Mummi ei jaksa lapsenlapsiaan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24106376]Sä et taida nyt tajuta mitään, mummi on jo hoitanut lapsensa, mikä hemmetin velvollisuus hänellä on hoitaa vielä sinunkin pentujasi? Hoida omasi, niin hänkin on tehnyt.[/QUOTE]

mummi on hoitanut lapsensa..on kyse ihan omien lasteni hoidosta..en ole koira joka synnyttää pentuja..vai meinaatko että äitini synnytti koiran ja minä synnytin pennut..ihan ihmisiä tässä edelleen ollaan.
 
[QUOTE="mä";24106703]ai miten niin en tajua :D toki tajua..mummi on hoitanut omat lapsensa..ja minä hoidan omani..mutta ei ole mitään velvollisuutta hoitaa mummia kun mummi sairastuu tai joutuu vanhainkotiin :) niin se vaan menee..[/QUOTE]

Saman logiikan mukaan sun lapsilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa sua kun joudut vanhainkotiin. ;) Onneksi meidän suvussa ja perheessä ei tällaisia velvollisuuksia katsella vaan autetaan toista pyyteettömästi oman jaksamisen rajoissa. Minä haluan ja voin hoitaa omia vanhempiani, jos se tilaisuus joskus tulee eteen, ja lapsenikin oppivat, ettei heidän tarvitse kytätä hoitovuorojen pituuksia ja laskeskella kuka ketäkin hoitaa vaan tehdä toisen eteen se, minkä he itsekin toivovat itselleen tehtävän.
 
[QUOTE="vieras";24106268]niin ja lapsilla ja lapsenlapsilla ei sitten ole mitään velvollisuutta hoitaa mummia jos mummi sairastuu ja joutuu vanhainkotiin..pärjätköön sitten omillaan ja itse :) niin se vaan menee et niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ;)[/QUOTE]

Otappas pikku narisija huomioon, etta mummi on jo oman katraansa hoitanut. Ja takuulla kovemmissa oloissa kuin taman paivan nuoret aidit. Etta sillee.
 
Saman logiikan mukaan sun lapsilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa sua kun joudut vanhainkotiin. ;) Onneksi meidän suvussa ja perheessä ei tällaisia velvollisuuksia katsella vaan autetaan toista pyyteettömästi oman jaksamisen rajoissa. Minä haluan ja voin hoitaa omia vanhempiani, jos se tilaisuus joskus tulee eteen, ja lapsenikin oppivat, ettei heidän tarvitse kytätä hoitovuorojen pituuksia ja laskeskella kuka ketäkin hoitaa vaan tehdä toisen eteen se, minkä he itsekin toivovat itselleen tehtävän.

ei minun lapsillani ole velvollisuutta vaan he auttavat jos haluavat ja kokevat sen sydämellään oikeaksi..sillä sitten kun minusta tulee mummi niin autan niin paljon kuin vain voin ja hoidan lapsenlapsiani aina jos lapseni tarvitsevat apua..kyse ei ole laskeskelusta vaan siitä että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..kukaan mummikaan ei ole velvollinen hoitamaan lapsiaan mutta mummi joka rakastaan lapsiaan ja lapsenlapsiaan HALUAA auttaa rakkaudesta..ilman että kokee sen velvollisuudeksi tai taakaksi ja narisee..miksi ylipäätään mummin pitäs ajatella että hoitaa lapsenlasta..eikö asia ole ennemminkin päinvastoin että on suotu elämässä tilaisuus viettää aikaa lapsenlapsen kanssa mitä ei edes kaikille suoda. se on sitä elämän rikkautta jos mikä!
 
[QUOTE="vieras";24107103]ei minun lapsillani ole velvollisuutta vaan he auttavat jos haluavat ja kokevat sen sydämellään oikeaksi..sillä sitten kun minusta tulee mummi niin autan niin paljon kuin vain voin ja hoidan lapsenlapsiani aina jos lapseni tarvitsevat apua..kyse ei ole laskeskelusta vaan siitä että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..kukaan mummikaan ei ole velvollinen hoitamaan lapsiaan mutta mummi joka rakastaan lapsiaan ja lapsenlapsiaan HALUAA auttaa rakkaudesta..ilman että kokee sen velvollisuudeksi tai taakaksi ja narisee..miksi ylipäätään mummin pitäs ajatella että hoitaa lapsenlasta..eikö asia ole ennemminkin päinvastoin että on suotu elämässä tilaisuus viettää aikaa lapsenlapsen kanssa mitä ei edes kaikille suoda. se on sitä elämän rikkautta jos mikä![/QUOTE]

