J
J-t harmaana
Vieras
Eli on tulossa 510e veronpalautusta mun kuolleelle isälle. Soitin verotoimistoon ja kysyin, miten tuo vaikuttaa, kun on perunkirjoitukset jo pidetty, pitääkö tehdä täydennystä tms. Kuulemma ei tarvitse. Puheeksi tuli asia, että mulla on 2 sisarusta isän aiemmista liitoista, jotka ei oo missään tekemisissä ollut mun kanssa, eivät ottaneet mtn yhteyttä, vaikka ilmoitin isän kuolemasta. Pyysin molemmilta valtakirjaa, että pystyisin maksamaan kuluja isän tililtä jos varoja on. En saanut. No verotoimiston täti sanoi, että on pankin asia, antavatko esim. hautakiveä varten rahat tilitä ilman valtakirjaa.....sitten sanoi vielä, että niinkin on toimittu, että on verottajalle suoraan annettu oma tilinumero, jonne palautus on maksettu....
Miten tässä oikein toimisi... Olisko niin törkeä, että antaisin verotstoon oman tilinumeron, että saisin ees sen hautakiven vihdoin hankittua? Yksin jouduin maksamaan perunkirjoitukset jne, koska sisaruksia ei tavoitettu. Tuon kiven jälkeen jälkeen jäisi vielä sen verran, että se kuittaisi just ne perunkirjoituskulut....niihinhän ensisijaisesti vainajan varoja saikin käyttää... Vai menenkö hattu kourassa pankkiin perukirjan kanssa, jossa näkyy, että hautakivelle on varaus jätetty..ja toivon, että suostuvat sen maksamaan isän tililtä. Niin...en saa edes tiliä lopetettua ilman valtakirjaa sisaruksiltani.....
Miten tässä oikein toimisi... Olisko niin törkeä, että antaisin verotstoon oman tilinumeron, että saisin ees sen hautakiven vihdoin hankittua? Yksin jouduin maksamaan perunkirjoitukset jne, koska sisaruksia ei tavoitettu. Tuon kiven jälkeen jälkeen jäisi vielä sen verran, että se kuittaisi just ne perunkirjoituskulut....niihinhän ensisijaisesti vainajan varoja saikin käyttää... Vai menenkö hattu kourassa pankkiin perukirjan kanssa, jossa näkyy, että hautakivelle on varaus jätetty..ja toivon, että suostuvat sen maksamaan isän tililtä. Niin...en saa edes tiliä lopetettua ilman valtakirjaa sisaruksiltani.....