Mun hermot ei kestä näitä miehen vapaapäiviä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon tottunu yksin pyörittään tätä huushollia. Mikään ei suju sitte jos mies koko päivän kotona.
Sillä jatkuvasti jotain ohjelmaa. Siltä löytyy varmaan kymmenen keskeneräistä projektia.. Ei siinä mitään mutta ruokailut venyy, pesulle menot venyy nukkumaan menot venyy kun miehellä katoaa ajan taju. Ja tietenki on pakko aina joku homma tehdä loppuun esim ennen ruokaa.
Ja ei onnistu että minä teen kaiken ajallaan. Se ei vaan toimi. Lapset haluaa olla isänsä kaverina rakentamassa tekemässä polttopuita jne.
Ja oon sanonu miehellekin tästä mutta ei auta. Se vaan unohtaa kaiken mistä on puhuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teillä perhe vai sinä ja alaiset?

siis? Meinaatko että mulla on minuuttiaikataulu mitä pitää noudattaa. Ei todellakaan.
Mies lupautu puoli neljältä grillaamaan ruokaa. Lopputulos oli että minä grillasin sitten puoli kuuden aikaan makkaroita että lapset saa edes jotain suuhunsa että näin. Mies paisto pihvit ym sitten seitsemän jälkeen..

noinhan se menee. Miehet ovat tottuneita siihen että saavat tehdä omat juttunsa rauhassa loppuun. Me naiset tiedämme, että lapset tarvitsevat sapuskaa säännöllisin väliajoin ja olemme epäitsekkäämpi ja huolehdimme muista. Kun miehet taas on totutettu /kasvatettu ajattelemaan omaa napaa.

Teeppä muutaman kerran niin että syöt sitten itse ja kun muksut rupee huutelemaan ruokaa niin sanot että iskä lupas teille tehdä ;) ja sama iltapesujen yms kanssa mitä on luvannu tehdä :D ja juur silloin rupea tekemään itse jotain todella tärkeää (mukas) itse ;)

Kyllä se mies siitä oppii kun huomaa käytännön kautta miten tuo vitkuttelu vaikeuttaa elämää :D

en ainakaan enää ole ikinä lomalla miehen kanssa samaan aikaan...se on yhtä h*******ä! Yhteinen loma on kaikkee muuta kuin rentouttava ja ihana.Se ei tee muuta kun kiukuttelee ja ei tosiaankaan hoida mitä lupaa.myötätuntoa ap:lle

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon tottunu yksin pyörittään tätä huushollia. Mikään ei suju sitte jos mies koko päivän kotona.
Sillä jatkuvasti jotain ohjelmaa. Siltä löytyy varmaan kymmenen keskeneräistä projektia.. Ei siinä mitään mutta ruokailut venyy, pesulle menot venyy nukkumaan menot venyy kun miehellä katoaa ajan taju. Ja tietenki on pakko aina joku homma tehdä loppuun esim ennen ruokaa.
Ja ei onnistu että minä teen kaiken ajallaan. Se ei vaan toimi. Lapset haluaa olla isänsä kaverina rakentamassa tekemässä polttopuita jne.
Ja oon sanonu miehellekin tästä mutta ei auta. Se vaan unohtaa kaiken mistä on puhuttu.

Mies reissuhommissa? Ainakin kuulostaa siltä :D

Mä tiedän mitä ap tarkoittaa..
Meilläkin välillä tuppaa venymään aikataulut, eikä siinä mitään, se on ihan kivaa kunhan ei ole koulu/hoito aamu odottamassa!!! Ja meillä minä hoidan sitten väsyneet lapset aamulla pesulle ja pukemaan, joten tiiän hyvin, miten tärkeää aikataulussa pysyminen joskus voi olla..

Lomalla se ei niinkään haittaa, paitsi tuon syömisen kanssa yritän olla tarkka, muuten tulee jäätävät itkupotkuraivarit kun tulee liian nälkä :kieh:

Kuulostaa jotenkin tutulta. Miehellä on lomalle lista töitä jotka pitää ehdottomasti tehdä kun kerrankin kuulemma on aikaa, mutta se miehen minuutti aikataulu ei päde pienten lasten kanssa ollenkaan tiuskii ja stressaa. Lapset odottavat isänsä lomaa kuin kuuta nousevaa, ja lopulta kaikki menee siihen kun vedetään hampaat irvessä kaikilla paha mieli. Näin meillä oli ennen. Vieläkin meinaa mies stressata, kun pitäisi saada tehtyä. Silloin muistutan että sen seuraavan loman ajan herralla on sitten rutkasti omaa aikaa kun yksin sen viettää :snotty: Kyllä myönnän meillä ainakin on vielä paljon petrattavaa.

kiitos myötätunnosta.
Mies yrittäjä ja todella vähän yleensä vapaalla. Nyt kesällä sitte viikon pätkissä lomalla. Kyllä mulla aika pitkä pinna yleensä on mutta oli jo neljäs päivä kun kaikki ajotukset menee päin seiniä. Siinäkin osa syytä ettei mulle kerro mitä aikoo. Sit vaan saattaa ilmottaa et lähen käymään jossain tai nyt tehdään tämä.
Ja ei siinä mitään jos tíedän et mun pitää hoitaa ruoat pesut ym. vaan kun mies lupaa ja ei sitten tapahdu millään.
Eilen esim oli minun kotona tekemässä pihahommia. Otti sitte pari lapsista (koululaista) mukaan vaikka sanoin ettei ota kun menee myöhään. Puoli 12 soitin illalla ja olivat vielä siellä 60 km päässä mummolassa.
Ei aina oo näin paha mut tällä lomalla tuntunu ettei ajantajua oo yhtään.

Tuttua tekstiä!! Muutama päivä nyt menee, mut jos ukko pitempään kotona niin mikään ei suju! Sit se vielä kehuu, että hänellä onnistuis kyllä ihan yhtä hyvin kotona oleminen kuin multakin!(Kun kerran puhuin ettei sitä uskois, miten rankkaa kotona olo on) Ei vaan suostu vaihtamaan osia edes pariksi viikoksi.Ois helppo testata kun mies on yrittäjä ja meillä on sama ammatti...

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkamäki:
Tuttua tekstiä!! Muutama päivä nyt menee, mut jos ukko pitempään kotona niin mikään ei suju! Sit se vielä kehuu, että hänellä onnistuis kyllä ihan yhtä hyvin kotona oleminen kuin multakin!(Kun kerran puhuin ettei sitä uskois, miten rankkaa kotona olo on) Ei vaan suostu vaihtamaan osia edes pariksi viikoksi.Ois helppo testata kun mies on yrittäjä ja meillä on sama ammatti...

Minä testasin kerran. Lähdin viikoksi siskon luo. Pienimmän otin mukaan. Lapset muistaa ikänsä kun saivat niin vähän ruokaa sillä viikolla. Tai siis saivat ruokaa mut vaan n 3 kert päivässä.. Ja miehen mielestä kaikki oli ok. Nyt nuo isommat jo sen verran isoja et osaavat ite ottaa välipalaa ym.
Pitää vähän kehuakkin. Sai tuo mies tehtyä hienot keinut ja kiipeily tikkaat lapsille eilisen ja tän päivän aikana.

Yhteistyössä