--> Mun isyyspakkausideani, mitä lisää tai pois?

  • Viestiketjun aloittaja MunMunMun
  • Ensimmäinen viesti
MunMunMun
Tämä on vasta kehitteillä joten olisin ideoille avoin :)

Ja mistäs tekisin kivan laatikon tähän?

isyyspakkaus - ideoita

? T-paidat :
Isukille: Meidän perheen isä
vaaville esim. rakkauden hedelmä tms. body
? Kirja: Uusi vauva, käyttäjän opas
? (Isukille sikari rusetilla)
? Pyykkipojat nenään - kaupasta puisia ja itse koristelu :)
? Värikkäitä kumihanskoja
? korvatulppia rauhallisiin uniin
? Kofeiinitabuja isukille
? Kahvipaketti
? Pikkuauto. isukille ;)
? Kirja Viivi & Wagner: parisuhteellisuusteoria
? Sisuja
? Hieno kampa / harja
 
Hantta harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 15:59 MunMunMun kirjoitti:
Tämä on vasta kehitteillä joten olisin ideoille avoin :)

Ja mistäs tekisin kivan laatikon tähän?

isyyspakkaus - ideoita

? T-paidat :
Isukille: Meidän perheen isä
vaaville esim. rakkauden hedelmä tms. body
? Kirja: Uusi vauva, käyttäjän opas
? (Isukille sikari rusetilla)
? Pyykkipojat nenään - kaupasta puisia ja itse koristelu :)
? Värikkäitä kumihanskoja
? korvatulppia rauhallisiin uniin
? Kofeiinitabuja isukille
? Kahvipaketti
? Pikkuauto. isukille ;)
? Kirja Viivi & Wagner: parisuhteellisuusteoria
? Sisuja
? Hieno kampa / harja
Mä tein samantapaisen isyyspakkauksen, mies tykkäsi. Ostin vaan sellaisen kasattavan laatikon mihin liimasin vauva-aiheisia tarroja :D
 
Kiitos hyvistä ideoista. :D

Mulla ei isyyspakkaukseen vielä ole mitään, mut sisaruspakkaukseen on "meille tulee vauva" kirja. Saavat sitten paketit hakea mun vanhemmilta kun olen vauvan kanssa laitoksella.. ;) Tytölle ajattelin siihen sitten vielä laittaa ainakin nuken ja jotain vaatteita tms. Ja kai jotain isosisko vaatteita. :D
 
Millä viikolla te annatte tuon isyyspakkauksen? Funtsin tässä,että koska voisin sen antaa, mutta oikeastaan ensi kuussa olisi miehen synttärit, voisin antaa sen yhteydessä! :p Annatteko te kuinka myöhään?

Sitten ajattelin etsiä myös t-paidan (tai jonkin muun esim. paitapuseron) ja annan isille oman ja pojalle omansa, samanlaiset,vain eri kokoa. Poikien juttu ;) Mies on nimittäin sellaista vilkuillut kun olemme käyneet ostoksilla.
 
Minun antama isyyspakkaus sisälsi:
- hierontaöljyä (minua ajatellen)
- maailman paras isä -t-paidan
- haisuhousu -bodyn
- minä <3 isi -bodyn
- Vauvanhoito-oppaita neuvolasta
- Pyllyn pyyhkimis savetteja
- Bepanthenea
- Harsoja
- Vaippoja
- Ensitutteja
- Kumihanskat
- Vauvan kylpysaippua ja -öljy
- Teho-energiajuomaa
- Dumle suklaata
- Kumiankkoja
- Pussiruokaa
- c-vitamiiniporetabletteja
- Nenäliinoja
- Äidinmaidonkorviketta
- Frezza kahvia
- 2 kynttilää (minua ajatellen)
- Konjakkia
- Vauvan kampa ja harja
- Vauvan purulelu
- Nötköttiä
- Särkylääkettä
- Sisuja
- Tuttipullo
- Muumi laastareita
- 2 paria korvatulppia
- Pyykipoika
- Kuohuviinipullo

