--> Mun isyyspakkausideani, mitä lisää tai pois?

  • Viestiketjun aloittaja MunMunMun
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 23:11 VIERAS kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 17:00 infinity kirjoitti:
Pois koko pakkaus. Jos suhteenne on tasa-arvoinen, mies ei saa pakkausta koska ethän sinäkään mitään saa- äitiyspakkaus on täynnä tavaraa VAUVALLE.
Tarvitseeko aina saada jotain itsekin? Eikö voi vain ilahduttaa ja muistaa rakasta ihmistä ajattelematta itseään?
Todellakin samaa mieltä..! :) Vasta vuosi sitten kun tälle palstalle löysin, kuulin tästä ideasta. Meillä on 2 lasta enkä ole aiemmin siis tällaista ylläriä isille tehnyt, nyt kolmas tulossa :heart: meillä on siis jo kaikenlaista vauvatavaraa, joten pakkaus tulee ihan vain isille, en laita sinne sideharsoja enkä tutteja... Mutta esikoista odottavilla tietysti ihan eri juttu, hyödyllisiähän ne todellakin on :)
Miten ihmeessä joku voi löytää kritisoitavaa siitä, että itse haluaa lastensa isälle tehdä pienen yllärin? Eikös se ole ihan lahjan antajan asia, turha teidän on siitä hermostua että "eihän äitikään saa mitään" ;) jotkut saa, jotkut ei, ilmeisesti B)
 
Saako nuita "tähtää ylemmäs isi" ruokalappuja yms. jostain kaupasta vai pitääkl tilata netistä??

Ja aivan mahtavan ihana idea!!

Ei kannata olla huolestunut siitä kun raskaana oleva nainen suunnittelee yllätystä miehelleen ja käyttää siihen rahaa. Olkaa huolestuneita siitä kun raskaana olevat naiset polttavat tupakkaa ja juovat viinaa ja hyppäävät vieraissa..
 
aapee vastaa
OI MITEN IHANIA IDEOITA TEILLÄ!!! :heart:

Taidan vielä vähän lisäillä tuonne, ihan varpajaisiakin ajatellen ;)

KIITOS ideoista!!

ps. Ei meillekään ole eka lapsonen tulossa, eka yhteinen kylläkin :)

Lapsille ajattelin kyhätä pienet yllätyspussit muuten myös. Tuolta lahjakkaasta tilaan Meidän perheen isosisko- paidat tai sitten kangasväreillä koristelen itse paidat ja sitten namia mukaan ja ehkä pienet pehmot tms. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 09:24 Minä vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 18:11 milana kirjoitti:
Minun antama isyyspakkaus sisälsi:
- hierontaöljyä (minua ajatellen)
- maailman paras isä -t-paidan
- haisuhousu -bodyn
- minä <3 isi -bodyn
- Vauvanhoito-oppaita neuvolasta
- Pyllyn pyyhkimis savetteja
- Bepanthenea
- Harsoja
- Vaippoja
- Ensitutteja
- Kumihanskat
- Vauvan kylpysaippua ja -öljy
- Teho-energiajuomaa
- Dumle suklaata
- Kumiankkoja
- Pussiruokaa
- c-vitamiiniporetabletteja
- Nenäliinoja
- Äidinmaidonkorviketta
- Frezza kahvia
- 2 kynttilää (minua ajatellen)
- Konjakkia
- Vauvan kampa ja harja
- Vauvan purulelu
- Nötköttiä
- Särkylääkettä
- Sisuja
- Tuttipullo
- Muumi laastareita
- 2 paria korvatulppia
- Pyykipoika
- Kuohuviinipullo

Tein pakkauksen meille kaikille kolmelle. Ja otin siihen miehen tililtäkin rahaa :)
Huhhuh! Lukekaa tää ja ajatelkaa todellakin samanaikaisesti sitä et ajatus tärkein...juupajuu!
Jopas minun isyyspakkaukseni suuttutti jonkun pienisieluisen ihmisen :LOL: Ehkä pitää jättää kertomatta miten mieheni kanssa toisiamme hellimme niin ei kenelläkään katkeruus iske ;) Pakkausta oli todella ihana kerätä ajan kanssa ja annoin sen sitten heti kun se oli valmis. Bodyt ja t-paidan tein itse ja niitä olikin hauska suunnitella ystävieni kanssa :) Rahaa otin mieheltäkin koska hän sanoi, että pitää ottaa jos ostan jotain hänelle mikä maksaa. Ehkä olin hieman itsekäs ostaessani nuo á40snt maksavat kynttilät romanttista iltaa varten taikka hierontaöljyn joka on suuri apu raskausajan selkäkipuihin. Sallin sen minulle :D

