Mun ekaluokkalaista kiusataan, enkä tiedä miten voisin auttaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Olen ottanut yhteyttä opettajaan, ryhmäavustajaan ja rehtoriin ja tilanteelle ei tapahdu mitään. Tämä neljäsluokkalainen poika saa kiusata ihan rauhassa :( Vanhempien nimiä en tiedä, miten ihmeessä ne voisi selvittää??? Kiusaaja poika hyvin ylimielinen kun häntä puhuttelin, kun sattumoisin pääsin kiusaamistilanteessa paikalle. Olin lenkillä tuolloin. En tiedä mitä tehdä kun koulu ei reagoi:(.

Mä ehkä rupeisin suunnittelemaan yhteydenottoa lastensuojeluun. Jos kerran koulussa ei ole auktoriteetteja tätä lopettamaan, niin ehkäpä lastensuojelussa on. Parasta olisi, jos saisit ensin sovittua tapaamisen kiusaajan vanhempien kanssa. Ja jos se ei auta, sano että otat yhteyttä lastensuojeluun.

jumalauta että ottaa päähän nää nykyajan kakarat ja opettajat sun muut kun mitään ei voida tehdä.. sinuna menisin itse uhittelemaan sille pojalle et väännän sulta hampaat niskaan jos et lopeta saatanan pentu

vaadit koulua, että sen on kutsuttava sekä kiusaaja että hänen vanhempansa teidän kanssa palaveriin, jossa on paikalla myös koululun rehtori ja luokanvalvoja. ja siinä palaverissa sitten ilmoitatte selvin sanoin, että jos kiusaaminen ei lopu teette ilmoituksen poliisille ja myös lastensuojeluun.

• Tykkää
Reactions: Miili
Jos koulu ei puutu mitenkään asiaan, niin voi tehdä rikosilmoituksen tuosta kiusaamisesta.

Toisaalta se koulun puuttuminen ei välttämättä heti näy ulospäin.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24518390:
vaadit koulua, että sen on kutsuttava sekä kiusaaja että hänen vanhempansa teidän kanssa palaveriin, jossa on paikalla myös koululun rehtori ja luokanvalvoja. ja siinä palaverissa sitten ilmoitatte selvin sanoin, että jos kiusaaminen ei lopu teette ilmoituksen poliisille ja myös lastensuojeluun.

Näin!

Rehtori lupasi soittaa tämän päivän aikana, että selvittää asian. Soitin aamulla 8. ei vastannut 9.00 soitin hän vastasi ja totesi selvittävänsä asian, ja soittavansa iltapäivällä takaisin. Soitti noin kello 13.00. " tästä numerosta on soitettu 8 aikaan aamulla". Kerroin että joo siitä kiusaamisasiasta, niin sanoi niin joo joo en oo vielä siihen joutanut puuttumaan. Joo kiitti vaan ja hei!!

Tuntuu että näitten KIVa koulu hankkeiden taakse vain piiloudutaan!

Rehtori lupasi soittaa tämän päivän aikana, että selvittää asian. Soitin aamulla 8. ei vastannut 9.00 soitin hän vastasi ja totesi selvittävänsä asian, ja soittavansa iltapäivällä takaisin. Soitti noin kello 13.00. " tästä numerosta on soitettu 8 aikaan aamulla". Kerroin että joo siitä kiusaamisasiasta, niin sanoi niin joo joo en oo vielä siihen joutanut puuttumaan. Joo kiitti vaan ja hei!!

Tuntuu että näitten KIVa koulu hankkeiden taakse vain piiloudutaan!
no et anna periksi, vaan soitat ja soitat ja soitat, lopulta sanot, että ellei asia hoidu, niin tulet sinne poliisien kanssa, niin eiköhän jotain ala tapahtumaan

Tuo on paha.Meillä vähän sama juttu,tosin koulussa kyllä puuttuvat mutta kun on sellanen kiusaaja jolta ilmeisesti puuttuu tunteet.Ei siis hetkauta suuntaan eikä toiseen.Minä sanoin että jos se ei muuten lopu niin minä ÄITI marssin kiusaajan kotiovelle ja se loppuu.Tää poika on siis joskus ollu mun pojan kaveri,mut sitten oma poika älysi että joutuu vaan hankaluuksiin jos pyörii tän tyypin kanssa ja lopetti itse ystävyyden.Mut siis tiedän että tollanen pistää niin vihaks.Kiva tiimin pitäs puuttua asiaan kun kerran on KIVA koulu.

sanoit varmaankin sille lapsesi kiusaajalle keskustelevaan sävyyn, että sopisiko lopettaa se kiusaaminen?

