen.

"luonnollisia taipumuksia". Kyllä varmaan! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei, jos saa yönsä nukutuksi. Univelkaisena vaatimukset ovat kohtuuttomat olla tehokas ja tehdä virheetöntä työtä sekä työpaikalla että vauvan parissa.

tämäpä juuri. vai miltä ap:sta tuntuis olla sairaalassa hoidossa kun meikäläinen unenpuutteesta sairaana jakelis sun lääkkeet väärin ja sekoittais sun potilaspaperit?

Miten imetys on tekosyy? Alle vuoden ikäiselle ei saa antaa tavallista maitoa, vaan pitää antaa KORVIKETTA, jos vauva ei saa joka aterian päätteeksi äidinmaitoa. Vai meinaatko, että äidin pitäisi tissit ruvella joka päivä istua veivaamassa rinnoista maitoa pulloon?

Imetys ei siis ole hyväksyttävä syy olla kotona lapsen kanssa sen jälkeen, kun lapsi täyttää puoli vuotta? Meillä alotettiin kiinteet 5,5-kuisena eikä niitä mennyt alas kunnolla ennen kuin poika oli ehkä 9-kuinen. Siihen asti maitoa meni PALJON.

Periaatteessa oon samaa mieltä siitä, että isien olisi hyvä jäädä enemmän kotiin. Meillä tämä tuli luonnollisemmin, oikea ratkaisu meille. Isä teki puolipäivätyötä yhdessä vaiheessa ja oli paljon lapsen kanssa kotona, kun itse suoritin korkeakoulututkintoa. Siinä tuli selväksi, ettei koti-isänä oleminen sovi hänelle, vaikka muuten todella mielellään viettää aikaa lapsensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Muuten ihan kiva ajatus. Mutta itse en olisi pystynyt, vauva heräili sen verran hyvin öisin että en olisi jaksanut mennä töihin.

Eikös tuossa aloituksessa vaadittu isille sitä vastuuta, että isä jää sitten kotiin sen lapsen kanssa ja hoitaa ne yöheräilyt :)

Meillä isäntä ei herännyt, eikä herää lasten huonnesta kantautuviin ääniin. Ei ainakaan tarpeeksi nopeasti. Minä olen se joka reagoi niihin ensimmäiseksi ja ääsen tätä myöten myös ensimmäisksi sinne.
Joten vaikka isännällä olisi"vastuu" öistä ei siitä olisi ollut ja eikä ole mitään hyötyä, koska herään joka tapauksessa.
Nyt kuopus nukkuu jo aika hyvin. Kk:ssa heräilee 1-2 kertaa yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

eli vauva rinnalta pullolle 6kk vanhana?kun isäthän ei vo imettää...ja uskon et laikista isistä ei olis kyl ottaan tota vastuuta sori vaan

Alkuperäinen kirjoittaja hihihi:
miksi isän sitten olisi hyväksytympää olla kotona kuin äidin? jos äidillä kerran on vain tekosyitä 6 kk:n jälkeen..

Ei yhtään "hyväksytympää". Äidin on varmaankin imetyksen ja synnytyksestä toipumisen jälkeen olla kotona ensimmäiset 6 kk ja isän sitä seuraavat 6 kk.

Oletko tosissas sitä mieltä ettei ole? Takasin koulun penkille!

Oletko tosissas sitä mieltä ettei ole? Takasin koulun penkille!

Veikkaisinpa, että olen istunut koulun penkillä sinua pidempään. ;)

Yhteistyössä