Mun äiti meni sit kysymättä leikkaamaan eilen 3,5v tytön hiuksia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmissaan

Vieras
Mua niin ottaa päähän!!! Neiti oli kalju syntyessään ja nyt vihdoin oli sivuiltakin kasvanut sen pituiseksi, että oli tasainen polkkatukka joka puolelta ja siististi leikattu otsis.

Vein neidin pariksi tunniksi mummolaan hoitoon että pääsin kaupalla käymään yksin ja takas tullessa yllätys oli moinen. Oli pari senttiä lyhentänyt otsista (mun mielestä ihan liian lyhyt!!!) ja sit oli vielä vähän sivuhiuksia lyhentänyt otsikseksi, otsis jatkuu melkein korviin asti (ihan liian pitkälle sivuilta!)

Kuukauden päivät oon tukkaa ihastellut kun se vihdoin on mun mielestä ollut nätti ja tasapitkä/paksu ja nyt mutsi meni tuhoamaan sen hiuksen, meinas itku tulla ku näin. Kaiken lisäks toiselta puolelta jatkuu otsis sivulle about puoli senttiä pidemmälle kun toiselta. Näyttää ihan kasaritukalta nyt.

Sit vielä kaivo mun ja siskon vanhoja 80-luvun kuvia että meillä ollu ihan samanlainen ja hyvä se kuulema on että nyt ei niin helposti mene silmille hiukset. Mä yritin hammasta purren ja itkua pidätellen sanoa et nimenomaan sellasta en mun tytölle halua ;( Hyväähän se tarkotti, mutta olis vi**u voinu kysyä. Menee ainakin puoli vuotta että saan nyt sivuilta hiukset kasvatettua entiselleen.

Oikeesti mulla meni eilen yöunet tän asian takia. Mies ihan yhtä harmissaan kun mä... (on joo ainokainen lapsi...)

Tiedän et elämässä on paljon vakavempiakin asioita mutta tää otti niin pattiin kun tosiaan tytön hiukset on niin hitaasti kasvanu ja nyt vasta tasapituiset.

Nyt harmittaa kun eilisillä kommenteilla varmaan loukkasin äitiä ku haukuin leikkauksen, mutta pakko oli sanoa suoraan että tajuaa tästä eteenpäin olla koskematta saksilla tytön hiuksiin.

No kyllä olisin minäki suuttunu tollasesta!! Ja ois mummo saanu kuulla kunniansa!! Tottakai olis pitäny sulta kysyä lupa ennen ku menee toisen hiuksia leikkaamaan.
Uskon että vituttaa.

kyllä olisi äiti saanut kuulla kunniansa jos tuollaista menisi tekemään. Meidän tytöllä tosin kasvaa hiukset ihan hirveää vauhtia ja on ollut syntymästä asti paksu tukka. Kyllä ne hiukset kasvaa ja voithan viedä tytön kampaajalle joka parantelee leikkausta.

Meillä pappa oli leikannut pojan tukan. Olin tarkoituksella kasvattanut keskeltä tukkaa vähän pidemmäksi, jota sitten suittiin geelillä ylös.
Kesälomalla mummolassa se tukka sitten oli roikkunut otsalla ja pappa oli saksilla napsaissut otsatukan aivan lyhyeksi edestä (sivuilta oli siis edelleen pidempi ja edessä oli parin millin törö). Tukka oli tooooodella järkky! Nielin kuitenkin kiukkuni, tukka kasvaa takasin. Papalle sanoin, että nyt sovitaan niin että vain minä leikkaan pojan hiukset.

Voi harmi! Meillä oli myös kalju tyttö syntyessään, ja hiuksia leikattiin eka kerran liki 3-vuotiaana (kampaaja). Sinuna keskustelisin äidin kanssa, kunhan pahin kiukku laantuu. Sanoisin, että ymmärrän kyllä hyvää tarkoittaneen, mutta sovitaan nyt, että milloinkaan enää ei hiuksia leikata kysymättä ensin lupaa.

Oma äiti ei tuollaista ikinä tekisi. On ollut hirveän tarkka siitä, että minä ja mies päätetään tytön asioista. Joskus kysyi, saako viedä kampaajalle samalla kun itse menee. Tyttö oli silloin jo niin iso, että osasi itse kertoa, kuinka leikataan.

Onneksi ne kasvaa takaisin!

Kääk, mä olisin varmaan lätkiny äitiäni korville.. :kieh:
no en sentään, mutta kunniansa olisi kuullu, ehkä' olisin sakset hakenu.. mun lasten hiuksiin ei koske KUKAAN ilman mun lupaa.. :whistle:

Kiitos että sain purkautua!!! ONNEKSI tytön tarhassa on kuvaukset aina vasta keväisin, se tästä olis vielä puuttunut että tarhakuvaus olis just ollut tulossa. Ehtii toivottavasti siihen mennessä vähän kasvaa...

Todella sympatiseeraan ap:ta ja tiedän täsmälleen millainen turhautuminen ja raivo tuosta nousee itselle.