Ja kuten moni on jo maininnut niin kyllä miehet osaavat olla todella suureksi avuksi ja iloksi raskauden kaikissa hullutuksissa jos vain tahtovat! :D

milana ja iita-aatu rv 26+3

ps. minusta häät ei kuulunu tähän aiheeseen millään lailla koska ne lahjalistat on "hieman" erilaisia mitä isyyspakkauksen sisältö ja uskallampa vielä väittää että ajatuskin on eri. Eroista puhumattakaan..
 
Äijän vaimo
Ainiin, kortonkeja vois myös antaa. Niitä kun oikeasti tarttee sitten jonkun aikaa synnytyksen jälkeen ja toisekseen ne ehkäisevät liian pian uudestaan isäksi tulemista. ;)
 
Omasta mielestäni idea ja ajatus on erittäin hyvä, mutta olen hiukan eri mieltä noista sisällöistä. Tai siitä, mitä kaikkea sinne kannattaa laittaa. Nyt kun lukee noita teidän listoja, niin ovatko miehenne todella olleet otettuja tavaran (krääsän) määrästä? Itse tein suppeamman paketin ja mieheni oli hyvin otettu, mutta myönsi silti, että tavaraa oli hiukan liikaa hänen makuunsa. Näin myös siskon miehellä ja parilla ystävälläni. Eli kaikenmaailman kahvipurnukat, monet tekstiilit ja monet kirjat ovat kyllä monille miehille liioittelua. koskapa idea on kuitenkin tärkeä, niin hyvin suppea paketti muutamalla hyvällä idealla toimii yleensä paremmin. Ja toki teillä voi olla erilaisia miehiä, mutta näin meillä. Itse asiassa olen itsekin sellainen, että ahdistun liiallisesta tavarasta ja varsinkin, jos kaikki eivät ole hyödyllisiä. Eri asia tietysti on, jos kaikki menevät todellakin käyttöön, mutta pakkauksen luonteeseen kuuluu kuitenkin vitsi ja huumori (minun mielestäni) eikä niitä paranneta tavaran määrällä.

Luinpa myös tuolta yhdestä odottajien pinosta, kuinka odottava äiti oli ollut todella pettynyt, kun mies ei osannut arvostaa ja kiitellä tällaista pakkausta. Monet miehet ovat enemmän sellaisia ns. putkiaivoja ja silloin voi olla kova pettymys, jos on tosi kovasti rehkinyt asian eteen.

Eli hieno idea, mutta itse korostaisin maltillisuutta ja muutamaa hyvää ideaa!
 
Shamandalie pikana
Itse ajattelin tehdä pakkauksen siksi, koska synnytyksen jälkeen sairaalaan vieraat tuo kuitenkin jotain äidille, niin on sitten isää ja siskoakin muistettu. =) Ja siinä on heillä tekemistä sillä aikaa kun olen vauvan kanssa laitoksella. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 18:02 Shamandalie pikana kirjoitti:
Itse ajattelin tehdä pakkauksen siksi, koska synnytyksen jälkeen sairaalaan vieraat tuo kuitenkin jotain äidille, niin on sitten isää ja siskoakin muistettu. =) Ja siinä on heillä tekemistä sillä aikaa kun olen vauvan kanssa laitoksella. =)
Tässä varmasti erilaisia ihmisiä, mutta itselleni (4 lasta, 5. masussa) ei ole koskaan tuotu sairaalaan mitään henkilökohtaista, toki kukkia, mutta enemmänkin koko perheelle. Kaikki tuliaiset ovat siis meillä olleet vauvalle.
 
Mistähän
Mistähän löytyisi jonkun mainitsemia humoristisia vauvanhoitokirjoja isälle??En ole ennen ajatellutkaan mutta taidan nyt kyhätä isukille jonkinlaisen vauvapuketin.Kiitos kaikille jotka laittoi kivoja ideoita =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 21:03 Mistähän kirjoitti:
Mistähän löytyisi jonkun mainitsemia humoristisia vauvanhoitokirjoja isälle??En ole ennen ajatellutkaan mutta taidan nyt kyhätä isukille jonkinlaisen vauvapuketin.Kiitos kaikille jotka laittoi kivoja ideoita =)
Ainakin tässä kaupungissa niitä olen nähnyt myynnissä Sokoksessa ja Info-kirjakaupassa. Varmaan on muissakin kirjakaupoissa, en ole vaan niissä viime aikoina käynyt.
 
