Heh.. Sitten on näitä vanhempia, joiden mielestä on kätevää kun lapsi nukahtaa jo 19 yöunille kun ei nuku päiväunia. Onhan se. Tuli vain mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Katriina:Onko lapsella tarpeeksi toimintaa päivän mittaan? Minä olen omalla kokemuksella sitä mieltä, että 2,5-vuotias tarvii päiväunet, mutta jos päivän toiminta on liian tapahtumaköyhää tai menee vain vähäisellä liikkumisella, niin ainakin meillä se vaikuttaa nimenomaan yöunien pituuteen.
Nyt en ymmärrä miten tämä liittyy kommenttiini? Oma kolmevuotiaani herää aamuisin n. 6.30, touhuaa koko ajan hereillä ollessaan, päiväunet vaihtelevat tunnista kahteen 12 - 14 välillä ja yöunille hän menee n. klo 21.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Heh.. Sitten on näitä vanhempia, joiden mielestä on kätevää kun lapsi nukahtaa jo 19 yöunille kun ei nuku päiväunia. Onhan se. Tuli vain mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Katriina:Onko lapsella tarpeeksi toimintaa päivän mittaan? Minä olen omalla kokemuksella sitä mieltä, että 2,5-vuotias tarvii päiväunet, mutta jos päivän toiminta on liian tapahtumaköyhää tai menee vain vähäisellä liikkumisella, niin ainakin meillä se vaikuttaa nimenomaan yöunien pituuteen.
Joo ei kun tuli tuosta touhuilusta mieleen.. kun omanikin nukkuu päiväunet, mutta ulkoillaan paljon ja menee sitten 20-21 yöunille ja heräilee 8 aikaan. Päiväunet saattavat kestää 3h.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Nyt en ymmärrä miten tämä liittyy kommenttiini? Oma kolmevuotiaani herää aamuisin n. 6.30, touhuaa koko ajan hereillä ollessaan, päiväunet vaihtelevat tunnista kahteen 12 - 14 välillä ja yöunille hän menee n. klo 21.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Heh.. Sitten on näitä vanhempia, joiden mielestä on kätevää kun lapsi nukahtaa jo 19 yöunille kun ei nuku päiväunia. Onhan se. Tuli vain mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Katriina:Onko lapsella tarpeeksi toimintaa päivän mittaan? Minä olen omalla kokemuksella sitä mieltä, että 2,5-vuotias tarvii päiväunet, mutta jos päivän toiminta on liian tapahtumaköyhää tai menee vain vähäisellä liikkumisella, niin ainakin meillä se vaikuttaa nimenomaan yöunien pituuteen.
Ja mitä vikaa on siinä, että lapsi nukahtaa 19 aikaan, ja herää seuraavana aamuna klo 7? Jos lapsi ei nuku päikkäreitä, niin ei voi pakottaakaan.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Heh.. Sitten on näitä vanhempia, joiden mielestä on kätevää kun lapsi nukahtaa jo 19 yöunille kun ei nuku päiväunia. Onhan se. Tuli vain mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Katriina:Onko lapsella tarpeeksi toimintaa päivän mittaan? Minä olen omalla kokemuksella sitä mieltä, että 2,5-vuotias tarvii päiväunet, mutta jos päivän toiminta on liian tapahtumaköyhää tai menee vain vähäisellä liikkumisella, niin ainakin meillä se vaikuttaa nimenomaan yöunien pituuteen.
Sanotaan vaikka näin, että "lapsi ei nuku" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että ei saa nukkua. Kun menis sitten jopa 21 se yöunille menoAlkuperäinen kirjoittaja ?????:Ja mitä vikaa on siinä, että lapsi nukahtaa 19 aikaan, ja herää seuraavana aamuna klo 7? Jos lapsi ei nuku päikkäreitä, niin ei voi pakottaakaan.
Aivan!!! Meillä loppui päiväunet 2-vuotiaana kuin seinään. Mun mielestä on loistava rytmi tuo 19-6/7.Alkuperäinen kirjoittaja ?????:Ja mitä vikaa on siinä, että lapsi nukahtaa 19 aikaan, ja herää seuraavana aamuna klo 7? Jos lapsi ei nuku päikkäreitä, niin ei voi pakottaakaan.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Heh.. Sitten on näitä vanhempia, joiden mielestä on kätevää kun lapsi nukahtaa jo 19 yöunille kun ei nuku päiväunia. Onhan se. Tuli vain mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Katriina:Onko lapsella tarpeeksi toimintaa päivän mittaan? Minä olen omalla kokemuksella sitä mieltä, että 2,5-vuotias tarvii päiväunet, mutta jos päivän toiminta on liian tapahtumaköyhää tai menee vain vähäisellä liikkumisella, niin ainakin meillä se vaikuttaa nimenomaan yöunien pituuteen.
