Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Mä en muista että olisin koskaan sen kanssa puhunut lapsena mitään muuta, kuin sen mennessä ruokakauppaan pyytänyt tuomaan jotain sieltä. Isänpäiväkorttien tekemisenkin lopetin ala-asteella. Kerran sanoin opettajalle, etten halua tehdä, mutta se kehotti silti tekemään - niinpä tein, ja kun opettaja ei nähnyt, revin ja heitin koulun roskikseen. Tuohon aikaan varmasti vielä vihasinkin, mutta vuosiin ei ole kyseinen ihminen elämässäni ollut eikä ole ollut syytä mitään tunteita kannatella. Viha kuluttaisi turhaan energiaa.
Humalassa se kyllä aina itki sitä miten sen isä sitä hakkasi, sillon usein ihmettelin miten se ei tajua olevansa ihan samanlainen mitä itkee.
Ja joku puhui anteeksiannosta, niin ei sieltä päin ole koskaan mitään anteeksipyyntöjä kuulunut eikä ne kyllä ole koskaan mua kiinnostaneetkaan. Ei asiat anteeksipyytämällä miksikään muutu.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Piparisuu ja Sone; ei se ole katkeruutta, ettei mene hautajaisiin. En mä sen enempää menisi kenenkään muunkaan tuntemattoman ihmisen hautajaisiin, joka olisi minulle yhdentekevä ihminen.
Kyllä se on hyvinkin katkeruutta, ettei mene toisen luokse jos sinne pyydetään. Jos asia olisi täysin sama, niin miksi et sitten menisi? Siksikö, että asia satuttaisi sua? Jos asia satuttaisi, niin ei se silloin ole ihan sama, etkä silloin olisi täysin välinpitämätön.
Etkö itse näe asiaa? Jos olisit oikeasti välinpitämötän menisit, siskosi ja äitisi pyynnöstä, olisit isällesi neutraali ja se siitä. ja asia ei sua vaivaisi sen enempää. Nyt kuitenkaan ei ole näin vaan ilmeisesti sisältäsi haluat "suojella" itseäsi ja koittaa "kostaa" isällesi.. Miksi muuten et kävisi katsomassa toista?
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de Lis:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:...jos ei olisi joutunut itse hirveyksiä kokemaan. Mutta se ei osannut katkaista kierrettä....
Ei mitenkään pahalla, mutta mitä luulet, kuinka hyvin on tyttärestä polvi parantunut?
En tiedä minkä verran muistat tekstejäni, mutta melkosen selväksi olen tehnyt että ruumiillinen kuritus ei ole hyväksyttyä vaan otteen pitää olla ohjaava ja kannustava kasvatus. Tuosta mun siskosta mä olisin huolissani, jos se joskus hankkisi lapsia - jos hänen mies/lasten isä pieksää häntä niin mitenkähän lasten kävisi.. :/ Tosin onhan sillä sen nykyisellä avomiehellä lapsi, jonka yh mies on ollut, mutta lapsi usein otettukin huostaan viime vuosina![]()
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Alkuperäinen kirjoittaja Minni:Ymmärrän sua täysin. En ymmärrä, että mitä siitä hyötyisit, että menisit lätisemään isäsi vierelle..."toki annan sulle anteeksi kun nyt olet kuolemassa.". Jos et ole kaivannut isääsi 10 vuoteen, en usko, että ikävä tulee.
Mutta toki jos mielesi muuttuu, niin ok sekin. Miltä susta tuntuu.
Äideistä ja isistä tehdään jotain ihme jumalia, joille pitää antaa kaikki anteeksi vain siksi "että en on sun vanhemmat". Kai se lapsen rakkaus, hyväksyntä, luottamus on jotenkin ansaittava, muutenkin kuin olemalla äiti tai isä.
Ei äideille ja iseille tarvia kaikke antaa anteeksi ja lätistä vaan sen takia että ne on pannu alulle. Anteeksi antaminen on suurempi helpotus sille joka antaa eikä joka saa.
Olen erimieltä asiasta. On paljon suurempi helpotus sille, joka pystyy antamaan anteeksi hirveätkin asiat kuin sille, joka vaan pyytää sitä anteeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Mä en muista että olisin koskaan sen kanssa puhunut lapsena mitään muuta, kuin sen mennessä ruokakauppaan pyytänyt tuomaan jotain sieltä. Isänpäiväkorttien tekemisenkin lopetin ala-asteella. Kerran sanoin opettajalle, etten halua tehdä, mutta se kehotti silti tekemään - niinpä tein, ja kun opettaja ei nähnyt, revin ja heitin koulun roskikseen. Tuohon aikaan varmasti vielä vihasinkin, mutta vuosiin ei ole kyseinen ihminen elämässäni ollut eikä ole ollut syytä mitään tunteita kannatella. Viha kuluttaisi turhaan energiaa.
Humalassa se kyllä aina itki sitä miten sen isä sitä hakkasi, sillon usein ihmettelin miten se ei tajua olevansa ihan samanlainen mitä itkee.
Ja joku puhui anteeksiannosta, niin ei sieltä päin ole koskaan mitään anteeksipyyntöjä kuulunut eikä ne kyllä ole koskaan mua kiinnostaneetkaan. Ei asiat anteeksipyytämällä miksikään muutu.
Etkö itse huomaa kuinka olet "turruttanut" tunteesi omaa isääsi kohtaan? Jopa niin, ettet tunne enää edes vihaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Olenkin joskus kirjoittanut, että ymmärrän kamaliakin tekoja, mutta hyväksyä niitä ei voi.
