mun mahani vajaa 6kk synnytyksesyä: linkki kuvaan

• Viestiketjun aloittaja maha
  • Ensimmäinen viesti
ap
paljon mukavampi mun on kuulla tälläisia totuudenmukaisia vastauksia, kuin kavereiden hyvää tarkoittavia vähätteleviä kommentteja siitä, ettei tää paha ole ja se on vaan luonnolista jne.

Ei tää ole mun elämäni suurin murhe, ei lähelläkään sitä, eikä mun yöunet tästä kärsi.
Mutta realistisesti pystyn myöntämään, että tää on ihan järkyttävä. Se harmittaa, mutta ei sille mitään voi, koska mun lapsiluku ei toivonmukaan ole vielä tässä.

äiskääää
ihan niinku mun maha, mulla navan kohta vielä isompi. Kyllä mua haittaa oma heittonahka, mutta sieltä mahasta on tullu 6 mulle niin rakasta lasta!!! Muksut ainakin vielä vie pahan mielen pois noista ulkonäköasioista.

Itse lihosin mahdottomasti viidennen raskauden aikana (vauva 5kk), kohtukin kasvoi reippaammin ja maha oli todella iso. Nyt olen valitellut löysää mahaani, en ole siihen tyytyväinen lainkaan... kunnes näin ap:n vatsan. Täytyy sanoa, että olen onnellinen, ettei mun vatsani roiku noin pahoin. Onneksi kuitenkaan ei ole mikään pakko kulkea julkisesti (kuin naisten saunassa) ilman paitaa tai uikkaria. Itsekään en enään tällä makkaralla napapaidoissa kulje ja kukaan ei niitä arpia ja roikkuvaa vatsanahkaa onneksi paitojen läpi katsele. Itse olen samaa mieltä myös rinnoistani, jotka ovat tympeän näköiset aina imetyksen loputtua, mutta onneksi liiveillä saa ihmeitä aikaiseksi. Enkä välitä vaikka joku niitä naistensaunassa tuijottelisikin, olen ylpeä siitä että olen pystynyt ruokkimaan vauvani niillä.

ieras
Siis kyllä tää keskustelu tosiaan pisti miettimään! Mulla on esikoisesta asti ollut (siis kohta jo 10 vuotta, vaikka ikää vieläkin alle 30) tommonen maha ja mä en oo KOSKAAN edes ajatellut, että siinä on joku vika??? Mulle se on mun maha ja mä olen ainakin ihan alusta asti ollut sinut sen kanssa, mutta ilmeisesti mä olenkin vähän outo :D

:hug:

Minusta tuntuu ettet ole ainut.
Neljä lasta olen tehnyt ja kyllä sen mahasta huomaa. Ei ehkä niin kuin sinulla mutta arpia on paljon ja on jonkin verran sitä löysää nahkaa.
Ei tuo sinun tilanteesi niin kovin erikoinen ole, monella on samanlainen maha. Ei tuohon pysty oikeen mitenkään vaikuttamaan, minäkin yritin turhaan rasvata mahaani raskauksien aikana mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Pystyy kuitenkin jotain tekemään, tiukka vatsalihas treeni, kyllä se kiinteytyy jonkin verran. Lisäksi niin kuin joku mainitsi niin rusketus kaunistaa sitä.

Tämmöisten elämän jälkien kanssa on vain tultava toimeen. En minä mahaani häpeä, miksi häpeäisin kun en sille mitään voi? Minä tykkään omasta vartalostani, se on omalla tavallaan kaunis ja se on ollut tiedossakin että ikä ja lapset vaikuttaa vartaloon, ei voi aina näyttää teini-ikäiseltä.

ap
itseasiassa ihan kiva, että moni tässä ketjussa on huomannut, ettei se oma maha olekaan pahin mahdollinen :)

tisseistä sentään en kehtaa kuvaa laittaa, vois tulla poisto koko ketjulle :D

äiskäää
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Siis kyllä tää keskustelu tosiaan pisti miettimään! Mulla on esikoisesta asti ollut (siis kohta jo 10 vuotta, vaikka ikää vieläkin alle 30) tommonen maha ja mä en oo KOSKAAN edes ajatellut, että siinä on joku vika??? Mulle se on mun maha ja mä olen ainakin ihan alusta asti ollut sinut sen kanssa, mutta ilmeisesti mä olenkin vähän outo :D
Ihana asenne!!! :) Näin se pitäis olla, raskausarvet ja roikkumahat voi ajatella "kunniamerkeiksi!"

