mun elämä on tällä hetkellä

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
oisko se uus asunto samassa kaupungissa kuitenki? Miusta kuulostaa ett jätä se mille ett ite voi muitten hoitoo ja ruppee siihen mitä ite voit.. eli hommoot työn ja hoitopaikat nyt siitä kämpästä kahtoin aj sit jos saatte uuen ni katot tilanteen tuas silta kantilta.

no kun en oikeen tiiä sitäkään... ja vaik olis samas kaupungis ni saattaa olla ihan eri puolella...kun ei tässä lähiseudulla ole sitä mitä haetaan. ja ongelma tässä nyt on niiden hoitopaikkojen kanssa se et ku haluan ja nimenomaan haluan kaikki 4 lasta sit samaan paikkaan eikä ripoteltuna ei päiväkoteihin kun sit muodostuu vieminen ja haku ongelmaksi. olis siis yks eskarilainen ja 3 päiväkotilasta. ja muutenki sit se työ ja koulu asia ni mieluummin kattoisin ne silleen et onnistuu sielt "uudesta kodista" niihin meneminen yms. julkisilla. Nää on ehkä vaan mulle ongelmia mut toivoisin et noi jutut menis mahd. hyvin.

toki toivoo ett arki kulkis sujuvasti :) mut aattelin vaa ett jos siula on ihan mahotonta olla kotona ja kattoo mitä tuleman pittää ni siks laitoin tuon aikasemman.. Yritä vaa asennoituu ett kaik selkii aikanaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
oisko se uus asunto samassa kaupungissa kuitenki? Miusta kuulostaa ett jätä se mille ett ite voi muitten hoitoo ja ruppee siihen mitä ite voit.. eli hommoot työn ja hoitopaikat nyt siitä kämpästä kahtoin aj sit jos saatte uuen ni katot tilanteen tuas silta kantilta.

no kun en oikeen tiiä sitäkään... ja vaik olis samas kaupungis ni saattaa olla ihan eri puolella...kun ei tässä lähiseudulla ole sitä mitä haetaan. ja ongelma tässä nyt on niiden hoitopaikkojen kanssa se et ku haluan ja nimenomaan haluan kaikki 4 lasta sit samaan paikkaan eikä ripoteltuna ei päiväkoteihin kun sit muodostuu vieminen ja haku ongelmaksi. olis siis yks eskarilainen ja 3 päiväkotilasta. ja muutenki sit se työ ja koulu asia ni mieluummin kattoisin ne silleen et onnistuu sielt "uudesta kodista" niihin meneminen yms. julkisilla. Nää on ehkä vaan mulle ongelmia mut toivoisin et noi jutut menis mahd. hyvin.

toki toivoo ett arki kulkis sujuvasti :) mut aattelin vaa ett jos siula on ihan mahotonta olla kotona ja kattoo mitä tuleman pittää ni siks laitoin tuon aikasemman.. Yritä vaa asennoituu ett kaik selkii aikanaa :)

joo, kyl tää tuntuu et on ihan mahdotonta tää kotona olo mut sit vielä mahdottomammalta tuntuu et saisi kaikki käytännön asiat sujumaan helposti lasten parasta ajatellen, jos en olis enää kotona. Se vaatii sen pidemmän aikavälin niiden järjestämiseen kun ei pk-paikkojakaan esim. tähän aikaan saa ku sieltä mis on vapaata. Enkä tykkää et lapset joutuis sit kesken kaiken vaihtaa tuttua hoitopaikkaa ku ei tuo kuopuskaan ole kuin kohta 11 kk. siis sen muuton takia.

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
mulla ei edes ole "kun vaan" yksi lapsi ja sekin on tosi paljon isällään,et vapaa-aikaa mulla kyllä on roppakaupalla,mut ei mitään miten sen ajan käyttäisin :( aina ku mul on "vapaa" niin kaikil on jotai muuta menoo...
mä oon niin tylsistyny ja turhautunu ja itken tosi usein miehelle et tätäkö tää nyt on,et kiikkustuolissa mummona istun ja mietin et olihan tylsä elämä :ashamed: se ajatus saa aikaan sellasen pakokauhunomasen tunteen et nyt täytyy äkkiä tehdä jotai extremee tai arjesta poikkeevaa,et eihän tää näin voi mennä ja sit suututtaa ku ei oo mitää.. kaikki maksaa niin paljon ja yksin ei oo kiva tehä asioita.. :ashamed:

Miksi et tee toista lasta? ;)
ei sit tarvii olla yksin jos poika on isällään, on sullakin sit tekemistä.

mutta minne.. koulutuskin alkaa olla jo retuperällä ja täällä tuppukylässä on vaikeaa laittaa 4 lasta samaan hoitopaikkaan. ja ne hoitomaksut on todella suuretkin- eli en tiiä olisko siitäkään mitään hyötyä sitten.
tuntuu et kotona kaatuu seinät päälle ja mikään ei kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja töihin haaveilen:
mutta minne.. koulutuskin alkaa olla jo retuperällä ja täällä tuppukylässä on vaikeaa laittaa 4 lasta samaan hoitopaikkaan. ja ne hoitomaksut on todella suuretkin- eli en tiiä olisko siitäkään mitään hyötyä sitten.
tuntuu et kotona kaatuu seinät päälle ja mikään ei kiinnosta.

juuri näin. Mulla kanssa tuo 4 lapsen hoitomaksupolitiikka tökkii. Ei tunnu kovin järkevältä laittaa sit niitä palkkarahoja hoitomaksuihin. Ainoa joka alentaa niitä on se jos menisin kouluun. Sillon mun tulot olis niin olemattomat et se huomioitais siinä maksuissa. Mut kouluun meno ei sit kyl ainakaan helpottais raha-asioita.

Tiiä nyt sitte, toivottavasti elokuussa tulee mun elämään ees jotain sisältöä kun vien ja haen esikoista eskariin ja toista päiväkotiin :whistle: jippii!!! joka päivä sentään pakko lähteä ovesta ulos mutta pääseekö sitä sillonkaan ihmisten ilmoille asti?

täällä vähän samat fiilikset,ja mulla ei ole ollut koko lapsen olemassa olon aikana miestä!!ja se rittäisi mulle vallanmainiosti jos olisi joku jonka kanssa jakais tän henkisesti ja muutenkin.ja oon yh vastoin omaa tahtoani!tuntuu että ei tää tee mua onnelliseksi..mä unelmoin aina perhe-elämästä..en yksinhuoltajuudesta.lisäks lapsi on todella vilkas ja omatahtoinen..aina pitäis jaksaa ja jaksaa..eikä ole edes ketään kenen viereen yöksi käpertyä :'(

Samoja fiiliksiä mullakin aina välillä. Jotenki ne ongelmat vaan kasaantuu ja kasaantuu...
Strutsi, mieki oon espoosta, keskustan läheltä. Jos haluut niin voitais vaikka tavata =)

Yhteistyössä