mun äitillä todettu syöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisa

Vieras
puol vuotta sitten ja se vain leviää. Vielä ei ole kipuja ja on aika hyvä kuntoinen. Mut kuinkahan nopeasti ihminen voi mennä. Pelottaa!!! Onko teillä muiden läheisillä ollut syöpää?

Läheisimmistä äidilläni ja isälläni, sekä kaikilla isovanhemmillani. Isovanhemmat ovat kaikki kuolleet. Vanhemmistani isä selvisi, äiti ei (äiti meni hoitokomplikaatiohin, ei varsinaisesti itse syöpään).

Mun serkulla taisi löytyä ekana kiveksistä, siitä sitten levisi joka puolelle kehoa. Taisi viisi vuotta sairastaa ennenkuin kuoli, ei ehtinyt edes 30v. täyttää. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Someone:
:hug: onko ollut hoidoissa? Mun läheisellä myös on, mutten tiedä siitä miten edennyt, vielä ainakin suht. hyvässä kunnossa
Muita hoitoja ei voida tehdä kuin yritetään pysäyttää tabletti hoidolla. Tuntuu vaan ettei se auta mitään.

Isällä nielurisasyöpä, todettiin 1,5 vuotta sitten. Levinnyt ihan räjähtämällä. On leikattu, sädehoidettu ja kaikkea mahdollista. Tosi huonossa kunnossa tällä hetkellä iskä on, ihan sängyn omana. Viimeeksi kun näin (liian kauan sitten, 1800 kilsaa erottaa), niin oli tosi kuihtunut ja "vieras". Taisin sanoa ääneen ovella että "isä, ootko se sinä?" :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:hug: onko ollut hoidoissa? Mun läheisellä myös on, mutten tiedä siitä miten edennyt, vielä ainakin suht. hyvässä kunnossa
Muita hoitoja ei voida tehdä kuin yritetään pysäyttää tabletti hoidolla. Tuntuu vaan ettei se auta mitään.

Eikö edes säde ja stytostaattihoitoa annettu? Ihan suoraan vaan tablettihoito? Onko äitisi vanhakin?

Alkuperäinen kirjoittaja :

Eikö edes säde ja stytostaattihoitoa annettu? Ihan suoraan vaan tablettihoito? Onko äitisi vanhakin?

Ei kuulemma voi muita hoitoja antaa. Äitini on 50 vuotias eli ei kovin vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuolema:
Ei olisi kannattanut syntyä! Koska se johtaa väistämättä kuolemaan!

Sulla ei näköjään ole minkäänlaista empatiakykyä. Tosi asiallista kirjoittaa tällaista tähän ketjuun. Painu vaikka leikkimään pentu.

Tädillä oli rintasyöpä, kuoli puolessa vuodessa toteamisesta. Mutta mummillani oli paksusuolen syöpä ja eli ihan normaalisti vuosikausia, kunnes kuoli sitten ihan sydänkohtaukseen (ja ruumiinavauksessa todettiin myös veritulppa aivoissa). Että ei se syöpädiagnoosi ole aina kuolemantuomio.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Sulla ei näköjään ole minkäänlaista empatiakykyä. Tosi asiallista kirjoittaa tällaista tähän ketjuun. Painu vaikka leikkimään pentu.

Et olisi ensimmäinen nainen, joka ei kestä totuutta. Huoriksiko niitä kutsuttiin, vai mitä ne oli? Sitä ei tiedä enää Wikipediakaan.

Mikä syöpä? Isäni on kuollut myeloomaan 50-vuotiaana, yleensä se on vanhempien ihmisten syöpä. Kuuluu verisyöpiin, eikä siis ole melanooma, niin kuin usein käsitetään. Oli rankkaa ja kivuliasta. Syöpä söi selkärankaa ja kallon luita. Tosi karua hommaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meidän isi:
Mikä syöpä? Isäni on kuollut myeloomaan 50-vuotiaana, yleensä se on vanhempien ihmisten syöpä. Kuuluu verisyöpiin, eikä siis ole melanooma, niin kuin usein käsitetään. Oli rankkaa ja kivuliasta. Syöpä söi selkärankaa ja kallon luita. Tosi karua hommaa.

munuaissyöpä

munuaissyöpä

Eikö mitään leikkausmahdollisuutta ole? Ihminenhän pystyy ihan hyvin elämään esim. vain yhdellä munuaisellakin.

Alkuperäinen kirjoittaja se jonka isillä myelooma oli:

munuaissyöpä

Eikö mitään leikkausmahdollisuutta ole? Ihminenhän pystyy ihan hyvin elämään esim. vain yhdellä munuaisellakin.

ei ole mitään leikattu. Ei ole kuulemma hyötyä kun on levinnyt jo niin moneen paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jeejee:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja sipu:

Heh heh

Nih. Parhaat vitsit revitään tosielämästä.

Syövässä ei ole mitään vitsiä.

Mä en nauranut, kerroin vaan tosiasian.

Helvetin typerää tulla tuollaista kirjoittamaan tällaiseen ketjuun. Ei taida olla paljon aivotoimintaa tuollaisella ihmisellä. Joskus kun voisi yksinkertaisesti pitää turpansa kiinni.

Mun äidilllä todettiin 30 veenä rintasyöpä ja tehtiin laaja leikkaus sekä sädehoidot päälle.
On reilu 50 vee ja voi hyvin.
Ei siis ollut levinnyt laajalle.

Munuaissyöpä on ikävä siinä,että se todellakin monasti ehtii levitä laajalle.
Mutta kivunhoito on sellasta nykyään että kenenkään ei tarvitse kipuja kärsiä.Pysy omaisena tiukkana tässä asiassa.Vaadi ja polje jalkaa.
SOita lääkärille ja koita saada toista mielipidettä,eikö mitään ole tehtävissä..
Kuinka laajalle on levinnyt?Maksa,luihin,aivot?

Mutta sen sanon että kannattaa vaatia,eikä tyytyä mitä annetaan.

Munuaissyöpään käytetään usein tablettihoitoista sytostaattia.
Miten paljon on levinnyt ja mihin? Sädehoitoa ei oikein voida antaa levinneeseen syöpään muuten kuin kipujen hallintaan sitten kun kipuja alkaa tulla.

Yhteistyössä