Tein pakkauksen meille kaikille kolmelle. Ja otin siihen miehen tililtäkin rahaa :)
 
mari 26
-vaippoja
-vauvan shamboota
-vauvan rasvaa
-talkkia
-sisu aski: sisulla jaksaa
-koff pullo: saa isäkin välillä rentoutua
-tutti
-tuttikarkkeja: namuhetkeen
-pari tölkkiä batterya: isän akkujen lataamiseen
-kortsupaketti: ei heti perään toista
-kumihanskat:sotkun välttämiseksi
-korvatulpat:tärykalvojen suojaamiseksi
-burana paketti: jyskyttävään särkyyn
-tuttipullo

kaiken olen salassa hankkinut tavarat meinaan laittaa vauvan ammeeseen käärittynä punaiseen rusettiin ja kortin tietty aijon tehdä itse
ehkä annan sitten kesäkuussa kun ukolla on syntymäpäivä jos nyt maltan odottaa sinne asti, laskettu aika on heinäkuussa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 19:36 minä vaan kirjoitti:
Tuntuu jotenkin tosi idioottimaisilta teidän kirjotukset!!! Anteeks vaan.. Mitä hyötyä tosta nyt sit on? Ja että oikein miehen tililtä rahaa... Olisitte käyttäneet saman rahan vähäsen järkevämpään!
Tuntuu jotenkin idioottimaiselta, kun negatiiviset tyypit pilaa pakkausta suunnittelevien innostuksen katkeralla mölinällä. Itse teen "isyyspakkauksen" saadakseni näperrellä ja ennen kaikkea ilahduttaakseni miestäni, lapsemme isää! En odota mitään vastalahjaksi. Rahaa ei todellakaan mene hukkaan. Kaikki pakkauksessa olevat asiat tulee tarpeeseen jossain vaiheessa!

AP:n pakkaus kuulostaa kivalta.
Omastani löytyy jo seuraavat:

Kaksi huumoripainotteista vauvanhoitokirjaa isälle
Isäaiheinen satukirja
Kantoliina
Ensitutti, tuttinauha
Tuttipullo, pullotutteja (koliikkia ehkäiseviä)
Pulloharja
Ensilusikka
Tähtää ylemmäs isi! -ruokalappu
Ensihammasharja
Purulelu vauvalle, kun hampaat alkavat puhjeta
Päällysvaippa, sisävaippoja, harsoliinoja (kesto)
Kosteuspyyhkeitä vauvalle
Hoitovoidetta, sinkkivoidetta
Pieni pullo konjakkia
Sikari
Korvatulppia
Buranaa
Nikotiinipurkkaa
Kahvia
Suklaata

 
Siinä on se järki mikä muissakin ihanissa yllätyksissä mitä toisillemme silloin tällöin järjestämme :) Minusta harsot, tuttipullot, tutit, vaipat, ym on ihan fiksuja hankintoja noin ihan muutenkin vauvaa ajatellen, mutta en odota että kaikki on samaa mieltä ;)
 
Vastaan vähän asian vierestä.
Minua harmittaa kun en tehnyt miehelleni isyyspakkausta ekasta lapsesta. (Nyt siis odotan toista) Kun tulin kotiin minua odotti isokasa lahjoja mieheltäni. Mieheni halusi palkita minut kun olin kantanut hänenlastansa 9kk ja vielä synnyttänyt pienen lapsemme. Saimme pojan 2päivää ennen äitienpäivää niin siitäkin sain lahjan. Nyt haluan tehä miehelleni isyyspaketi ja pojalleni jokin pienen lahjan. Tiedän että mieheni taas kummiskin ostaa minulle lahjan kun olen synnyttänyt meidän perheeseen toisen lapsen. Näin meillä mut jokainen tekee miten haluaa =)
 
