Mummotauti

• Viestiketjun aloittaja HIKIHELMI
  • Ensimmäinen viesti
HIKIHELMI
Voiko se olla mahdollista että hikivaluu puolentunnin välein yötä- päivää??? Tämä on ihan kauheaa. Kohta varmaan en voi mennä enää töihinkään. Menkat ei ole tulleet 3 kuukauteen. Olen 46v.Mitä teen????????

Laura
Samoin täällä hiki virtaa ainakin puolen tunnin välein jos ei useamminkin. Nyt viikko sitten kävin hakemassa estrogeenilaastarit mutta ei ainakaan vielä ole minkäänlaista vaikutusta parempaan suuntaan ja sitten on vielä nivelkivut käsissä. Gynekologi meinasi että noin 3-4 viikon kuluttua laastarihoidon alkamisesta pitäisi ruveta oireet helpottamaan, saa sitten nähdä. Toinen vuosi minulla tätä hikistä kautta menossa.

sama täällä
olen saanut apua DAMIANA tab. ostan ne luontaistuotekaupasta. Aloitus on kaski tab. päivässä ja tietyn ajan päästä yksi tab. Välillä kun alkaa tuntua vähän kuumia puuskia niin nostan taas kahteen tab. Näin olen pärjäillyt ilman hormoonilääkitystä. Olen kuullut että salviasta ja magnesiumista olisi myöskin apua kuumiin aaltoihin.
Kannattaa kokeilla.
Terv. neinen 55v

Lennu
Hei!

Tervetuloa joukkoon. Olen kohta 44v nainen ja omat oireet alkoivat jo ennen kuin olin 40v. Ensin oirehtiminen oli epäsäännöllistä ja lopulta kuukausittaista. Alkaviin oireisiin sain avun karnosiinista. Viimiset kuukautiset olivat maalskuussa ja jotenkin tilanne räjähti käsiin. Yöt hikoilin patjan märäksi ja sitten alkoivat kuumat aallot päivisinkin. Söin kuurin Menohoppia, joka auttoi, mutta ei tarpeeksi. Nyt kokeilen Menofemmiä ja odottelen tuloksia..Hormooneitakaan en haluaisi käyttää ikäni takia, mutta kohta on pakko siirtyä niihin. Tätä loputonta hikoamista ja yövalvomista ei jaksa kauan. Onko kukaan aloittanut hormooneja näin nuorena? Minkälaisia kokemuksia? Enpä olisi uskonut, että vaihtarit voi ottaa näin koville. Jaksamista kaikille ikäisilleni naisille!

Yhteistyössä