Mummo ja ukki vierailevat joka tai joka toinen päivä-ärsyttävää! Mitä tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinnatiukalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinnatiukalla

Vieras
Kuinka ilmaista ikäihmisille että viisi kertaa vikossa tapahtuvaa "kyläilyä" ei vissiin voi enää kyläilyksi kutsua, vaan asumiseksi? Tuleevat kyllä ruuat mukanaan ja alkavat talon töihin "auttamaan." Mutta kun ei kaikessa tarvi auttaa, enemmän ovat jo tiellä ja häiritsevät perhe-elämääkin. Ovet lukossa ei voida olla kun lapset ravaa sisään-ulos (ok-talo).

Kyse siis mun isovanhemmistani, joista toinen vielä dementoitunut. Tykkään että käyvät, mut eikö vaikka kerran viikossa olisi kohtuus??
Ja sanoa ei voi, suutuuvat varmasti.

No jos asiasta ei voi sanoa niin mitä sitten? Ovet lukkoon ettekä avaa ovea vaikka näkevät että olette kotona? Ei kai tuossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin ottaa asia puheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
mun isä lompsii joka päivä tänne... :laugh:
yleensä istuu sohvalla ja seilaa kanavalta toiselle, meillä siis nää mtv3 paketti ja niitä kyttää..sit huutelee välillä että eikö sitä kahavia oo tarjolla.. :D

Eikö sua rasita? :o

Mä lopetin jo ajat sitten ton kahvinkeittelyn että jos tajuaisivat siitä. Mutta kun ei.

Tuovatko ruuankin joka päivä?
Sano että omat kokkauksesi jäävät syömättä kun aina tuovat ruokaa ja sinulle on tärkeää laittaa ruokaa perheellesi joten sen täytyy kyllä loppua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
mun isä lompsii joka päivä tänne... :laugh:
yleensä istuu sohvalla ja seilaa kanavalta toiselle, meillä siis nää mtv3 paketti ja niitä kyttää..sit huutelee välillä että eikö sitä kahavia oo tarjolla.. :D

Eikö sua rasita? :o

Mä lopetin jo ajat sitten ton kahvinkeittelyn että jos tajuaisivat siitä. Mutta kun ei.

itse asiassa ei..
isästä on paljon hyötyä, monesti ku isä tänne tulee niin mä poistun asioille ja hän katsoo sit tuon nuorimman perään.
Isä ku on sairaseläkkeellä niin ei ole mitään tekemistä..

Tuosta meilläkin on kyse. Heillä ei ole mitään tekemistä.

Mut mikäs viihdytysvelvollisuus meillä sitten on? En minäkään ravaa äitilläni jos mulla ei oo mitään tekemistä. Aaaarrgghh...

hee. Meillä mun anoppi piipahtaa meil ihan joka päivä! (asutaan samas talos, joka jaettu kahteen huusholliin) Ja jos poistun kotoa, häärää välittömästi meidän puolella. Nytkin kun oltiin viikonloppu pois, oli keitelly mehuja mun puolella. Tänään oon sit pyyhkinyt keittiössäni tahmeaa mehua, laatikoista, kaapinovist ja seinist... Kun sen oma keittiö on niin pieni, siksi tulee meidän puolelle. :headwall: :headwall: :headwall:

Mä kans arvostan tosi paljon vanhempiani:)
Vaikka joskus ärsyttää kun he on, mutta olen todella kiittollinen, että he on hengissä ja muuta.
Mutta vielä ihaninta on se että munkin isovanhemmat on elossa, hekin on meillä aina välillä.
Arvostan todella heitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
hee. Meillä mun anoppi piipahtaa meil ihan joka päivä! (asutaan samas talos, joka jaettu kahteen huusholliin) Ja jos poistun kotoa, häärää välittömästi meidän puolella. Nytkin kun oltiin viikonloppu pois, oli keitelly mehuja mun puolella. Tänään oon sit pyyhkinyt keittiössäni tahmeaa mehua, laatikoista, kaapinovist ja seinist... Kun sen oma keittiö on niin pieni, siksi tulee meidän puolelle. :headwall: :headwall: :headwall:

OTA JO SAATANA AVAIN POIS TOLLASELTA ÄMMÄLTÄ

:o :o Mä en pystyisi...en millään. Onko sillä pakko olla avain teidän asuntoon vaikka samassa talossa asuttekin?

Ai että mä antaisin palautetta :kieh: siis nimenomaan noista tahroista ja siitä että meijän kotin on meijän kotin ja hänellä on oma kotinsa :kieh:

En kestäis en!!

Yhteistyössä