Mun äitiysloma loppuu 2vkon päästä, kelalta ei edelleenkään päätöstä kotihoidontuesta.

Rättipatteri

Jäsen
05.03.2008
371
1
16
Niinpä niin. Kävin kattoon kelan sivuilla. Luki vaan että asiakirja saapunut. Mä nyt fundeeraan tässä että kuinkahan mun käy kun äitiysloma loppuu niin mistä mä saan rahaa jos kovinkin kauan vetkuttelevat noita kotihoidontuen papereita. Vaikka viimeisen äitiysrahan mä saan vasta ens kuussa, mutta tarttisin mm. uutta vuokra-asuntoa varten dokumenttia siitä että en ole täysin tuloton 2 viikon päästä.

Kuinkahan kauan tuossa menee.. paprut oon vienyt jo yli kk sitten kelaan.

Soittele Kelaan ja kysy mikä kestää. Mulla oli joskus jäänyt joku kohta täyttämättä eikä päätöstä alannut kuulumaan. Sitten kun soitin ja kyselin, niin sanoivat että rasti puuttuu yhestä kohdasta..

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Soittele Kelaan ja kysy mikä kestää. Mulla oli joskus jäänyt joku kohta täyttämättä eikä päätöstä alannut kuulumaan. Sitten kun soitin ja kyselin, niin sanoivat että rasti puuttuu yhestä kohdasta..

Just joo :headwall: Miksei ne voi tommosessa tapauksessa itse ottaa yhteyttä..
Pitää joskus tässä soitella tai asioida ihan toimistossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:

Just joo :headwall: Miksei ne voi tommosessa tapauksessa itse ottaa yhteyttä..
Pitää joskus tässä soitella tai asioida ihan toimistossa.

Joo sitä mäkin ihmettelin. Ekaa äitiysrahapäätöstäkin odottelin 2 kk, kun eivät olleet vaivautuneet ilmoittamaan, ettei työpaikka ollut toimittanut niitä 6kk palkkatietoja :headwall:

mulla meni 2kk päätöksen tuloon!
ja hoitolisästä eivät edes tehny päätöstä vielä, vielä vaativat tuoreimman miehen palkkakuitin! vaikka kyllä silloin just tuoreimmat toimitettiin, perhana. nyt vielä kesänpalkkakutit toimitettava. ja hoitovapaa alkoi jo 5.6......

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
sama täällä....kestää ja kestää....ja kyrsii jo muutenkin valmiiksi kun kodinhoidontuki niiin prkl pieni.... :kieh: muttei raaskis vielä töihinkään lähtee

No mä olen lähdössä kyllä töihin heti ku töitä vaan saan. Mutta varalta haen tuota kotihoidontukia jos käy niin että töihin pääsen vasta myöhemmin syksyllä. Ärsyttävää kyllä kun eivät voi ajoissa noita lappujansa lähettää.

mulle kävi niin että jouduin oleen kuukauden ilman rahaa,soitin sinne ja teki päätöksen heti,mutta kuulemma kotihointukeen määrätyt varat oli jo maksettu..öööh..
soita sinne ja sano et kiirehtii. onhan niillä vajaa kk tehä se päätös ku vikapäivä tulee maksuun.
viimeks ku hain tukee ne laitto mulle myös hoitolisän täytenä vaikken hakenu ees sitä enkä tietty ees lähettäny miehentuloista selvitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
sama täällä....kestää ja kestää....ja kyrsii jo muutenkin valmiiksi kun kodinhoidontuki niiin prkl pieni.... :kieh: muttei raaskis vielä töihinkään lähtee

No mä olen lähdössä kyllä töihin heti ku töitä vaan saan. Mutta varalta haen tuota kotihoidontukia jos käy niin että töihin pääsen vasta myöhemmin syksyllä. Ärsyttävää kyllä kun eivät voi ajoissa noita lappujansa lähettää.

Niin meen minäkin, ei sillä rahalla elä.

Itsellä oli ensimmäisestä lapsesta sellainen tilanne, kun kotihoidontukea hain että miehellä oli määräaikainen työsopimus loppumassa oli vielä mahdollista saada muutama päivä viikosta jotain sijaisuuksia tosin sekin epävarmaa. Ja olisi siis käytännössä työttömäksi jäänyt, tosin haki uutta paikkaa koko ajan. Ja tätä asiaa menin selvittämään kelaan, kysyin miten toimitaan tämän hakemuksen kanssa. Vastaus oli että mies menee hakemaan töitä työkkäristä, ja kun löytyy niin haet sitten kotihoidontukea. Siinä sitten mietin vain ääneen että millähän tämä aika sitten eletään, oli kelan naisen vastaus seuraava että se on sitten sosiaalipuolen asia sieltä voi hakea apua :headwall:

Yhteistyössä