Oma (melko rajattomsti muutenkin toimiva) äitini leikkasi vajaa 2v tupliltamme heidän vauvatukkansa lyhyiksi, ihan hiusrajaan takaa ja sivulta sekä lyhyet otsatukat. Molemmat lapsemme oli ajeltu monta kertaa kaljuiksi vauvateholla, koska syntyivät pikku keskosina ja päähän piti kiinnittää kanyyleita. Senkin takia tukat ovat olleet meille silmäterä kun ne vihdoin, noin 1,5 v ikäisinä alkoivat vähän kasvaa. Ihailimme hiuksia ja mummo yritti vihjailla että ovat öliian pitkän (varsinkin pojalla..), joka kerta sanoin, että me päätämme hiuksista ja että ei ole mummon asia mennä niitä leikkaamaan. Mutta kuinkas kävikään.

Lapset olivat mummolla hoidossa yhtenä päivänä ja kun puolisoni meni ne hakemaan, häntä tuli kaksi kynittyä päätä eteisessä vastaan.

Puolisoni oli saanut aikamoiset hepulit, oli pakannut lapset autoon ja palannut selvittelemään mummin kanssa asioita vielä eteisen puolelle.

Äitini ei edelleenkään "ymmärrä" että mitä pahaa hän oli tehnyt... Että v***'ttaa edelleenkin, vaikka nythän tukat ovat jo kasvaneet. Vauvatukilla vain on symboliarvoa, ja se että joku toinen menee ne leikkaamaan, on sellainen rajan ylitys ja kaapin paikan näyttö että hyi..

Luottamus meni äitiini, ja suhteet on kylmän viileät. Puoleen vuoteen en vienyt lapsia hänelle hoitoon, kun en tiennyt mitä sillä kertaa keksii (ehkä korvikset tytölle?!).

Meillä ei onneks mummot oo tuota tehny, tosin mun äiti ehdotteli joskus monesti mutta kun sanoin jyrkän EIn niin lopetti. Mut nyt isosisko leikkasi pienemmältä ns."poikapituisiksi". Just kun olin saanut kasvatettua hitaasti kasvavat hiukset niin pitkiksi että sain letit :( Kyllä harmitti :(

"kiva" kuulla että joillekkin muille sattunut samaa joskus, ei tässä voi ku nauraa miten tää asia voikin veetuttaa näin paljon.

Tyttö oli eilen ihan ihmeissään kun mä itku silmässä kattelin sitä ja sen tukkaa ja toruin samalla mummia :D Kotona sit sanoin (valehtelin) tytölle et nätti se tukka on ettei sille vaan ois jäänyt huono mieli kun kuuli ja näki mun reaktion...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"kiva" kuulla että joillekkin muille sattunut samaa joskus, ei tässä voi ku nauraa miten tää asia voikin veetuttaa näin paljon.

Tyttö oli eilen ihan ihmeissään kun mä itku silmässä kattelin sitä ja sen tukkaa ja toruin samalla mummia :D Kotona sit sanoin (valehtelin) tytölle et nätti se tukka on ettei sille vaan ois jäänyt huono mieli kun kuuli ja näki mun reaktion...

Meilläkin lapset ei voineet olla kuulematta kun asiaa selviteliin, ja tuntui todella pahalta lasten puolesta. Puolisno tuli tapahtuman jälkeen hakemaan minua autolla töistä lapset takapenkillä. Niin vaisun näköisinä eivät siihen mennessä olleet vielä koskaan olleet. Olivat aivan kuin jostain kamalasta pahanteosta kiinni jääneitä.

Se näissä lapsiin kohdistuvissa rajan ylityksissä on pirullista, kun lapsi kokee ne helposti omaksi syykseen. Voin hyvin kuvitella kuinka äitini oli lahjonut lapset istumaan paikallaan keksien voimalla tukanleikkuun ajaksi. Kun sitten myöhemmin me saimme äidilleni asiasta hepulit, lapset kuvittelivat tietenkin että syy on heissä, olihan heillä pieni kiva salaisuus mummon kanssa.

Todella halveksin äitiäni tässä asiassa. -Ja hän teki asian tietoisesti salaa, olin kieltänyt tukanleikkuun häneltä aiemmin, eikä tietenkään esim. soittanut kännykkääni ja varmistanut voiko leikata hiuksia. Ei, koska tiesi mitä olisin vastannut. Nyt sitten mummo vetää marttyyrin roolia ja esittää ettei ymmärtänyt että ei olisi saanut leikata lasteni hiuksia, jms paskaa.

No, minä lätkäisin pienenä pikkusiskon tukkaan purkan tapellessamme (ikäeroa vajaa 2v) ja sitä sitten piti minun leikata pois :( Siskon tukka oli tosi hitaasti kasvavaa, ohutta plaatua. Ikäni muistan, kun äiti tuli lastenhuoneeseen (olimme 4 ja 6) ja näki kynityn kaljupään. Sukulaisen häihin oli seuraavana viikonloppuna meno :(

Inhottavasti tehty, olisin itsekin vihainen. Hyvä puoli tässä on se, että onneksi hiukset kasvaa takasin. Jatkossa teet selväksi että muut ei tytön hiuksiin koske, ainakaan saksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mä en voi ymmärtää mikä noitten isovanhempien päässä oikein liikkuu kun tollasta menevät tekemään.

Mun äidin mielestä näköjään otsiksen pitää olla minimaalisen lyhyt niin että on koko otsa paljas ja jatkua korviin asti!!!

Laitoin illalla äidille vielä viestin että eihän senkään otsatukka jatku korviin asti :/ Lapsellista tiedän, eipä vastannut mitään...

Yhteistyössä