Mun lapset ei saa ruuan kanssa juoda lainkaan maitoa ikinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja clivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

clivia

Vieras
Meillä juodaan ruuan kanssa vettä tai mehua jos sitä sattuu olemaan.
Maitoa ne saa vain kahviinsa tai teehensä.
Mulla on mennyt tällä viikolla rahaa ruokakauppaan vajaa 20 euroa ja perheessä kolme poikaa ja minä,pojat 10,13 ja 15v.
Ei ole ruuan terveysarvoja mietiskelty ja on syöty purkkihernesoppaa,nakkeja,uusiaperunoita,puuroa,jätskiä,leipää ja juustoa.
Mä ostin viisi pientä tomaattia ja hienosti on pärjätty.
Tänään mä itse söin lohta,kermaperunoita (pojat oli jo viety junalle kun lähtivät isälleen) eikä maksanu mitään kun mieskaveri toi ruokatarpeet tullessaan.
Nipotetaan taas sitte joskus.
Mun 13 vee istuu päivät pitkät tietokoneella myös enkä ole jaksanut kieltää,istukoot.
Nyt on kesäloma.
Valvottukin on miten sattuu kun päätin kerrankin ottaa rennosti.
Mahtaa nuo olla aika kurjassa kunnossa kunhan koulut alkaa :P
p.s. unohdin että sai apinat sentään banaanit maanantaina ja eilen jokainen 2 euroo karkkirahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinguli:
EI SAA JUODA?? MIKSEI??? Kuullostaapa oudolta :O
Siks kun maito on kallista,euron purkki ja minä niin laiska etten viitti kantaa sitä litratolkulla kaupasta joka päivä.

Laita lapset maidonhakureissulle.

Maksaa se siltikin.
Kerätkää pulloja, niin saatte maitorahaa.

Meillä juodaan ruuan kanssa vettä tai mehua jos sitä sattuu olemaan.
Maitoa ne saa vain kahviinsa tai teehensä.
Mulla on mennyt tällä viikolla rahaa ruokakauppaan vajaa 20 euroa ja perheessä kolme poikaa ja minä,pojat 10,13 ja 15v.
Ei ole ruuan terveysarvoja mietiskelty ja on syöty purkkihernesoppaa,nakkeja,uusiaperunoita,puuroa,jätskiä,leipää ja juustoa.
Mä ostin viisi pientä tomaattia ja hienosti on pärjätty.
Tänään mä itse söin lohta,kermaperunoita (pojat oli jo viety junalle kun lähtivät isälleen) eikä maksanu mitään kun mieskaveri toi ruokatarpeet tullessaan.
Nipotetaan taas sitte joskus.
Mun 13 vee istuu päivät pitkät tietokoneella myös enkä ole jaksanut kieltää,istukoot.
Nyt on kesäloma.
Valvottukin on miten sattuu kun päätin kerrankin ottaa rennosti.
Mahtaa nuo olla aika kurjassa kunnossa kunhan koulut alkaa :P
p.s. unohdin että sai apinat sentään banaanit maanantaina ja eilen jokainen 2 euroo karkkirahaa.

Ei taida kaikki ymmärtää tätä juttua =)

Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KUKA OPETTAA LAPSENSA JUOMAAN SOKERIMEHUJA RUOALLA?
MInä *häpee*

Maksaahan mehukin. Juokaa pelkkää vettä. On terveellisempääkin.
Joo mut halvempaa kuin maito.

Joo, mutta säästöä se on pienekin säästö: juokaa vettä. Tai vielä parempi. Ei ruokajuomaa ollenkaan. Säästyy vesilaskussakin muutama sentti.

ootko tosissas et lapses ei saa juoda maitoa ku se on kallista? sä saat lapsilisät ja ilmeisesti myös yhkorotukset ja elaritki,mihin sä ne laitat ku lapses ei maitoa saa???
Mä en usko tätä kyl nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
ootko tosissas et lapses ei saa juoda maitoa ku se on kallista? sä saat lapsilisät ja ilmeisesti myös yhkorotukset ja elaritki,mihin sä ne laitat ku lapses ei maitoa saa???
Mä en usko tätä kyl nyt.
On totta.Lisäksi turhaa antaa juoda maitoa litratolkulla.
Mihin mä käytän rahani vai.
No,mä maksan vuokrani,sähkölaskuni,nettilaskuni,ellostilin,seiskalehden,hammaslääkärini verenpainelääkkeeni,diabeteslääkkeeni,pojan astmalääkkeet plus sit mitä muita menoja tulee.
Viime kuussa esim mun silmälasit,korjautin kuivausrummun.
Elarit on alta minimin ja olen sairaspäivärahalla,vajaa 400 euroo kuussa.
Ihan kaikesta on pakko pihistää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eikö tosiaan muusta voi pihistää kun maidosta??
Voisin tietty ja pihistänkin.Alkuun karsinkin kaiken turhan kuten esim. omat lääkkeeni kun niilläkin rahoilla sai paljo muksuille syömistä mut sitte kunto petti ja oli taas ruvettava popsiin lääkkeitä kun meni työkyky.
Itsestäänhän sitä pihistää,omista vaatteistaan,menoistaan,lemmikit pois ym.
Semmosta se on.

Yhteistyössä