mun lapset on vissiin missannut jotain

• Viestiketjun aloittaja viekkuli
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ok. Eli tässä taas paljastui totuus, eli te ette kökötä koko kesää kotona kaupungissa, kuten tekisivät monet muut jos eivät huvipuistossa kerran kesässä kävisi.

Kyllä mökillä ilmaiseksi käyvät ovat kultalusikka suussa syntyneitä hemmoteltuja lapsia verrattuna huvipuistossa kerran kesässä käyviin.

tottakai jaksaa paremmin äitiyden ym. jos on mökkejä joissa rentoutua. Samoilla ihmisillä joilla mammonaa, mökkejä, ym. yleensä myös muuta tukea kaikkeen.

Muistakaa, että olette hyväosaisia rikkaita ja kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin.
ja sun suvussa tai kaveripiirissä ei ole kellään mökkiä tai taloa järvenrannassa mihin pääsisitte "lomailemaan"? eikai se mökittömyys tarkoita että kotona pitäis kykkiä tai mennä vastaavasti huvipuistoonkaan.. sukulaisien ja ystävien luo voi mennä kyläilemaan.

ja mökkeily=rentoutuminen ei taida ihan pitää paikkaansa. samanlaillahan ne mukulat on mökillä hoidettava ja ruokittava, riitoja tulee sielläkin jne. paikka on vaan vähän eri kuin normaalisti.
Rikkaat kultalusikka suussa syntyneet eivät voi ymmärtä, että kaikilla isovanhemmat eivät ole kiinostuneet eikä ole mitään kyläilypakkoja sukulaisilla. Toiset (köyhät ) muuttavat työn perässä, ja näin ei ole varaa matkustaa tapaamaan sukulaisia ja näin heistä tulee aika outoja ja ei outojen ihmisten luo mennä yökylään.

Ei meidän lapset nyt niiiiiiin hirveesti ole joka puolella maksullisissa paikoissa menneet, vaikka tänä kesänä ovatkin kivasti reissanneet (siis koto Suomessa).

Tuntuu, että juuri PITÄISI heidänkin päästä (?!!) ulkomaille, kun muutkin sukulaiset pääsee ja menee... Siis miehen sukulaiset... Mutta en pidä sitä tärkeänä, lapset ovat vielä pieniä. :)

Ja meillä lapset ovat "vähään tyytyväisiä"... Pieni bussimatkakin lähi-kaupunkiin on seikkailu... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja sun suvussa tai kaveripiirissä ei ole kellään mökkiä tai taloa järvenrannassa mihin pääsisitte "lomailemaan"? eikai se mökittömyys tarkoita että kotona pitäis kykkiä tai mennä vastaavasti huvipuistoonkaan.. sukulaisien ja ystävien luo voi mennä kyläilemaan.

ja mökkeily=rentoutuminen ei taida ihan pitää paikkaansa. samanlaillahan ne mukulat on mökillä hoidettava ja ruokittava, riitoja tulee sielläkin jne. paikka on vaan vähän eri kuin normaalisti.
Siitä tosiaan on rentoutuminen kaukana, kun on kahden suht koht pienen lapsen kanssa saaressa, tai kuivanmaan mökillä jonka pihassa on lampi ja kaivo. Kotona on paljon rennompaa.

Kotona ei ole pakko kykkiä, vaikkei mökkiä olisikaan käytettävissä. Joka paikassa on puistoja, uimarantoja, jne joissa käydä, ja kuten jo totesitkin niin ystäviä ja sukulaisia voi tavata ja heidän luonaan vierailla.

Ei meidänkään muksut ole ollut missään maksullisessa huvituspaikassa. Muumimailmaan pitäisi kyllä keretä vielä.