Peesaan täysillä tota vierasta. Just tota krääsää mä en ymmärrä. Mun mielestä isyyspakkaus voi olla semmonen, et siinä on joku jippo, siis joku juttu, mutta munkaan mies ei kyllä ymmärtäisi että antaisin hänelle kaikenmaailman frezza-kahvia, huhhuh.

Ja mun mielestä erotilastot voidaan hyvinkin liittää myös tähän aiheeseen!! Eipä ole vanhempamme saati isovanhempamme mihinkään krääsään upottaneet uutta ihmisen alkua ja sen asian mukanaan tuomaa onnea.

Jos sinulla/teillä se helliminen, josta et kertonut enempää, etten tulisi kateelliseksi (ei pelkoa) liittyy jotenkin krääsänhankkimiseen, hyvä niin. Onneksi niin ei ole meillä.

Myyn yleensä kirpparilla kaikki sellaiset lahjat, joita ihmiset meille antavat, joista ei näy ajatusta, lahjan antajan persoonaa ja luonnetta. En arvosta tavaranpaljoutta sitten yhtään! Ostan harkiten. Ja mä en olekaan koskaan vielä ollut peeaa! Mutta näin vain meillä, te muut saatte toki kerätä pakkaukseenne vaikka kaiken maan ja taivaan väliltä.

Rakkautta ei voi ostaa!
 
Isyyspaketti on minunkin mielestä tosi hyvä idea. Tuo raskaus ja odottaminen kun jää välillä isälle aika vieraaksi ja mystiseksi. Itse odotan viidettä ja viimeistä. Sen kunniaksi ajattelin minäkin jonkin pikku yllärin väsätä. Vastalahjaa en tarvitse. Minulle riittää kukat laitokselle, jokapäiväinen vierailu, isommista lapsista huolehtiminen, siivous, pyykkäys ym. jotka mies automaattisesti ja pyytämättä tekee. Suurin lahja minulle kuitenkin on se, että mies tekee kaikkensa perheemme onnen eteen ja on siihen täysin sitoutunut, Ja tietenkin se, että on ollut mukana tekemässä näitä ihania lapsia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 22:40 Minä vain kirjoitti:
Rakkautta ei voi ostaa!
Ei voikaan ei,
mutta kuka täällä on sanonut, että miehensä ei rakasta ja tekee siksi isyyspakkauksen hänelle :headwall:

Joku yleisti karkeasti, että niiden jotka isyyspakkaukseen panostaa, täytyy olla jotain materiassa kylpeviä pinnallisia ja parin vuoden päästä eroavia ihmisiä. Ei ole totta! Esimerkiksi meillä ei ole koskaan juhlittu lahjojen antamisella eikä muutenkaan juhlittu prameasti juuri mitään. Luulenpa, että jo tämän takia mies yllättyy paketista kovasti. Eikä se ole lahja vain hänelle, vaan meille kolmelle: miehelle, minulle ja vauvalle. Yhteinen ilo on paras ilo.

Ja jos nyt kiusaannutaan siitä, että joku hommaa pakkaukseen kahviakin, niin voi voi. Kai se kahvi ennemmin tai myöhemmin juoduksi tulee. Ei ainakaan tarvitse heti seuraavana lauantaina kaupasta hakea.

:whistle:
 
Vieläki vähä silmiä hieroskelen,että onko tosi, että joku vetäs herneen nenään isyyspakkauksesta jossa kaikelle "krääsälle" ihan takuulla on käyttöä.

Vauvalle:
- haisuhousu -bodyn
- minä <3 isi -bodyn
- Pyllyn pyyhkimis savetteja
- Bepanthenea
- Harsoja
- Vaippoja
- Ensitutteja
- Tuttipullo
- Äidinmaidonkorviketta
- Vauvan kylpysaippua ja -öljy
- Nenäliinoja
- Vauvan kampa ja harja
- Vauvan purulelu

Synnytykseen:
- Sisuja
- Teho-energiajuomaa
- Dumle suklaata
- hierontaöljyä (minua ajatellen)
- Frezza kahvia

Varpajaiset:
- Konjakkia
- Kuohuviinipullo
- maailman paras isä -t-paidan
- Särkylääkettä