Mun mielestä isyyspakkaus on ihana idea. :heart:

Omaanikin ajallaan alan tekemään...mutta nuita kirjoja mietin (vitsi yms.) Kun tuleva isä on englantilainen ja suomen kieli on ika suppea.
Onko mitää tietoa opuksien englantilaisita versioista? :/

Mullahan tässä on viel aikaa kun la vasta lokuussa...ja ongelma on se että ukko aina kotona kun minäkin olen...ehkä sitten äippäloman ratoks jos ja kun jaksaa... B)
 
Ja kyllä luulen keksiväni useammankin turhemman asia mihin näihin juttuihin menevät rahat vois laittaa :p

Ja miksi se onki aina raha raha rahaaaaaa.. Ei me ainakaa kaurapuurokuurille isyyspakkauksen takia jouduttu :D
 
yksi odottaja vaan
Ihania ideoita. Ei todellakaan ole kyse siitä, etteikö suhde olisi tasa-arvoinen. Meille tulossa ensimmäinen lapsi ja mies huolehtii minusta ja hyvinvoinnistani enemmän kuin hyvin, mutta näen sen myös että ensimmäisen lapsen tulo jännittää, hermostuttaa ja aiheuttaa jos minkänlaisia mielenmyllerryksiä myös mieheni sisällä. Joten on kiva ilahduttaa jotenkin myös tulevaa isää. Kaikki odostusajan hösäys on kuitenkin enimmäkseen kohdistettu tulevaan äitiin ja lapseen. Näin isällekin jotain. Enkä minä ainakaan mieti ostaessani hetken mielijohteesta miehelleni jotain lahjaa tms., että olenko minä nyt saanut myös jotain vastineeksi. Ei toisesta välittäminen voi olla sellaista... Aion kyllä itsekin toteuttaa jonkinlaisen ylläripaketin =)
 
Neitokainen
Kylläpäs jotkut ovat ilkeään sävyyn kirjoitelleet. Kateellisia kai, kun eivät itse ole keksineet/tehneet isyyspakkausta.

Mutta minusta idea on aivan IHANA ja aion itsekkin tehdä miehelleni isyypakkauksen, kunhan ensin vain tulisin raskaaksi... :\| Ja uskon, että miehetkin ovat innoissaan, kun saavat isyyspakkauksen. Varmasti tulee oikeen isällinen olo, kun saa oman paketin :heart:

Todella ihana idea on kyllä tuo isyyspakkaus! Kertakaikkiaan.. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 17:00 infinity kirjoitti:
Pois koko pakkaus. Jos suhteenne on tasa-arvoinen, mies ei saa pakkausta koska ethän sinäkään mitään saa- äitiyspakkaus on täynnä tavaraa VAUVALLE.
Tarvitseeko aina saada jotain itsekin? Eikö voi vain ilahduttaa ja muistaa rakasta ihmistä ajattelematta itseään?
 
Kateelliset panettelee vaan kun eivät itse ole keksineet vastaavaa :p
Ja niille jotka sanoo että kun ei miehetkään mitään anna, niin eikö siinä ole jo aika paljon äidin muistamista kun jaksaa rauhassa katsella/kuunnella kaikki hormooni hermoilut, hieroo kun selkä vaivaa, hieroo ja rasvaa kun jalat ovat turvoksissa, tuo lasin vettä kun oksennat vessanpöntön äärellä, käy keskellä yötä ostamassa jäätelöä mielihaluusi, ylipäätään tukee sinua koko raskauden ajan ympärivuorokautisesti jne jne...?