vieras
samantapainen maha täälläkin ja vain yksi lapsi. Ylipainoa on reilusti ja maha roikkuu vähän senkin takia, mutta todella leveitä raskausarvet on (n. puoli cm) ja niitä on paljon! RAsvailin raskausaikana sellaisilla tököteillä ettei mitään rajaa, ei auttanut ei. Sf-mitta kasvoi loppuakohden joka viikko 2cm, ollen parhaillaan 42 cm, eli maha oli valtava! Iso poikakin sieltä sitten sektiolla otettiin ulos ja arpi pystysuunnassa. Mä en tästä välitä kun en sille mitään voi. Voiton merkkejä tai taisteluarpiahan nämä! :)

ihan mustana sanon, että mulla oli tommone mun kaksosista, ja edelleenkin muistuttaa lähes samaa. kaverini kyllä saunassa usein ihmetteli, että miten mulla voi olla tommenen vatsa... hän on saanut 4 lasta. .. omat lapseni sanoo sitä taikinavatsaksi.. :D ei se enää niin löysä ja taikinainen oo, mutta kyllä se muutaman vuoden oli, koska muistan kun lapset sitä vatkasi ja nauroi.. arvet on vaalentuneet, olen välillä lihonut ja laihtunutkin; kyllä se siitä laihtuessa pienenee, mutta roikkuu silti vähä tossa sektiohaavan päällä. parhaimmillani olen raskauden jälkeen painanut 57kg/160cm, ja vaattee päällä näytin hyvältä. nyt olen taas lihonut, ja enemmän mua häiritsee joka puolella oleva fläsä sekä vähän laihempana ollessa nuo jenkkakahvat!
ylpeä olen vatsastani! (vaikka onhan se vähän harmittanut; en kuitenkaan vaihtais lapsia sileään littana vatsaan ja lisää lapsia haluan - vaikka kolmoset!! :O )

kolmen äiti
Liikunta auttaa, täytyy treenata säännöllisesti...voi viedä aikaa, mutta kärsivällisyys palkitaan.
Tietty jos nahkaa on todella paljon niin voi olla ettei pelkkä liikunta enää auta. Mutta ainakin se kiinteyttää. Olen sitten ilmeisesti aika pinnallinen (?), mutta tuntuis pahalta (ja kamalalta) jos en vois käyttää normaaleja vaatteita enää raskauksien jälkeen. Olen kuitenkin ollut aina normaalipainoinen. Ei tartte olla mallinmitoissa, mutta täytyy voida hyvin omassa kropassaan. Ja jos ylimääräistä on paljon, niin kyllähän se saattaa masentaa. Mä haluan näyttää hyvältä ja viihytä kehossani.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, säkin voit sanoa nyt, että sun mahasi ei sentään noin paha ole...
http://theshapeofamother.com/Total%20belly%20time%20line.jpg
ei ole, mutta itseasiassa mä veikkaan, että aikalailla tuollainen se tulee olemaan, kun olen läskit saanut pois.

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ap, säkin voit sanoa nyt, että sun mahasi ei sentään noin paha ole...
http://theshapeofamother.com/Total%20belly%20time%20line.jpg
ei ole, mutta itseasiassa mä veikkaan, että aikalailla tuollainen se tulee olemaan, kun olen läskit saanut pois.
Hrrastatko liikuntaa?

vieras
Tutulta näyttää. Nyt oon vielä raskaana, mutta kun tämä tästä syntyy, on meikäläisellä myös tuollainen..Ihan yhtä syvää viivaa ei ole keskellä, mutta muuten ihan sama. Ehkä pikkasen enemmän mulla roikkuu tuolta alhaalta. Arvet on muhkeat ja näiden takia kiinteytyminen on hankalaa.

hh
Mulla on ihan törkeet raskausarvet, mut maha on muuten suurinpiirtein kasassa. Ne arvet tuli esikoisesta eivätkä oo raskauksien jälkeen hävinneet eikä vaalenneet mihinkään. 6. odottaessa pelkäsin, ettei mun maha enää kutistu, kun ikääkin jo on.. Mut on se kutistunut ja paino tippui 27kg synnytyksen jälkeen melko nopeasti.

vieras
hh millä konstilla olet saanut mahan takaisin kuosiin? Paino on mulla palannut raskautta edeltävälle aikakaudelle mutta maha ei. Pudotettavaa kuitenkin löytyy. Mietin että vaikuttaako -5kg tai -10kg ja tiukka vatsalihaskuuri mitään. Harkitsen että ottaisin omasta mahastani kuvia, ja sitten laihista ja vatsalihastreeniä, puolen vuoden päästä uudet kuvat, onko eroa.

