Mun 8 kk vaunuissa. Outoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outo

Vieras
Nukutan mun 8 kk poikaa vaunuissa, koska on tilava (emmaljungan) koppa ja mahtuu sinne toppavaatteissakin vielä hyvin vaikka on ihna normaali kokoinen. Joulun jälkeen aattelin siirtyä ratasosaan...nyt vaan niin hyvä nukkua vaunuissa, kun se on niin lämmin pesä ja seisomaan kyllä osaa nousta, mutta kun lenkkeilen aina ite sen nukkuma-ajan.

Onko tää teistä outoa? Joku vieras ihminen tuli tänään mulle nimittäin kaupassa päivittelee, että mites noin vanhaa lasta siellä vaunuissa pakotat olemaan...

Ja meillä siis rattaita käytetää jos ulkoillaan ja muksu hereillä ja istuu...

Oonko mä vähän outo?

No meillä oli likka hiukan yli 1v ikäiseksi keväällä puolikovassa kantokopassa nukkumassa ja olisi mahtunut pidempäänkin, mutta kun toppavaatteet jäi pois niin alkoi kivuta siellä istumaan. Oli pakko sitten siirtyä nukuttamaan ratasosassa että sai valjailla kiinni.

No vieras ihminen on ollut sekaisin.

On mullekin eräs tuntematon tätihenkilö ihmetellyt miten "noin iso tyttö syö tuttia". Lapsi oli jotain alle 8kk..
Toiset ei vaan tajua että lapsia on eri kokoisia ja näköisiä.

Unohda koko juttu.

:o Mä todella ihmettelen että joku voi tulla sanomaan noin vieraalle ihmiselle...

Meillä myös emmaljungan vaunut jossa kova koppaosa ja sen vaihdoin pois vasta n. 2 vko:a sitten ja senkin lähinnä turvallisuussyistä kun on jo niin nopea liikkeissään etten uskaltanut ottaa riskiä että katson muualle kun tyttö herää. Ja tytöllä siis ikää nyt 11 kk.

Kiitos vastauksista! Mä vaan aattelin, että pidetäänkö mua nyt sit ihmisenä joka pitää lastaan väkisin "vauvana". vaununkoppa vaan on lämmin ja nukkuu niissä niin hyvin. KErkee sitä rattaissa sit istua pitkät ajat. KUitenkin mein vauva konttaa ja nousee pystyyn ja muuta mutta ite kun ulkoilee niin hyvin nukkuu :)

Mulla samanikäinen ja nukutan yhä vaunukopassa. Siellä on helpompi säädellä lämpöä makuupussilla kuin ilman koppaa. Nousee meilläkin vauva seisomaan, mutta ei ole vielä yrittänyt sitä vaunuissa. Kohta pitää kuitenkin varmaan luopua kopasta, kun alkaa yrittämään pois.

Olisko se päivittelijä ollut itse niitä, joilla on kamala kiire pukea lapsensa farkkuihin ja villakangastakkiin jo nelikuisena ja laittaa nyökkimään keveisiin rattaisiin heti kun pää yhtään pysyy pystyssä? Osa äideistä ja isistä tuntuu kestävän vauvamaisuutta ekat kolme kuukautta, sitten aletaan kohdella vauvaa taaperona. On hassun näköistä, kun oma lapsi haalarissaan ja kypärämyssyssään sattuu vierekkäin tällaisen puolta pienemmän miniaikuisen kanssa. Meidän 1,5-vuotias tuolla nukkuu vaunuissaan tyytyväisenä tälläkin hetkellä:).

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Meidän 1,5-vuotias tuolla nukkuu vaunuissaan tyytyväisenä tälläkin hetkellä:).

Kyllä minunkin 3.5vee on nukkunut vielä vaunuissa (ja sekin on varmasti suurikin keskustelun aihe täällä). Mutta kyllä minä hämmästelen sitä, että 1.5vee vain olisi vaunuissa nukkuessaan (ja vielä kopassa). Vai käytetäänkö rattaita vain päiväunilla (1.5vee usein nukkuu vain yhdet päikkärit vuorokaudessa). Eikö se ole epäergonomista lapsen kannalta, jos hereillä ollessaan on vain kopassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Kyllä minunkin 3.5vee on nukkunut vielä vaunuissa (ja sekin on varmasti suurikin keskustelun aihe täällä). Mutta kyllä minä hämmästelen sitä, että 1.5vee vain olisi vaunuissa nukkuessaan (ja vielä kopassa). Vai käytetäänkö rattaita vain päiväunilla (1.5vee usein nukkuu vain yhdet päikkärit vuorokaudessa). Eikö se ole epäergonomista lapsen kannalta, jos hereillä ollessaan on vain kopassa?

En ihan ymmärrä kysymystä. Vaunukoppaan ei tuon ikäinen tietenkään enää mahdu, joten hereilläollessaan istuu pystyssä. Selkänojakin on ylhäällä, vaikkei lapsi siihen koskaan nojaa. Uniaikaan sitten mennään makuulle ja nukutaan. Suunnilleen puolet päiväunista menee ulkona vaunuissa ja puolet sisällä sängyssä. Tiedän kyllä 2-vuotiaankin, joks nukkui kaikki päiväunensa vaunuissa oikein makoisasti.

Me jouduttiin luopumaan kopasta jo 6,5kk iässä, kun poika ei millään pysynyt paikallaan. Aina kun lähdettiin ulos, niin nousi istumaan, kurkotteli kaikkea ja roikkui koko ajan reunalla. Oli pakko saada valjaat käyttöön asap.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

En ihan ymmärrä kysymystä. Vaunukoppaan ei tuon ikäinen tietenkään enää mahdu, joten hereilläollessaan istuu pystyssä. Selkänojakin on ylhäällä, vaikkei lapsi siihen koskaan nojaa. Uniaikaan sitten mennään makuulle ja nukutaan. Suunnilleen puolet päiväunista menee ulkona vaunuissa ja puolet sisällä sängyssä. Tiedän kyllä 2-vuotiaankin, joks nukkui kaikki päiväunensa vaunuissa oikein makoisasti.

Jaa, mä ajattelin että teillä on vain koppa käytössä 1.5veelle... Ja ihmettelin :)

Yhteistyössä