No ei se sitä sillä keinoin lopeta: menet ja säikyttelet sen pikku paskan niin, että ei uskalla edes katsoa sun lastasi! Minä olen kahdesti säikyttänyt paskiaisia, jotka kiusasivat minun poikaani ja se kiusaaminen loppui siihen. Sun pitää vain saada itteesi sen verran raivoa ja topakkuutta, että se pentu uskoo, että oot tosissas! Minä tein yllätyshyökkäyksen niiden kakaroiden kimppuun ja sain molemmat verekseltään kiinni. Kyllä olivat nöyrää poikaa sen jälkeen, kun tämä mamma latasi pari valittua sanaa!

sanoit varmaankin sille lapsesi kiusaajalle keskustelevaan sävyyn, että sopisiko lopettaa se kiusaaminen?

No ei se sitä sillä keinoin lopeta: menet ja säikyttelet sen pikku paskan niin, että ei uskalla edes katsoa sun lastasi! Minä olen kahdesti säikyttänyt paskiaisia, jotka kiusasivat minun poikaani ja se kiusaaminen loppui siihen. Sun pitää vain saada itteesi sen verran raivoa ja topakkuutta, että se pentu uskoo, että oot tosissas! Minä tein yllätyshyökkäyksen niiden kakaroiden kimppuun ja sain molemmat verekseltään kiinni. Kyllä olivat nöyrää poikaa sen jälkeen, kun tämä mamma latasi pari valittua sanaa!

Niin ja sen kiusaajakakaran pitää olla siinä tilanteessa yksin, kun se puhutat. Jos sillä on yksikin kaveri mukana tukea antamassa niin ei toimi!

:O Miten toi sun toimintas eroaa kiusaamisesta?

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja älä anna periksi;24518468:
Tuo on paha.Meillä vähän sama juttu,tosin koulussa kyllä puuttuvat mutta kun on sellanen kiusaaja jolta ilmeisesti puuttuu tunteet.Ei siis hetkauta suuntaan eikä toiseen.Minä sanoin että jos se ei muuten lopu niin minä ÄITI marssin kiusaajan kotiovelle ja se loppuu.Tää poika on siis joskus ollu mun pojan kaveri,mut sitten oma poika älysi että joutuu vaan hankaluuksiin jos pyörii tän tyypin kanssa ja lopetti itse ystävyyden.Mut siis tiedän että tollanen pistää niin vihaks.Kiva tiimin pitäs puuttua asiaan kun kerran on KIVA koulu.

Täytyy muistaa, että KiVa- tiimi pystyy hoitamaan vain ns. "tavalliset kiusaamistapaukset", eli tapaukset, joissa ihan tavalliset oppilaat hölmöilevät ja syyllistyvät kiusaamiseen. Jos kyseessä on käytöshäiriöinen, väkivaltainen, mielenterveysongelmainen tms. lapsi, KiVa -koulun toimenpiteet eivät riitä, vaan asiaan täytyy puuttua muulla tavoin.

Tapahtuuko ap kiusaamista kouluaikana vai koulumatkoilla vai vapaa-ajalla?

jos sä olet klo 8 aamulla soittanut ja asiaa ei ole ratkaistu iltapäivään mennessä, oletan että aikataulu on epärealistinen. kiusaamisasian esille ottaminen vaatii aika paljon työtä, toisen lapsen vanhempien kanssa puhumiset, tapausten selvittely jne. ja kiusatun vanhempi käy kierroksilla. tiedä itsekin- ölastani kiusattiin.

meillä tilanne saatiin haltuun luokanvalvoja, reksin, kiva-koulu tiimin ja kiusaajan vanhempien kanssa. pitkä pinna siinä piti olla, mutta suosittelen yrittämään olemaan asiallinen ja olemaan räyhäämättä noissa tilanteissa. tiukka ja napakka voi olla olematta asiaton käytökseltään.