Lapsiperheen kiireiseen arkeen:
- Pussiruokaa
- c-vitamiiniporetabletteja
- Vauvanhoito-oppaita neuvolasta
- Nötköttiä

Huumoria:
- Kumiankkoja
- 2 kynttilää (minua ajatellen)
- 2 paria korvatulppia
- Pyykipoika
- Kumihanskat
- Muumi laastareita

Jo pakkausta tehdessäni tiesin, että mieheni ilahtuu tästä. Ei käyny mielessäkään mikään muu reaktio. Ehkä meidän suhde tätä pakkaukseen kaatuu mutta sillon saa kaatuakki :LOL:
 
Mä ajattelin kyllä kyhätä rakkaalleni isyyspakkauksen. Hällä itsellä 2 lasta ja mulla 1, ensimmäinen yhteinen tulossa.

Mun mielestä ajatus on ihana ja tiedän miehenkin siitä pitävän. Juteltiin itseasiassa eilen, kun mietin miten voisi tulevia sisaruksia muistaa ja päädyttiin kyhäämään heille omat pienet kassit joihin tulee jokin paita, ehkä juuri tuo jonkun mainitsema Meidän perheen isosisko, sitten varmaan tutti-karkkeja ja jokin pieni puuhajuttu Tiimarista :) Ajatuskena on antaa ne samana päivänä, kun vauvan kanssa kotiudun, saavat siis isommatkin huomiota osakseen!

Miehen "pakkaus" on vielä ajatusasteella, mietin sen tyyliä. Olisiko vain miehelleni, miehelleni ja vauvalle... Olisiko vauvanhoitoon liittyvää vai ihan vain varpajaisiin jne... En osaa päättää. Eilen löysin kaikkia IHANIA "miehisiä" vauvanhoitotuotteita jostain sisukas-nettikaupasta. Pääkallo-tuotteita lähinnä, joku oli laittanut hoitolaukusta kuvan tuonne mitäs nyt-puolelle. Oli vaatetta, peittoa, huivia, tuttia, tuttinauhaa, pulloa, sukkaa jne jne...

Jaa´a, saa nähdä miten ajatus etenee :D
 
Hantta harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 17:54 pömppö kirjoitti:
Millä viikolla te annatte tuon isyyspakkauksen? Funtsin tässä,että koska voisin sen antaa, mutta oikeastaan ensi kuussa olisi miehen synttärit, voisin antaa sen yhteydessä! :p Annatteko te kuinka myöhään?

Sitten ajattelin etsiä myös t-paidan (tai jonkin muun esim. paitapuseron) ja annan isille oman ja pojalle omansa, samanlaiset,vain eri kokoa. Poikien juttu ;) Mies on nimittäin sellaista vilkuillut kun olemme käyneet ostoksilla.
Mä annoin viime viikolla jolloin, viikkoja silloin 19
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 17:54 pömppö kirjoitti:
Millä viikolla te annatte tuon isyyspakkauksen? Funtsin tässä,että koska voisin sen antaa, mutta oikeastaan ensi kuussa olisi miehen synttärit, voisin antaa sen yhteydessä! :p Annatteko te kuinka myöhään?
Ajattelin antaa sen samana päivänä, kun haetaan äitiyspakkaus postista. Eli menee varmaan jonnekin alkukesään.

:)
 
En ollut ennen tämmöisestä isyyspakkauksesta kuullutkaan, mutta mielestäni hieno idea. Varsinkin kun mieheni kuuluu niihin, joiden mielestä lahjoista parhaat on aina sellaisia, joita ei olis voinut odottaa tai arvata.
Sisältöä ehdin vielä miettiä, kun vauva tulossa vasta loppusyksystä. Itse ajattelen että semmoinen vähän suppeampi pakkaus on parempi kuin sellanen, jossa on kerätty kaikki mahdollinen, mutta toisille sopii toisenlaiset.

Aika erikoisia kommentteja on tullut. Jos pakkauksen ajatuksella rakentaa, niin kyllä se mielestäni on silloin ihan tarpeeksi persoonalllinen. Ei se meillä ainakaan ole mikään tarve todistella rakkautta, ideana on vaan yllättää ja ilahduttaa. Ja tuskinpa löytyisi kovin selvää tilastollista yhteyttä isyyspakkausten ja avioerojen välillä! Eikä tartte miettiä kenen rahoja käyttää, kun on yhteinen tili. Enkä oikein jaksa uskoa, että tuo paketti (vaikka kuinka tökerön kyhäisin) meidän yli 10 vuotta kestänyttä avioliiittoamme kaataisi :LOL: Jos se kaatuu, niin uskoakseni johonkin vähän tärkeämpiin asioihin, muutoin olisi nyt jo pelkkä muisto vain.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 08:48 milana kirjoitti:
Vieläki vähä silmiä hieroskelen,että onko tosi, että joku vetäs herneen nenään isyyspakkauksesta jossa kaikelle "krääsälle" ihan takuulla on käyttöä.

