mun 5v loukkaantui mulle kun sanoin sille, et nyt äiti istuu 20minuuttia tietokoneella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FiZZ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

FiZZ

Vieras
kahvikupin kanssa ja sä menet leikkimään siitä.
olisitte nähnyt kuinka huuli meni rullalle ja sit tuli nää perinteiset: "mä en sit enää koskaan puhu sulle, enkä enää koskaan halua tulla sinne jne."
mun poika puhuu todella paljon, sillä on nyt numero- ja kirjainvaihe joita sen kanssa pitää jankata ja tankata koko ajan, vaikka aamu seitsemästä ilta kahdeksaan jos ite vaan jaksaa.
lapsi on aivan ihana, sitä huomioidaan ja rakastetaan, mutta mä koen, että mulla on oikeus sanoa, että EI NYT ja olla se 20 minsaa rauhassa tässä kun koko aamu taas tehty ja touhuttu.
tulipahan mieleen kun eräs sukulainen sanoi että näin ei lapsia kasvateta, et lasta ei koskaan saa torjua..... huhhuh, tervetuloa tosielämään!! se kun sattuu sisältään pettymyksiä!! ja haluan lapseni niihin valmistaa ettei tulis ihan shokkina sitten toi ulkopuolinen paha maailma kun sinne joskus lähtee. se vaan on niin et kaikkea ei voi saada ja pettymykset kuuluu elämään. (muistaen sen toienkin puolen ettei pelkästään kiusaa ja karaise lasta vaan myös rakastaa ja on sen kanssa.)
olen paasannut. amen. :D

meillä nuorempi lapsi, 1,5v, mutta oon jo nyt opettanut että äiti istuu välillä vaikka sohvalla hetken rauhassa. teen lapsen kanssa niin paljon kaikkea kokoajan ja annan kyllä kaiken vapaa aikani, mutta joskus pitää saada hetki hengähtää. muuten tuo vetäis mua jatkuvasti johonki.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä nuorempi lapsi, 1,5v, mutta oon jo nyt opettanut että äiti istuu välillä vaikka sohvalla hetken rauhassa. teen lapsen kanssa niin paljon kaikkea kokoajan ja annan kyllä kaiken vapaa aikani, mutta joskus pitää saada hetki hengähtää. muuten tuo vetäis mua jatkuvasti johonki.

sama täälä :wave:

Et ole paljon elämän todellisuuksia opettanut jos tuon ikäisenä vielä kiukuttelee jos ei saa äidin huomiota. 5-vuotiaan pitäisi ihan omatoimisestikin osata jo touhuta, ei siinä äitiä tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
meillä toimii muumit..ne pyörimään niin saa rauhassa hetken sättäillä tai lukea lehtiä yms. :D

Eli ihan tosissaan et ole ikinä opettanut, että joskus sitä vaan täytyy itse keksiä jotain puuhaa. Jos äiti haluaa olla rauhassa, niin äiti keksii lapselle jotain tekemistä? Ei voi olla totta... Kyllä 5-vuotiaan pitää jo itsekin osata keksiä itselleen puuhaa.

Muumit on pop, joo :D
Mä voin kyllä kahvin juoda välillä lastenhuoneessakin leikin lomassa, mutta joskus pitää saada istua ja olla rauhassa, tai edes hiljaisuudessa. Ei se aina helppoa ole, ja ainoat lapset on varmaan tottuneempia siihen, että aikuisesta saa seuraa. Niin ainakin meillä on.

ootte te mammat kyllä vähä älysiä ihmisiä! Todella törkeästi ap sanonut lapselleen! ei helkkari teidän kanssa! täällä palstal oo ikinä ollu täysjärkisii ihmisii!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootte te mammat kyllä vähä älysiä ihmisiä! Todella törkeästi ap sanonut lapselleen! ei helkkari teidän kanssa! täällä palstal oo ikinä ollu täysjärkisii ihmisii!

sä kuulostat tosi täysjärkiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja FiZZ:
tervetuloa tosielämään!! se kun sattuu sisältään pettymyksiä!! ja haluan lapseni niihin valmistaa ettei tulis ihan shokkina sitten toi ulkopuolinen paha maailma kun sinne joskus lähtee.
Pakko kysyä että mitä tuo tarkoittaa?

Kai 5 v lapsi on kerhoissa yms jo käynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

joku tais vetää herneen nenää heti ja tunnistaa ettei ookaa täysjärkinen ihminen :D

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

joku tais vetää herneen nenää heti ja tunnistaa ettei ookaa täysjärkinen ihminen :D

Niinpä tein. ku tähän asti oon kuitenkin luullu olevani täysjärkinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
tervetuloa tosielämään!! se kun sattuu sisältään pettymyksiä!! ja haluan lapseni niihin valmistaa ettei tulis ihan shokkina sitten toi ulkopuolinen paha maailma kun sinne joskus lähtee.
Pakko kysyä että mitä tuo tarkoittaa?

Kai 5 v lapsi on kerhoissa yms jo käynyt?

no tarkoitan ylipäätään omaa elämää, kun itsenäistyy jne.
on ollut hoidossa 3vuotta, kerhoissa ei ole koskaan käynyt. omaa paljon kavereita.

ja joku kirjotti jotain et 5vn pitäis osata jo kestää pettymyksiä tms, mut kyl toi ainakin on niin dramaattisessa iässä et alkaa heti mariseen et mä en sit enää ikinä puhu sulle jne...

no tarkoitan ylipäätään omaa elämää, kun itsenäistyy jne.
on ollut hoidossa 3vuotta, kerhoissa ei ole koskaan käynyt. omaa paljon kavereita.

ja joku kirjotti jotain et 5vn pitäis osata jo kestää pettymyksiä tms, mut kyl toi ainakin on niin dramaattisessa iässä et alkaa heti mariseen et mä en sit enää ikinä puhu sulle jne...

Jaa, sellaista omaa elämää :)

5 v on todellakin dramaattinen ikä! Muistan, kun esikoisen pk:n vanhempainillassa lastentarhanope joskus sanoi että 5-vuotiaat osaa olla todella rasittavia joskus, ja ikäänkuin taantuvat, mutta se kuuluu siihen ikään. Koko parikymmenpäinen sakki huokaisi helpotuksesta :D

Yhteistyössä