Haluaisin niin paljon kuulla että tälle jotakin voi. Pyykkilautavatsaa en enää odota saavani, mutta suht normaalin kropan kuitenkin.

hh
hh millä konstilla olet saanut mahan takaisin kuosiin? Paino on mulla palannut raskautta edeltävälle aikakaudelle mutta maha ei. Pudotettavaa kuitenkin löytyy. Mietin että vaikuttaako -5kg tai -10kg ja tiukka vatsalihaskuuri mitään. Harkitsen että ottaisin omasta mahastani kuvia, ja sitten laihista ja vatsalihastreeniä, puolen vuoden päästä uudet kuvat, onko eroa.

Haluaisin niin paljon kuulla että tälle jotakin voi. Pyykkilautavatsaa en enää odota saavani, mutta suht normaalin kropan kuitenkin.
no, ei mullakaan mitään pyykkilautaa ole, mut ei ylimääräistä nahkaakaan. Paino indeksi alle 20. En oo jumpannu enkä treenannu vatsiksia, kun siten maha alkaa mulla pullottamaan enemmän.
Kyllä varmasti on eroa jos sinnikkäästi sen puoli vuotta jaksat treenailla.

ei voi kuin itkeä
siis minulla on vielä pahempi..paljonkin,sektioarpi pystyssä vielä vetämässä rumemmaksi ja nyt huomaan ettei moneltakaan taida näin kamalaa masua löytyä. mieskin on sanonut joskus minulle,että kaunis olet vaatteet päällä mutta totuus kyllä paljastuu alta :( itsetunto on nollissa minulla tämän vuoksi. ei voi mitään vaikka miten koittaa ajatella positiivisesti. ja silti en kehtaisi itseäni leikellä,kaikki pitäisi niin turhamaisina.

tuplis2
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
ihan mustana sanon, että mulla oli tommone mun kaksosista, ja edelleenkin muistuttaa lähes samaa. kaverini kyllä saunassa usein ihmetteli, että miten mulla voi olla tommenen vatsa... hän on saanut 4 lasta. .. omat lapseni sanoo sitä taikinavatsaksi.. :D ei se enää niin löysä ja taikinainen oo, mutta kyllä se muutaman vuoden oli, koska muistan kun lapset sitä vatkasi ja nauroi.. arvet on vaalentuneet, olen välillä lihonut ja laihtunutkin; kyllä se siitä laihtuessa pienenee, mutta roikkuu silti vähä tossa sektiohaavan päällä. parhaimmillani olen raskauden jälkeen painanut 57kg/160cm, ja vaattee päällä näytin hyvältä. nyt olen taas lihonut, ja enemmän mua häiritsee joka puolella oleva fläsä sekä vähän laihempana ollessa nuo jenkkakahvat!
ylpeä olen vatsastani! (vaikka onhan se vähän harmittanut; en kuitenkaan vaihtais lapsia sileään littana vatsaan ja lisää lapsia haluan - vaikka kolmoset!! :O )

Ja vatsa edelleen kun odottaisin, sektiosta parin viikon päästä 9v
http://www.aijaa.com/v.php?i=5272100.jpg

sektioarpi pystyssä, painoa tuli raskausaikana 12kg josta vauvat painoi 5,855kg
pituutta mulla on 178cm, painoa oli kun aloin odottaa 64kg ja kaikki mitä tuli jäi sairaalaan, mut toi pallo jäi ja kamalat arvet, repesin niin rajusti, mun yksiö ei ollu tarkotettu kaksioksi,
reidet, masu, tissit kaikissa kamalat arvet. Ja on edelleen, muistan ikuisesti odottaneeni kaksosia

Yhteistyössä