Vauvalle:
- haisuhousu -bodyn
- minä <3 isi -bodyn
- Pyllyn pyyhkimis savetteja
- Bepanthenea
- Harsoja
- Vaippoja
- Ensitutteja
- Tuttipullo
- Äidinmaidonkorviketta
- Vauvan kylpysaippua ja -öljy
- Nenäliinoja
- Vauvan kampa ja harja
- Vauvan purulelu

Synnytykseen:
- Sisuja
- Teho-energiajuomaa
- Dumle suklaata
- hierontaöljyä (minua ajatellen)
- Frezza kahvia

Varpajaiset:
- Konjakkia
- Kuohuviinipullo
- maailman paras isä -t-paidan
- Särkylääkettä

Lapsiperheen kiireiseen arkeen:
- Pussiruokaa
- c-vitamiiniporetabletteja
- Vauvanhoito-oppaita neuvolasta
- Nötköttiä

Huumoria:
- Kumiankkoja
- 2 kynttilää (minua ajatellen)
- 2 paria korvatulppia
- Pyykipoika
- Kumihanskat
- Muumi laastareita

Jo pakkausta tehdessäni tiesin, että mieheni ilahtuu tästä. Ei käyny mielessäkään mikään muu reaktio. Ehkä meidän suhde tätä pakkaukseen kaatuu mutta sillon saa kaatuakki :LOL:
Minä olin se vieras, joka kehoitin rajoittamaan tavaran (krääsän) määrää. Näytiin juuri tätä sinun listaasi miehelleni (hänelle siis annoin jo pakkauksen, jossa oli ehkä 1/3 tästä tavaramäärästä-> silti liikaa) ja hän kyllä repesi nauruun. Kuulemma uskomaton määrä tavaraa. Ei palvele kivaa ideaa, että keksii hyvän jutun. Kuulemma monella miehellä tulee vaan kyllästynyt olo, kun käy kaikkia näitä tavaroita läpi. Mutta muuten hänen mielestään IDEA ON HYVÄ, kunhan tarvikkeiden määrä olisi jotain paljon vähempää. Mutta näin siis vain meillä (ja parilla tutulla). Kuten kirjoitin, varmasti on miehiä joka lähtöön.

Ja yhdelle kirjoittajalle; joo, minä ihmettelin kahvipakettia isyyspakkauksessa. En tosiaankin ymmärrä, mitä hauskaa siinä on. Mutta kuten sanottu, minun mielestäni lahjat pitäisi olla enemmänkin vitsejä - mutta käytännöllisiä. Kahvipaketteja viedään meillä mummulle... Mutta jokainen tyylillään. Ajattelin vain kertoa siksi kokemukseni, jos joku saisi myös tästä ideaa, koska voisin kuvitella kuitenkin mieheni mielipiteiden lukeutuvan valtavirtaan tässä suhteessa. Eri asia on sitten vielä nämä kunnon "äijä-miehe" (esim. veljeni), jotka varmasti yrjöäisivät koko ajatuksesta. Ei sovi kaikille. Heille sikari ja konjakki on varsin kiva ylläri.
 
Oletan, että jokainen tietää mitä oma mies osaa arvostaa ja tekee pakkauksen sen mukaan. Ja suurin osa näistä niinku muistaki lahjaideoista on ns. sisäpiirijuttua (eli siis vuosien mittaan kertynyttä yhteistä huumoria) jota ei kannata edes yrittää ymmärtää. Haukkumisesta puhumattakaan.. Jokaiselle pakkauksen tavaralle on oma tarina, mutta koin turhan työlääksi alkaa kirjottamaan niitä tänne. Miten voi arvostaa vauvaa jos ei arvosta vauvaan liittyviä asioita? mm. "krääsää".. Tai sitten vaan esitetään kovista tyyliin EVVK.. Onneksi tosiaankin kaikki miehet on erilaisia!
 

Yhteistyössä