Jokainen meistä on joskus se vastasyntynyt ja viaton lapsi. Niin paha ja sairas kuin joku onkin, kuten vaikka isäni, on silti hirveää ajatella että hänet on yritetty elävältä polttaa sänkyynsä vauvana. Ehkä siitäkin olisi kasvanut tasapainoinen mies, jos ei olisi joutunut itse hirveyksiä kokemaan. Mutta se ei osannut katkaista kierrettä. Luulen jopa, että se ei itsekään pohjimmiltaan tajunnut millainen "hullu" oli. Eihän kukaan periaatteessa läpeensä paha ole.
Mutta silti, en vain muodollisuuksien vuoksi aio häntä lähteä tapaamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Täällä on viimepäivinä otsikoissa ollut aivan kauheita lapsikohtaloita,mitä vanhemmat ovat tehneet ja kaikki ovat olleet niin ettei kyseisilläkään vanhemmilla olis oikeutta elää jne.
Miksi tässä tapauksessa pitäisi olla erimieltä ja antaa anteeksi,kun mahdollisuudet on ollut samanlaiseen tragediaan kuin edellä mainituissa tapauksissa? :/
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Täällä on viimepäivinä otsikoissa ollut aivan kauheita lapsikohtaloita,mitä vanhemmat ovat tehneet ja kaikki ovat olleet niin ettei kyseisilläkään vanhemmilla olis oikeutta elää jne.
Miksi tässä tapauksessa pitäisi olla erimieltä ja antaa anteeksi,kun mahdollisuudet on ollut samanlaiseen tragediaan kuin edellä mainituissa tapauksissa? :/
Tämä onkin mielenkiintoinen ilmiö. Kauhistellaan sitä, miten jotain vuoden ikäistä on pahoinpidelty toistuvasti. Mutta ne, jotka selviää sellasten ihmisten käsissä hengissä aikuiseksi asti, niin sitten syyllistetään kun "se on sentään sun isä..". Aika outoa logiikkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Täällä on viimepäivinä otsikoissa ollut aivan kauheita lapsikohtaloita,mitä vanhemmat ovat tehneet ja kaikki ovat olleet niin ettei kyseisilläkään vanhemmilla olis oikeutta elää jne.
Tämä onkin mielenkiintoinen ilmiö. Kauhistellaan sitä, miten jotain vuoden ikäistä on pahoinpidelty toistuvasti. Mutta ne, jotka selviää sellasten ihmisten käsissä hengissä aikuiseksi asti, niin sitten syyllistetään kun "se on sentään sun isä..". Aika outoa logiikkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:Aivan turha puhua järkeä, kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä...isänsä tyttö.
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:Aivan turha puhua järkeä, kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä...isänsä tyttö.
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Alkuperäinen kirjoittaja Minni:Ymmärrän sua täysin. En ymmärrä, että mitä siitä hyötyisit, että menisit lätisemään isäsi vierelle..."toki annan sulle anteeksi kun nyt olet kuolemassa.". Jos et ole kaivannut isääsi 10 vuoteen, en usko, että ikävä tulee.
Äideistä ja isistä tehdään jotain ihme jumalia, joille pitää antaa kaikki anteeksi vain siksi "että en on sun vanhemmat". Kai se lapsen rakkaus, hyväksyntä, luottamus on jotenkin ansaittava, muutenkin kuin olemalla äiti tai isä.
Ei äideille ja iseille tarvia kaikke antaa anteeksi ja lätistä vaan sen takia että ne on pannu alulle. Anteeksi antaminen on suurempi helpotus sille joka antaa eikä joka saa.
Olen erimieltä asiasta. On paljon suurempi helpotus sille, joka pystyy antamaan anteeksi hirveätkin asiat kuin sille, joka vaan pyytää sitä anteeksi.
Jtenkin nyt esitin asian väärin, siis samaa mieltä kanssasi. Joku häiriö tässä ulosannissa nyt vaanSiis se joka pystyy antaa anteeks saa sen suurimman hyödyn.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Täällä on viimepäivinä otsikoissa ollut aivan kauheita lapsikohtaloita,mitä vanhemmat ovat tehneet ja kaikki ovat olleet niin ettei kyseisilläkään vanhemmilla olis oikeutta elää jne.
En mä ajattele, että isäsi ansaitsis sut luoksensa käymään. Mutta sen se ansaitsis, että se kuulis sulta, miten huono isä se sulle oli. Ei sun ole silti pakko mennä.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Alkuperäinen kirjoittaja Minni:Ymmärrän sua täysin. En ymmärrä, että mitä siitä hyötyisit, että menisit lätisemään isäsi vierelle..."toki annan sulle anteeksi kun nyt olet kuolemassa.". Jos et ole kaivannut isääsi 10 vuoteen, en usko, että ikävä tulee.
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Täällä on viimepäivinä otsikoissa ollut aivan kauheita lapsikohtaloita,mitä vanhemmat ovat tehneet ja kaikki ovat olleet niin ettei kyseisilläkään vanhemmilla olis oikeutta elää jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Täällä on viimepäivinä otsikoissa ollut aivan kauheita lapsikohtaloita,mitä vanhemmat ovat tehneet ja kaikki ovat olleet niin ettei kyseisilläkään vanhemmilla olis oikeutta elää jne.
En mä ajattele, että isäsi ansaitsis sut luoksensa käymään. Mutta sen se ansaitsis, että se kuulis sulta, miten huono isä se sulle oli. Ei sun ole silti pakko mennä.
Alkuperäinen kirjoittaja lumi:Hmm, vaikea tilanne, itse sen päätöksen teet, mutta älä kuitenkaan sinä
heittaydy marttyyriksi tässä asiassa, jooko? Vaikuttaa siltä, että olet itsestäsi kovinkin
ylpeä... Anna isäsi kuolla, anna asian olla, eihän se sinua voi vaivata jos se on sulle
se "tuntematon" ihminen???