siis tajutkaa nyt että kyse on rakkaudesta omiin lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa ja sitä kautta kun välittää toisista niin tahtoo auttaa ja tehdä toisen eteen asioita..ei sellaisia asioita laskeskella..sillä et ole mitään velkaa kellekään jos rakastat..rakkaudesta ihminen tekee pyyteettä asioita. mä ainakin autan niin paljon kun voin kun minä saan kokea elämän ihmeen olla vielä joskus mummi. sillä vaikka lapseni on aikuinen..niin minulle hän on edelleen minun lapsi jota rakastan ja tahdon hänelle paljon pelkkää hyvää.
 
Saman logiikan mukaan sun lapsilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa sua kun joudut vanhainkotiin. ;) Onneksi meidän suvussa ja perheessä ei tällaisia velvollisuuksia katsella vaan autetaan toista pyyteettömästi oman jaksamisen rajoissa. Minä haluan ja voin hoitaa omia vanhempiani, jos se tilaisuus joskus tulee eteen, ja lapsenikin oppivat, ettei heidän tarvitse kytätä hoitovuorojen pituuksia ja laskeskella kuka ketäkin hoitaa vaan tehdä toisen eteen se, minkä he itsekin toivovat itselleen tehtävän.

minun lapsilla ei ainakaan ole velvollisuutta hoitaa minua..itse teen parhaani heidän elämänsä eteen että he joskus haluavat minuakin käydä vanhainkodissa katsomassa. ainakin toivon niin.
 
[QUOTE="vieras";24107103]ei minun lapsillani ole velvollisuutta vaan he auttavat jos haluavat ja kokevat sen sydämellään oikeaksi..sillä sitten kun minusta tulee mummi niin autan niin paljon kuin vain voin ja hoidan lapsenlapsiani aina jos lapseni tarvitsevat apua..kyse ei ole laskeskelusta vaan siitä että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..kukaan mummikaan ei ole velvollinen hoitamaan lapsiaan mutta mummi joka rakastaan lapsiaan ja lapsenlapsiaan HALUAA auttaa rakkaudesta..ilman että kokee sen velvollisuudeksi tai taakaksi ja narisee..miksi ylipäätään mummin pitäs ajatella että hoitaa lapsenlasta..eikö asia ole ennemminkin päinvastoin että on suotu elämässä tilaisuus viettää aikaa lapsenlapsen kanssa mitä ei edes kaikille suoda. se on sitä elämän rikkautta jos mikä![/QUOTE]

:laugh: Entapa jos olet vanha, sairas ja raihnainen, etka jaksa hoitaa lapsenlapsiasi? Niin metsa vastaa kuin sinne huudetaan. Saman logiikan mukaan sinut voi ihan rauhassa hylata vanhainkotiin.
 
[QUOTE="Jeps";24107071]Otappas pikku narisija huomioon, etta mummi on jo oman katraansa hoitanut. Ja takuulla kovemmissa oloissa kuin taman paivan nuoret aidit. Etta sillee.[/QUOTE]

otappas narisija huomioon se että kyse on nyt ihan muusta kun velvollisuudesta..eloja ja oloja ei voi verrata keskenään koska nykypäivänäkin on köyhyyttä ym ikävää mistä monellakaan ei ole minkäänlaista käsitystä. kyllä mummi joka rakastaa, auttaa rakkaudesta. ei velvollisuudesta.
 