Tällä nimimerkillä näyttää olevan aika paljon tällaisia "voi kauhee kun muut tekee näin, mä onneksi oon täydellinen äiti" -aloituksia. Olisikohan aika hankkia oma elämä?Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Sanotaan vaikka näin, että "lapsi ei nuku" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että ei saa nukkua. Kun menis sitten jopa 21 se yöunille menoAlkuperäinen kirjoittaja ?????:Ja mitä vikaa on siinä, että lapsi nukahtaa 19 aikaan, ja herää seuraavana aamuna klo 7? Jos lapsi ei nuku päikkäreitä, niin ei voi pakottaakaan.
2,5vuotiaalle tuttipullo?!?!?! tai ees tutti?Alkuperäinen kirjoittaja x:ehdota että antais viidenmaissa ku lapsi herää niin tuttipullossa maitoa niin saattais nukahtaa uudestaan tai sitten vaan tutti suuhun.
No anteeksi vain, mutta minusta on järjetöntä pitää erittäin väsynyttä lasta hereillä koko päivän vain siksi että vanhemmille jää laatuaikaa illalla enemmän sillä tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja fyi:Tällä nimimerkillä näyttää olevan aika paljon tällaisia "voi kauhee kun muut tekee näin, mä onneksi oon täydellinen äiti" -aloituksia. Olisikohan aika hankkia oma elämä?Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Sanotaan vaikka näin, että "lapsi ei nuku" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että ei saa nukkua. Kun menis sitten jopa 21 se yöunille menoAlkuperäinen kirjoittaja ?????:Ja mitä vikaa on siinä, että lapsi nukahtaa 19 aikaan, ja herää seuraavana aamuna klo 7? Jos lapsi ei nuku päikkäreitä, niin ei voi pakottaakaan.
Mistä sinä sen tiedät, että lapsi "ei saa nukahtaa" ja lapsi väkisin pidetään hereillä? Monet ulkopuoliset luulevat tietävänsä toisten elämästä yhtä ja toista, muttei se tarkoita sitä että niin olisi.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:No anteeksi vain, mutta minusta on järjetöntä pitää erittäin väsynyttä lasta hereillä koko päivän vain siksi että vanhemmille jää laatuaikaa illalla enemmän sillä tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja fyi:Tällä nimimerkillä näyttää olevan aika paljon tällaisia "voi kauhee kun muut tekee näin, mä onneksi oon täydellinen äiti" -aloituksia. Olisikohan aika hankkia oma elämä?Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Sanotaan vaikka näin, että "lapsi ei nuku" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että ei saa nukkua. Kun menis sitten jopa 21 se yöunille menoAlkuperäinen kirjoittaja ?????:Ja mitä vikaa on siinä, että lapsi nukahtaa 19 aikaan, ja herää seuraavana aamuna klo 7? Jos lapsi ei nuku päikkäreitä, niin ei voi pakottaakaan.
Joo 2-vuotiaana lopetettu molemmat joten ei onnistuAlkuperäinen kirjoittaja vieras:2,5vuotiaalle tuttipullo?!?!?! tai ees tutti?Alkuperäinen kirjoittaja x:ehdota että antais viidenmaissa ku lapsi herää niin tuttipullossa maitoa niin saattais nukahtaa uudestaan tai sitten vaan tutti suuhun.
Koska minä olen se joka joutuu lasta pitämään hereillä Niin, mistäpä minä tietäisin..Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:Mistä sinä sen tiedät, että lapsi "ei saa nukahtaa" ja lapsi väkisin pidetään hereillä? Monet ulkopuoliset luulevat tietävänsä toisten elämästä yhtä ja toista, muttei se tarkoita sitä että niin olisi.
Sama meillä. 2,5v kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja a:Ei se päikkäreiden poisjättö välttämättä auta yhtään mitään. Meillä molemmat lapset aamuvirkkuja, hereillä puoli kuuden aikaan normaalisti. Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä nukkuuko päikkärit vai ei. Silläkään ei ole mitään merkitystä mihin aikaan illalla menee nukkumaan. Heräävät aina samaan aikaan. Tai on se merkitys että jos päikkärit jääneet välistä tai ilta mennyt myöhäiseen niin sitten seuraavana päivänä kiukuttelevat väsymystään.
Eli on sun hoitolapsi? Sehän onkin sitten ihan eri asia, unohda tuo miun kommenttiAlkuperäinen kirjoittaja maomao:Koska minä olen se joka joutuu lasta pitämään hereillä Niin, mistäpä minä tietäisin..Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:Mistä sinä sen tiedät, että lapsi "ei saa nukahtaa" ja lapsi väkisin pidetään hereillä? Monet ulkopuoliset luulevat tietävänsä toisten elämästä yhtä ja toista, muttei se tarkoita sitä että niin olisi.