mun mieheni on pettänyt mua.....

  • Viestiketjun aloittaja Jääpuikko
  • Ensimmäinen viesti
kolmen äiti
...ja omasta kokemuksesta sen verran... se vaatii ihan älyttömästi töitä jos meinaa sen luottamuksen saada takas, jos saa. Meillä vielä harjotellaan...ikävä kyllä :(
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä en ainakaan uskois noihin selityksiin pätkääkään... Juu kädestä pitämiseenhän ne jutut yleensä jää. Mitä epämääräsempiä selityksiä saat ni sitä todennäkösempää on että valheita syötetään.
niin.. sellaista kiertelyä ja kaartelua oli se vastausten saaminen.... ekaks kirjoiteltiin tuhmuuksia ja sitten akikkea maan ja taivaan välillä... kun pyysin esimerkkiä oli vastas syvä hiljaisuus....

Ja justiin tuo mitä kielletty kirjoitti kun ei ole mitään konkreettista, vain ne omat tunteet. Ja vaikka mun mielestä mies on mua pettänyt niin nukkumattomien tuntien ja pyörittelyn jälkeen mieleeni livahti että voiko tätä edes luokitella pettämiseksi? vaikka tiedän että juuri sitä tämä on ollut.
 
kolmen äiti
Niin ja on olemassa kahdenlaista pettäjää...niitä jotka tekee sitä jatkuvasti ja sit näitä yhen kerran kännimokailijoita... Mä vaan tiedän, että se luottamus on kadonnut ja ainakaan toistaseks en oo keksiny miten sen sais takas. Ja aikaa tapahtuneesta on jo koht 7 vuotta. Mut sit taas toisaalt, mä uskon et jokainen pettää ku oikee tilanne, aika ja paikka natsaa... mut se on taas sit toinen juttu...
 
hei
on hyvä kirjoitus uskottomuudesta ja nimenomaan myös emotianaalisesti uskottomuudesta ja siitä, että kun toinen haluaa tietää kaiken (missä mennään, mitä tapahtui, tienkö itse jotain väärin jne) niin toinen haluaa vain "jatkaa eteenpäin" ja unohtaa koko jutun.

Meillä täsmälleen samanlainen stoori kuin sinulla usea vuosi sitten, enkä ole vieläkään saanut luottamusta korjaantumaan. Tuo asia on välillämme varmasti aina. Nyt kun aikaa on kulunut, olen miettinyt, että teinkö viisaasti kun halusin jatkaa ja tehdä lapsiakin, kun en voi yli päästä ilman toisen apua ja rehellisyyttä.

Voimia sinulle kovasti!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä en ainakaan uskois noihin selityksiin pätkääkään... Juu kädestä pitämiseenhän ne jutut yleensä jää. Mitä epämääräsempiä selityksiä saat ni sitä todennäkösempää on että valheita syötetään.
niin.. sellaista kiertelyä ja kaartelua oli se vastausten saaminen.... ekaks kirjoiteltiin tuhmuuksia ja sitten akikkea maan ja taivaan välillä... kun pyysin esimerkkiä oli vastas syvä hiljaisuus....

Ja justiin tuo mitä kielletty kirjoitti kun ei ole mitään konkreettista, vain ne omat tunteet. Ja vaikka mun mielestä mies on mua pettänyt niin nukkumattomien tuntien ja pyörittelyn jälkeen mieleeni livahti että voiko tätä edes luokitella pettämiseksi? vaikka tiedän että juuri sitä tämä on ollut.
Niin kuin joku aiemmin kirjoittikin: minustakin tuollainen kuvailemasi kaltainen henkinen yhteys satuttaa enemmän kuin fyysinen pettäminen. Minä haluan, että mun mies juttelee kaikesta maan ja taivaan välillä mun kanssa. Muiden naisten kanssa pitää pysyä rajatummissa aiheissa :)

Mun mies tässä kerran sattui kertomaan, että oli kirjoittellut yhden ulkomaisen työkaverinsa kanssa. Siis ihan niitä näitä, miehen mukaan. Olin kyllä vähän loukkaantunut, kun kävi ilmi, että esim. perheenlisäyksestä, meidän ulkomaanmatkoista ym. oli jutellut. Kun en ollut moisesta dooriksesta (oikeesti naisen nimi on Doris) mitään aiemmin edes kuullut.
 
kolmen äiti
No toisaalt hyvä jos on noin...mulle selvis totuus "liian myöhään"... jatkoratkasuun vaikuttikin sit jo muut jutut.... nyt jos pitäs ns. puhtaalta pöydältä päättää, niin en olis jääny. Mut lasten takia yritän pitää perheen koossa, vaikkakaan ei aina helppoa ole... tosin on ne ajatkin jo muuttunu...ja mieskin iän myötä...
 