Ihana idea, ja ajattelimpa ruveta kasaamaan itsekin ;) ;)
 
-sisuja
-sikari
-vaippoja
-kumihanskoja
-pyykkipoikia
-talkkia tms rasvaa
-energiajuomaa
-samanlaiset sukat,lippikset(pipot), paidat tms. vauvalle ja isukille
-satukirja
-isäkirja
-isä-muki
-vauvanhoito-oppaita
-tutti
-tuttipullo
-korviketta
-viinapullo(rohkaisuryyppyjä varten)
-kondomeja



tässä nyt oli joitakin ideoita...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 23:14 Skye85 kirjoitti:
Kateelliset panettelee vaan kun eivät itse ole keksineet vastaavaa :p
Ja niille jotka sanoo että kun ei miehetkään mitään anna, niin eikö siinä ole jo aika paljon äidin muistamista kun jaksaa rauhassa katsella/kuunnella kaikki hormooni hermoilut, hieroo kun selkä vaivaa, hieroo ja rasvaa kun jalat ovat turvoksissa, tuo lasin vettä kun oksennat vessanpöntön äärellä, käy keskellä yötä ostamassa jäätelöä mielihaluusi, ylipäätään tukee sinua koko raskauden ajan ympärivuorokautisesti jne jne...?

Ihana idea, ja ajattelimpa ruveta kasaamaan itsekin ;) ;)
katsos, siinähän se onkin - ei läheskään kaikilla ole kuvaamasi kaltaisia miehiä. Ja sitten ovat kateellisia. No jos niin ajttelevat että saavtako itse vastalahjaa mieheltä, ei ole ihme ettei mieskään "anna" mitään...
 
LAHJAT - tuntuu että nykyihminen ei ole mitään ilman niitä. Pidetään isot häät, että saatais lahjoja jne. Kaikkein tärkeintä on vain se materia, hienot juhlat ja, näyttävä puku jne. Sitten erotaan koska olimmekin niin eri maata, tämä tosiasia sattui vain hautautumaan kaiken sen maallisen materian, roskan alle. Itse saatan tehdä jonkinmoisen isyyspakkauksen, mutta se tapahtuu. ex tempore, vähän ennen syntymää. En käytä siihen hirveästi rahaa - ainakaan en tarvitse siihen mieheltäni rahaa! Siis tarkoitan, jos olisin niin vähissä rahoissa, etteivät omani riittäisi, en sitten todellakaan tekisi siitä niin suurta että pitäisi miehen rahoja käyttää!! Lahjaan, haloo! En kyllä kuukausitolkulla suunnittelisi sen sisältöä täällä jne. koska se ei ole todellakaan tärkein asia! olemme jo vuosikausia sopineet mieheni kanssa ettemme osta toisillemme syntymäpäivälahjaa. Joskus olen yllättänyt kuitenkin mieheni Arnoldsin donitseilla ja hän minut jollakin yhtä pienellä, ja ilo on ollut suuri. En välitä vaikken saisi mieheltä lahjoja synnärille, saa tuoda jos haluaa, ne ovat kaikkein pienin asia tässä maailmassa!! Yhteinen lapsi on suurin lahja mitä olemme saaneet.

Tämä kaikki vain siksiettä se avaisi teidän mieliä, toki isyyspakkaus on ihana idea, mutta älkää nyt ottako sitä niin vakavasti. Pienenpieni lämmin ajatus uudelle isälle luulisi riittävän. Tämä vain mielipiteeni. :heart:
 
Kyllä välillä pistää ihan vihaksi, kun lukee täällä joidenkin kirjoituksia...!!!! :kieh:

Omasta mielestäni isyyspakkaus aivan IHASTUTTAVA ajatus!! En tiedä miten muiden pariskuntien keskuudessa asiat raskausaikana menee, mutta luulen että ainakin meillä isyyspakkaus tulee olemaan pientä siihen verrattuna, mitä mies tekee nyt raskausaikana minun hyväksi!!! Ja eikö kaikista pieni muistaminen ja toisen yllättäminen positiivisesti ole mukavaa??

