Mun lapsi on ilmeisesti ihan epäkäypä kaveriksi kun sitä ei kysytä koskaan muille leikkimään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Aina se olen minä, joka kaverin pyydän meille leikkimään tuon nelivuotiaan kanssa. Koskaan ei meidän lasta pyydetä kaverilleen. Nyt kun en ole ottanut aktiivisesti kontaktia lapsen kaveriin, ei toiselta puoleltakaan kuulu mitään. Harmittaa vain kun kaverukset haluaisivat leikkiä keskenään, mutta toisen puolen vanhemmat jarruttavat ystävyyttä.

Jos sinun lapsen kaverin vanhemmat eivät jaksa pyytää ketään heille? Minä en aina olisi jaksanut kaverita kun omaakin kiirettä.. Älä nyt ainakaan heti loukkaannu, kaikki eivät vaan pyydä leikkikaverita.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Aina se olen minä, joka kaverin pyydän meille leikkimään tuon nelivuotiaan kanssa. Koskaan ei meidän lasta pyydetä kaverilleen. Nyt kun en ole ottanut aktiivisesti kontaktia lapsen kaveriin, ei toiselta puoleltakaan kuulu mitään. Harmittaa vain kun kaverukset haluaisivat leikkiä keskenään, mutta toisen puolen vanhemmat jarruttavat ystävyyttä.

Mä oon kanssa lopettanut kyselyn kun ei meiän tyttöökään oo kysytty kavereilleen leikkimään pitkään aikaan, melkein puoleen vuoteen. Ovat tarha-ajalta ne kaverit ja hirveän hyviä ystäviä oli mutta en viitsi enää yksipuolisesti.

Mä en kovinkaan usein pyydä tytön (5 v) kavereita meille (osa tulee pyytämättäkin kyllä :D ). Ei niissä kavereissa mitään vikaa ole, mutta mun mielestä tytölle riittää kotosalla leikkiseuraksi oma pikkuveli. Pihassa ja puistoissa leikkii sitten muiden kanssa, harrastuksissa ja päiväkodissa toki myös. Tuttavaperheiden lapsia meillä käy, vanhempiensa kera, esim. eilen kävi yksi poika ja edellispäivänä kaksi. On kivempaa, kun on seuraa sekä mulle että lapsille, ja kun omat vanhemmat ovat paikalla komentamassa omia lapsiaan tarvittaessa.

Meteli ja siivo on yleensä kamala kun täällä on vieraita lapsia, ja kun tytöllä on kaveri niin pikkuveli jää usein leikin ulkopuolelle. Siinä pari syytä, miksen ole aktiivisesti kutsumassa leikkikavereita meille.

Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
Alkuperäinen kirjoittaja *:

Mä oon kanssa lopettanut kyselyn kun ei meiän tyttöökään oo kysytty kavereilleen leikkimään pitkään aikaan, melkein puoleen vuoteen. Ovat tarha-ajalta ne kaverit ja hirveän hyviä ystäviä oli mutta en viitsi enää yksipuolisesti.

Sinänsä harmittaa kun luulen osan syytä olevan tarhassa sattuneesta välikohtauksesta, jossa lapseni oli sanonut jotain "loukkaavaa" heidän lapselleen. Vanhemmat tästä vain elämän nostivat ja lapset eivät olisi muuten edes moksiskaan. Koska ollaan tuttuja, valitetaan aina meidän lapsesta ja heidän lapsensa ei tee koskaan mitään tyhmää. Lapset ovat niin tuttuja, että myös kinastelu kuuluu asiaan.

voisiko syynä olla se, että itse änkeät mukaan kun lapsesi menee leikkimään? Ei nimittäin ole kiva joutua viihdyttämään vanhempia jos lapset ovat kavereita. Nauti sillä aikaa omasta ajasta, ja anna leikkikaverin vanhemmille sama etuus. (Kun lapsella seuraa saa äitikin tiskata/kokata rauhassa). Vuoroin vieraissa; ilman pakollista kahvittelua vanhempien kesken. Kaikilla ei vaan ole aikaa moiseen kun ovat työelämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuule tähtiaapee:
voisiko syynä olla se, että itse änkeät mukaan kun lapsesi menee leikkimään? Ei nimittäin ole kiva joutua viihdyttämään vanhempia jos lapset ovat kavereita. Nauti sillä aikaa omasta ajasta, ja anna leikkikaverin vanhemmille sama etuus. (Kun lapsella seuraa saa äitikin tiskata/kokata rauhassa). Vuoroin vieraissa; ilman pakollista kahvittelua vanhempien kesken. Kaikilla ei vaan ole aikaa moiseen kun ovat työelämässä.

Mä en kyllä itse änkääkkään, valitettavasti! Ois tosiaankin kiva vain että omakin lapsi oppisi näitä kyläilyjuttuja.

Yhteistyössä