[QUOTE="Jeps";24107170]:laugh: Entapa jos olet vanha, sairas ja raihnainen, etka jaksa hoitaa lapsenlapsiasi? Niin metsa vastaa kuin sinne huudetaan. Saman logiikan mukaan sinut voi ihan rauhassa hylata vanhainkotiin.[/QUOTE]

jos on sairas ja raihnanen niin senhän nyt jokainen jolla on ÄLYÄ tajuaa ettei voi hoitaa..mutta alkuperäisessä viestissä oli kyse ihan virkeästä jaksavasta mummista. toki jokainen osaa omalla maalaisjärjellä ajatella voiko mummia vaivata ja onko liian raskasta mummille..en usko et kukaan on niin itsekäs et tyrkyttää sairaalle mummille lapsia hoitoon. mut ilmeisesti näitä vähä-älysiäkin on
 
jos on sairas ja raihnanen niin senhän nyt jokainen jolla on ÄLYÄ tajuaa ettei voi hoitaa..mutta alkuperäisessä viestissä oli kyse ihan virkeästä jaksavasta mummista. toki jokainen osaa omalla maalaisjärjellä ajatella voiko mummia vaivata ja onko liian raskasta mummille..en usko et kukaan on niin itsekäs et tyrkyttää sairaalle mummille lapsia hoitoon. mut ilmeisesti näitä vähä-älysiäkin on

No, nythan saattaa ap:lla olla tilanne, etta mummi ei lupauksistaan huolimatta jaksa hoitaa. Ei ehka olekaan niin virkea ja jaksava kuin minka kuvan hanesta ap on saanut.

Talla palstalla on yllattavan paljon aiteja, jotka pitavat itsestaan selvana, etta mummi hoitaa pienia kullannuppuja. Vaikka olisi vajaakuntoinenkin.
 
[QUOTE="vieras";24106996]Millä tavoin aiot lapsesi kahlita, että he eivät muuta töiden ja opiskelupaikkojen perään. Vai aiotko itse muuttaa heidän peräänsä, onko sinulla omaa ystäväpiiriä?[/QUOTE]

en ole kahlitsemassa ketään..kirjoitin vain että mä en haluis siis HALUIS YKSINÄISTÄ VANHUUTTA. sillehän ei sitten voi mitään jos yksinäisyys on kohtaloni. aina saa silti toivoa. miten sitten on mahdollista että osalla vanhuksista on omaisia jotka käyvät heitä katsomassa vanhainkodeissa ja vielä usein..onko ne omaiset jotenkin tämä vanhus kahlinnut :D minunkin mummi on sairaalassa ja hänen poikansa eli enoni käy lähes päivittäin häntä katsomassa..eikä mummi ole enoa mitenkään kahlinnut :D
 
No ennenhän lapset hakattiin hiljaiseksi. En todellakaan kuvittele, että esim. miehen vanhemmat tai omani jaksaisivat edes 2 kilttiä lasta työkseen hoitaa.

Edellinen sukupolvi on tottunut pääsemään helpolla, ei ota vastaväitteitä, työelämässä ei tarvinnut taistella, kakarat hoiti omat vanhemmat tai risu.
Kyllähän ne voi sanoa kaikenlaista, mutta näkeehän sen jo anpista kun käyvät, että omat jutut vaan kiinnostaa.
 
Olisiko teillä toista paikka mihin viedä lapset hoitoon, jos mummilla on niiiin raskasta ?

Mikäli kyse on pelkästään siitä että ei huvitakaan niin se on surullista. Mihin on hävinnyt halu auttaa lähimpiä sukulaisiaan? Mä olen sitä mieltä, että apua saa jos sitä osaa antaakin. Meillä mummot hoitaa lapsiamme ja vastavuoroisesti me autamme mummoja monissa asioissa. Olemme jopa harkinneet, että otamme molemmat mummot meille asumaan, kun eivät enää pärjää yksin. He ovat melkein samanikäisiä ja ystävystyneet meidän parisuhteemme kautta :) Tää nykyaika on niin kamalan itsekästä ja minä-keskeistä. MINÄ en auta ketään koska MINULLA ei ole siihen mitään velvollisuutta. Sitten ihmetellään, kun henkinen pahoinvointi ja masennus on lisääntynyt....
 
Olen pyytänyt mummia muutaman kerran vuodessa lapsenvahdiksi (esim.illaksi) ja JOKA IKINEN kerta olen saanut kuulla sitä voivottelua kuinka raskasta oli ja kuinka väsynyt hän on jne. Useammin en viitsisi edes pyytää kun tulee itselle niin paha mieli että menin ylipäätänsä pyytämään. Ikää mummilla on vasta 56 v. ja terve on kaikin puolin. Olis kiva jos joskus hyvää hyvyyttään hoitais lapsenlapsiaan mukisematta (varsinkin kun olen lähes tulkoon totaaliyh) mutta ei niin ei.
 

Yhteistyössä