[QUOTE="minä";24518344]Olen ottanut yhteyttä opettajaan, ryhmäavustajaan ja rehtoriin ja tilanteelle ei tapahdu mitään. Tämä neljäsluokkalainen poika saa kiusata ihan rauhassa :( Vanhempien nimiä en tiedä, miten ihmeessä ne voisi selvittää??? Kiusaaja poika hyvin ylimielinen kun häntä puhuttelin, kun sattumoisin pääsin kiusaamistilanteessa paikalle. Olin lenkillä tuolloin. En tiedä mitä tehdä kun koulu ei reagoi:(.[/QUOTE]

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!! Meillä saman ikäinen poika kuin tämä kiusaaja teidän tapauksessa. Viime keväänä oli kiusaamista poikaa kohtaan, otin myös yhteyttä välittömästi koululle ja saatiin loppumaan. EI voi antaa kiusaamisen jatkua! Kysy koululta kyseisen lapsen vanhemmat? Jos ei sieltä kautta selviä, ota yhteys koulutoimistoon! Tuo tilanne on saatava loppumaan! *voimia*

[QUOTE="pippa";24519059]jos sä olet klo 8 aamulla soittanut ja asiaa ei ole ratkaistu iltapäivään mennessä, oletan että aikataulu on epärealistinen. kiusaamisasian esille ottaminen vaatii aika paljon työtä, toisen lapsen vanhempien kanssa puhumiset, tapausten selvittely jne. ja kiusatun vanhempi käy kierroksilla. tiedä itsekin- ölastani kiusattiin.

meillä tilanne saatiin haltuun luokanvalvoja, reksin, kiva-koulu tiimin ja kiusaajan vanhempien kanssa. pitkä pinna siinä piti olla, mutta suosittelen yrittämään olemaan asiallinen ja olemaan räyhäämättä noissa tilanteissa. tiukka ja napakka voi olla olematta asiaton käytökseltään.[/QUOTE]

Varmasti totta joka sana :)

Mun yläasteikänen lapseni ei kertonut kiusaamisesta mitään, vaan luokanvalvoja oli mennyt sille puhumaan "Kiusataanko sua?". Oli alkanut itkemään, ja kertonut, että kyllä häntä kiusataan. Sen jälkeen paljastu, että tätä oltiin tönitty ja haukuttu jatkuvasti. Onneksi paljastui.
Töniminen loppui, mutta haukkuminen ei. Yritin kaikkeni koulun suhteen ja koulu vain sanoi, että "lapsenne on liian herkkä, ei tähän kiusaamiseen voi puuttua, koska se on niin pientä."
Voin vain kuvitella, miltä tuntuu lapsesta JATKUVASTI sitä syrjäyttämistä olemista, ja pientä haukkumista selän takana ja joskus suoraan. Ja tämä on pientä? Kuulostaa ehkä opettajien mielestä pieneltä, mutta kuraattorit ja psykologit tarvittiin tämän lapsen auttamiseen. Tämä "Pieni" kiusaaminen ei koskaan loppunut, vaikka yritin kaikkeni. Kun seuraava lukuvuosi alkoi, hän oli saanut kaksi ystävää samasta koulusta kesällä ja alkoi tilanne helpottamaan. Kiusaaminen "pienenä" jatkui muutamalta oppilaalta, mutta lapsi kuitenkin pystyi jatkamaan koulussakäyntiä ja ihan onnellinen oli. (Ja näytti lopulta ysiluokan päättäjäisissä paskanmarjat kiusaajilleen: hänen keskiarvonsa 9, kiusaajien 5, jotka juuri päässyt läpi luokalta. Kun lapseni hymyili niin onnellisesti kaikkien häntä onnitellessa, oli kiusaajien ilmeet näkemisen arvoiset. )

Suosittelen kuitenkin, että kaikkeen puututaan. Se ei auta, että soitat muutaman kerran. Se täytyy ehdottomasti käydä koululla, ja uhata poliisilla ja lastensuojelulla. tein itse ehkä jotain väärin, enkä ollut tarpeeksi tiukka, mutta kannustin lastani ja hänelle kuitenkin kasvoi hyvä itseluottamus, ehkä jopa vahvempi tämän takia.

[QUOTE="Halit";24519201]sanot että tästä tulee iso juttu jos asiaan ei puututa NYT HETI![/QUOTE]

Asiaan tietenkin on jonkun puututtava, mutta onko tuollainen asenne ja vaatimus rakentava ja asiallinen, onko siitä hyötyä vai haittaa esittäjälleen?
Ja kiusaamistapauksia ei voi aina noin vain sormia napsauttamalla ratkaista....

Yhteistyössä