Lapset on ihan tyytyväisiä kotonakin, kun saa onkia, uida ja olla mukana metsähommissa. :D

Rikkaat kultalusikka suussa syntyneet eivät voi ymmärtä, että kaikilla isovanhemmat eivät ole kiinostuneet eikä ole mitään kyläilypakkoja sukulaisilla. Toiset (köyhät ) muuttavat työn perässä, ja näin ei ole varaa matkustaa tapaamaan sukulaisia ja näin heistä tulee aika outoja ja ei outojen ihmisten luo mennä yökylään.
Ai eikö köyhillä ole edes isovanhempia, jotka olisivat kiinnostuneita heidän elämästään, saatikka sitten sukulaisia tai kavereita?
Rahallako nuo ostetaan? :eek: :headwall:

köyhä minäkin olen (ihan mittareidenkin mukaan) mut valitsen mieluummin kituuttamisen kuin eron läheisistäni. mökkiä meillä ei ole, mut "lomaa" pääsen viettämään sukulaisten luo joihin pidetään paljon yhteyttä. eikä mekään sukulaisia paljoa nähdä.. pari kertaa vuodessa joitakin. puhelin ja netti on kuitenkin keksitty ja niillä on hyvä pitää suhteita yllä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ai eikö köyhillä ole edes isovanhempia, jotka olisivat kiinnostuneita heidän elämästään, saatikka sitten sukulaisia tai kavereita?
Oletpa tyhmä? Köyhät tulevat usein perheistä, joissa on alkoholi ym. vakavia ongelmia. väkivaltaa ym.

Ei rikas hemmoteltu kakara voi ymmärtää.

ap
Oletpa tyhmä? Köyhät tulevat usein perheistä, joissa on alkoholi ym. vakavia ongelmia. väkivaltaa ym.

mut onneksi monella köyhälläkin on pesutupa :D

*anteeksi*

ai tulevat? kyllä mä oon käsittänyt että köyhyysrajan alapuolella on ihmisiä hyvinkin erilaisista lähtökohdista.

pilalle hemmottelija
Meillä 3 lasta, kaikki alle kouluikäisiä ja tänä kesänä ollaan oltu muumimaassa, puuhamaassa, särkänniemessä, korkeasaaressa, laivalla... + kaikki muut maksuttomat retket. Olenkohan mä nyt pilalle hemmottelija?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pilalle hemmottelija:
Meillä 3 lasta, kaikki alle kouluikäisiä ja tänä kesänä ollaan oltu muumimaassa, puuhamaassa, särkänniemessä, korkeasaaressa, laivalla... + kaikki muut maksuttomat retket. Olenkohan mä nyt pilalle hemmottelija?
kuka tässä ees on puhunut että se ois pilalle hemmottelua???

Voi kuule...Alkoholiongelmaa, väkivaltaa tai sen sellaista ei mun lapsuudenkodissa ollut, mutta ei me rahassa kylvetty, eikä veljen kanssa oltu hemmoteltuja. Äiti ompeli pitkään kaikki meidän vaatteet itse, elettiin niukasti, vanhemmat lyhensivät asuntolainaa koska halusivat tarjota lapsilleen kodin hyvällä ja rauhallisella alueella. Käytiin telttailemassa, vene meillä oli (isäni ja isoisäni aikoinaan hankkima vanha puupaatti) ja kesäisin veneiltiin paljon. Säästeliäästi meillä elettiin, ja juuri siksi vanhemmillani (duunareita) on ollut varaa hankkia se kesämökkikin.
Mutta joo, ei mua ole lapsena hakattu, joten siksi en varmaan voi ymmärtää.

Voi kuule...Alkoholiongelmaa, väkivaltaa tai sen sellaista ei mun lapsuudenkodissa ollut, mutta ei me rahassa kylvetty, eikä veljen kanssa oltu hemmoteltuja. Äiti ompeli pitkään kaikki meidän vaatteet itse, elettiin niukasti, vanhemmat lyhensivät asuntolainaa koska halusivat tarjota lapsilleen kodin hyvällä ja rauhallisella alueella. Käytiin telttailemassa, vene meillä oli (isäni ja isoisäni aikoinaan hankkima vanha puupaatti) ja kesäisin veneiltiin paljon. Säästeliäästi meillä elettiin, ja juuri siksi vanhemmillani (duunareita) on ollut varaa hankkia se kesämökkikin.
Mutta joo, ei mua ole lapsena hakattu, joten siksi en varmaan voi ymmärtää.
meilläkin äiti ompeli meille vaatteita paljon itse. just puhuttiin että nykyään se ei oikein edes kannata kun kankaat on niin kalliita ja jostain hm:ltä saa halvemmalla jo valmiin vaatteen. eikä meilläkään kotona ole koskaan ollut väkivaltaa eikä alkoholiongelmaa.

Yhteistyössä