Uskon, että ne jotka isyyspakkauksella tulevaa isää haluavat muistaa, tekevät sen myös omasta innostuksesta, näpertelyn halusta ja osoituksena välittämisestä. Tuskinpa kenelläkään tulee mieleen, että osoitampa tässä nyt epätasa-arvoa ja teen ukolle tuommoisen!

Ja jos vielä miettii tuota rahankäyttöä, niin pakkoko siihen pakettiin on kauheesti turhaa krääsää kerätä??? Voihan pakkauksen rakentaa hyödyllisistäkin tavaroista!!

Itsellä raskaus vasta alussa, mutta pakettiin tulee varmaan ainakin...
*kirjanen isyydestä/vauvanhoito-opas
*ehkäpä joku satukirja
*energiajuomaa
*jokunen vaate isälle ja lapselle
*korvatulpat

Että kaikki vaan rakentelemaan isyyspakkauksia
=) =)
 
Minä vain jatkaa
Sitähän minäkin! Kritisoin vain sitä erästä jolla oli niin hirmuisen pitkä lista, ja kirjotti vielä että oli ottanut tavaroiden hankintaan mieheltäkin rahaa. Siinä mentiin liian pitkälle! Sun lista kuulostaa mukavan lyhyeltä, ajatus tärkein-periaatteella. Kirjojahan mieskin saa jo neuvolasta, tarviiko niitä enää rahalla ostaa..? Satukirja hyvä! Siis todellakin: ajatus tärkein!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 18:11 milana kirjoitti:
Minun antama isyyspakkaus sisälsi:
- hierontaöljyä (minua ajatellen)
- maailman paras isä -t-paidan
- haisuhousu -bodyn
- minä <3 isi -bodyn
- Vauvanhoito-oppaita neuvolasta
- Pyllyn pyyhkimis savetteja
- Bepanthenea
- Harsoja
- Vaippoja
- Ensitutteja
- Kumihanskat
- Vauvan kylpysaippua ja -öljy
- Teho-energiajuomaa
- Dumle suklaata
- Kumiankkoja
- Pussiruokaa
- c-vitamiiniporetabletteja
- Nenäliinoja
- Äidinmaidonkorviketta
- Frezza kahvia
- 2 kynttilää (minua ajatellen)
- Konjakkia
- Vauvan kampa ja harja
- Vauvan purulelu
- Nötköttiä
- Särkylääkettä
- Sisuja
- Tuttipullo
- Muumi laastareita
- 2 paria korvatulppia
- Pyykipoika
- Kuohuviinipullo

Tein pakkauksen meille kaikille kolmelle. Ja otin siihen miehen tililtäkin rahaa :)
Huhhuh! Lukekaa tää ja ajatelkaa todellakin samanaikaisesti sitä et ajatus tärkein...juupajuu!
 
äippä-81
mun pakkaus sisälsi:

ISYYSPAKKAUS = Aarrearkku - pakkaukseksi

Synnytykseen
- Sisuja
- Energiajuoma

Varpajaisiin
- Maailman paras isä- muki
- Daddy sukat
- Meidän perheen isä - T-paita
- Koskenkorvapullo
- Sikareita

Helpotukseksi
- Kasvonaamio
- Korvatulppia
- Tutti
- Päänsärkylääkettä

Vauvalle vaatteita
- Isin kulta - body vauvalle
- Vauvalle valkoiset apinahaalarit

Isin ja vauvan leikkeihin
- Kirja
- Helistin
- Kylpylaivat

Vauvan hoitoon
- Opaskirja vauvanhoitoon
- Bebanthen
- Pyykkipoika (nenään)
- Vaippoja
- Kumihanskoja
- Ilmanraikastin
- Pesunestepullo
- Puhdistuspyyhe
- Hoitovoide

Ruokailuun
- Tähtää ylemmäs isi - ruokalappu
- Äidinmaitokorvike
- Tuttipullo
- Pullo- ja tuttiharja
 

Yhteistyössä