Mun kasvihuone on ihan perseestä, oikea kasvien keskitysleiri :(

  • Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Sellainen muovinen rötiskö, eikä ole varaa parempaan. Keväällä se on jäätävän kylmä, kesällä lämpö nousee ihan järkyttävän korkeaksi. Eikä kattoa saa auki, pelkästään oven. OLen kyllä leikannut sinne vastakkaiselle seinälle tuuletusrei´än, muttei paljoa auta. Saunalämpötiloissa mennään...

Olen jo hakenut kaikki kasvattamani kukat ym. sieltä pois, mutta tomaatteja olisi tarkoitus kasvatella.
Olisiko kenelläkään vinkkiä, miten kasvihuonetta voisi varjostaa ulkoapäin?
Harsot ainakaan siellä sisällä ei auta yhtään. Auttaisiko, jos yrittäisin peittää ulkoapäin harsoilla?

Yritin sitäkin, että laittaisin etelän puolelle aurinkovarjon, muttei se toiminut. Tuo on niin aukealla paikalla, että tuuli ja sade riepottelee varjon kumoon ja vie miten sattuu, vaikka jalusta olisikin betoniin valetussa ämpärissä.
Eikä tosiaan voi olla joka minuutti sitä varjoa sulkemassa ja avaamassa, kun jossakin vaiheessa pitää käydä töissäkin :(
 
"jeesh"
Kaada helteellä aamulla reilusti kylmää vettä kasvihuoneen lattialle. Kuplamuovi toimii hyvänä eristyksenä ja päästää kuitenkin valon läpi. Kiinnitä se ulkopuolelle, niin pysyy viileämpänä. T. samanlaisen rotiskon omistaja :D
 
"vvvv"
Mää muistelen ett exä joka tykkäsi noita tomaatteja kans kasvatella, sillä oli parvekkeella auringossa kans sellanen muovipressukoppi.. Nii se tais tällein lämpösellä ottaa ne ruukut pois sieltä "vapaaseen ilmaan", rungotkin tais tuulessa vahvistua. Ja vettä ne veti aivan mielettömästi. Joskus sai kakskin kertaa päivässä kastella. Vettä vettä vettä!
 

Yhteistyössä