Meidän suhteessa henkisellä tasolla pettäminen on yhtä paha kuin pettäminen fyysisesti.*Yäk*

Ollaan uusperhe ja molemmilla on takanaan pettäneet puolisot edellisestä liitosta joten meillä sitä ei varmasti kumpikaan tuu koskaan tekemään.Sellasen tuskan on kumpikin kokenut ettei halua ikinä satuttaa rakastaan niin... :heart:
 
munmielipide
Ihan asiasta seitsemänteen, kurja tilanne, mut sulla ei olis ollu oikeutta tullata sun miehen puhelinta. Sori! Ja olisit päässyt vähemmällä kun olisit jättänyt sen tekemättä.. Tunnustan joskus tehneeni samaa mustasukkaisuuksissani, mitään ei onneks löytynyt, mut opettelin tavasta eroon, koska se on väärin ja mitä ei tiedä se ei loukkaa.. Ihme on jos joku saa luottamuksen takaisin pettämisen jälkeen..
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja munmielipide:
Ihan asiasta seitsemänteen, kurja tilanne, mut sulla ei olis ollu oikeutta tullata sun miehen puhelinta. Sori! Ja olisit päässyt vähemmällä kun olisit jättänyt sen tekemättä.. Tunnustan joskus tehneeni samaa mustasukkaisuuksissani, mitään ei onneks löytynyt, mut opettelin tavasta eroon, koska se on väärin ja mitä ei tiedä se ei loukkaa.. Ihme on jos joku saa luottamuksen takaisin pettämisen jälkeen..
PÄÄSSYT VÄHEMMÄLLÄ??!!

Eli vieläkin eläisin omassa pienessä purppuramaailmassani ja kuvittelisin että meillä on kaikki hyvin ja ollaan onnellisia.


Tein väärin joo, mutta aiheesta.
 
kolmen äiti
Kannattaa varmaan miettiä onko suhde sen arvonen että kantsii jatkaa...se on oikeesti iso asia saada luottamusta takas. Ja sit se ikuisuuskysymys, toisen kunnioittaminen. En mä ainakaan koe että mun mies on mua paljoa kunnioittanu ku meni vieraaseen sänkyyn.... enkä mä tiedä kunnioitanko mä sitä ja kuinka paljon. Ja mistä sä tiedät että jatkuuko toi homma...?

Mä tietäsin ainakin mitä tehdä jos kuviossa ei lapsia olis mukana... paskoja juttuja noi, toivottavasti saat asiat setvittyä...
 
villahousu
tarinasi kuulosti tosi tutulta. olen ollut samassa tilanteessa. ja minä myös olin niin pikkusieluinen et soitin tälle naiselle ja annoin tulla sydämmen kyllyydestä ja voin sanoa et helpotti se silloin. mut ei se meidän suhdetta auttanut mut muo kyllä.
 
floora
Meillä on nyt TÄSMÄLLEEN sama tilanne, erona vaan, että nämä viestittelyt ovat tapahtuneet Facebookissa. Kyseessä siis miehen vuosien takainen exä, johon on suhdetta lämmitelty. Luottamus on mennyt täysin, enkä usko, että edes pystyn antamaan anteeksi. Tunnen itseni niin mitättömäksi, miksi helvetissä noin edes pitää tehdä!!? Annoin miehelle nyt kaksi vaihtoehtoa (joko minä muutan pois lasten kanssa tai hän yksin) mutta mies yrittää vaan lakaista kaikki maton alle, ei halua keskustella koko asiasta ja väittää minua vaan mustasukkaiseksi! Mitä ihmettä tässä nyt sitten voi tehdä...?
 
munmielipide
tarkoitan sitä, kun toisesta ihmisestä ei voi IKINÄ tietää.. Etkös sä ollut kuitenkin tyytyväinen siihen purppuramaailmaas? Tää maailma on pullollaan epärehellisyyttä ja huijaaminen on TODELLA helppoa.. ainakin toisille.. Itse en pystyisi kuvittelemaan pettäväni puolisoani ja haluan uskoa ettei hänkään niin tee, siksi en halua löytää mitään "todisteita". Yhtä pahalta se tuntuu, selviää se asia sitten missä vaiheessa tahansa..
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mitä erikoista tuossa on? Itse olen tekstaillu/soitellu/mesetelly kaikenlaisia juttuja avoliitossa olevan miehen kanssa jo pidemmän aikaa..ja itse oon naimisissa...
Tietääkö miehesi?

Mun mielestä henkisellä puolella pettämisen raja menee siinä, että voiko niistä kirjoittamistaan asioista kertoa puolisolleen. Jos puoliso tietää ajatusten vaihdosta ja voisit milloin tahansa näyttää lähettämäsi tai saamasi viestin puolisollesi, niin silloin se ei mun mielestä ole kaveruutta kummallisempaa.
Mutta jos viestit ei kestä päivänvaloa, niin silloin se on selkeästi pettämistä, vaikkei mitään fyysistä olisi tapahtunutkaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mitä erikoista tuossa on? Itse olen tekstaillu/soitellu/mesetelly kaikenlaisia juttuja avoliitossa olevan miehen kanssa jo pidemmän aikaa..ja itse oon naimisissa...
Tietääkö miehesi?

Mun mielestä henkisellä puolella pettämisen raja menee siinä, että voiko niistä kirjoittamistaan asioista kertoa puolisolleen. Jos puoliso tietää ajatusten vaihdosta ja voisit milloin tahansa näyttää lähettämäsi tai saamasi viestin puolisollesi, niin silloin se ei mun mielestä ole kaveruutta kummallisempaa.
Mutta jos viestit ei kestä päivänvaloa, niin silloin se on selkeästi pettämistä, vaikkei mitään fyysistä olisi tapahtunutkaan.
juuri näin minäkin ajattelen.

-ap

 

Yhteistyössä