Mumma-anoppi tulossa taas meille yöksi ja olen jo nyt valmiiksi kyrpä otsassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo nyt vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mä en kestäs tommosta..en mitää muutosta minkä joku muu tekee ku minä tai mieheni..ü

Olen viimeisilläni raskaana ja tuntuu, että se vähentää toleranssiani entisestään. Lisäksi olen taipuvainen paniikkikohtauksiin, joita usein lievennän tavaroiden järjestelyllä (kaiken oltava tiptop, mieskin tietää, etten halua joidenkin tavaroiden paikkoja muutettavan).

Taidan jatkossa vetää makuuhuoneen oven kiinni saakka, merkiksi siitä, etten ole seurallisella tuulella. Mielummin tukehdun tulikuumaan makuuhuoneeseeni kuin menen katsomaan sitä kohellusta.

koitappa selittää sille anopilles että et tykkää semmosesta käytöksestä..
sanoin viimeks omalle anopille joka haki kukkia mun kukkapenkistä ilman mun lupaa vaikka just olin istuttanu ne..

onko tämä anoppi millon tulossa?

yritä jaksaa:) <3

Kun anoppi alkaa siivoomaan, Sano sille tämä sama kuin mit tänne krijoitit. Tai jos et uskalla, niin vaikka kirjoita paperille. Anna se anopin käten ja painu makuuhuoneeseen.
ELI:

Mutta kun kodissamme ei ole likaista. Se on siivottu ja järjestelty juuri niin kuin itse sen haluamme ja niin kuin kotonamme viihdymme. Minua loukkaa suunnattomasti, että VIERAS ei tätä ymmärrä. Tämä on MINUN kotini. MINUN turvapaikkani, se maailman tärkein paikka. En voi ymmärtää, miten jo keski-ikään ennättänyt aikuinen katsoo oikeudekseen riistää minulta kotini.
Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata istua paikallaan ja käyttäytyä rauhallisesti.

Kuulostaa kovin tutulta :kieh: Munkin anoppi teki aikansa just tota samaa mut sit mulla tuli raja vastaan ja annoin tulla ja ihan kunnolla. Anoppi tuijotti mua aikansa suu auki eikä osannut sanoa mitään :laugh: Ilmeisesti ei ollut odottanut multa ihan semmosta purkausta minkä tuli saamaan ja ihan syyttä tietenkin omasta mielestään :whistle: Lähti ovet paukkuen pois ja loukkaantui kovin. Mitään pahaa kun hän ei ole koskaan tarkoittanut. Meidän parasta aina vaan :whistle:

Tästä on nyt pari vuotta aikaa ja eipä ole anoppia tarvinnut pahemmin sen jälkeen sietää :D Ei käy meillä enää enkä mä käy sen luona. Toimii!! Mun mielestä aikuisen ihmisen ei ole pakko sietää ihan mitä tahansa törkeyksiä toiselta aikuiselta ihmiseltä. Jos joku haluaa niin kovasti touhuta, niin touhutkoon kotonaan. Ei toisten kotiin tarvii tulla räpeltämään toisten tavaroita tai tutkimaan sitä mitä mistäkin kaapista löytyy :kieh: Onneksi ei tarvii kestää sitä enää :D

kerro suoraan kauniisti mista susta tuntuu tuommoinen kaytos. Pitaa pystya puhuun asioita! Anoppisi ei ehka edes tieda loukkaavansa sinua, luulee oikeasti auttavansa. Tee asia saelvaksi mutta riitelematta. Ei tarvitse loukata tahallaan ketaan.

Minä olen samassa jamassa ap, anoppi on kova siivoamaan. hän tekee kyllä sairaanhoitajan tarkkuudella puhdasta jälkeä.. Minulla on kolme lasta ja käyn töissä. Rakennamme omakotitaloa. Sukulaiset ovat pääasiassa ihania ja tarjoutuvat auttamaan meitä isossa urakassamme, vaikka asumme kaukana. Tietenkin otamme kaiken avun vastaan ja tarjoamme kotimme majapaikaksi appivanhemmille, mutta nyt kahden viikon jälkeen mitta alkaa olla melko tapissa. Ikkunat on tietenkin pesty, samoin jääkaappi ja tiskipöydän aluskaappi ja jatkettavan ruokapöydän kolot on harjattu vanhalla hammasharjalla. Sauna ja pesuhuone on peesty. Keittiön astia- ja kuiva-ainekaapit on järjestelty uudelleen ja lasten vaatekaapit ja liinavaatekaappi, onneksi sentään minun ja miehen kaappeihin ei ole vielä koskettu. Pyykit olen yrittänyt pestä itse päivittäin, mutta jos en ehdi, niin välittömästi kone pyörii. Ongelma on siinä että en voi sanoa anopille mitään, koska hän loukkaantuu ja mököttää jopa viikkoja tai kuukausia (kun ei kerran apu kelpaa) Kun lapset olivat ihan pieniä, niin otin apua mielellänikin vastaan. Tosin saatoin joskus hermostua ja sanoa, että haluaisin mummin keskittyvän lapsenlasten hoitoon ja jättävän kotityöt meille. Äitini sanoi, että minun kannattaisi suhtautua huumorilla anopin jynssäysintoon ja antaa auttaa, enkä ottaa sitä arvosteluna itseäni ja kodinhoitotaitojani kohtaan.. Olen kokeillut sitä ja se toimii!! Sitten kun asiaa miettii, niin onhan se ihan mukavaa, että joku auttaa. Eipä ole se tiskipöydän aluskaappi ollut niin hohtavan puhdas ikinä... Nosta sinä vaan jalat ylös ja katsele uurastusta. Raskaana ollessasi siihen on ihan hyvä syy. Minä ajattelen omasta tilanteesta, että onneksi on tulossa upea palkinto tästä uurastuksesta joskus, se oma talo. Siihen mennessä olen oppinut myös paljon kärsivällisyyttä yms!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Onneksi ei tarvii kestää sitä enää :D

Oi, nyt täytyy myöntää, että olen kateellinen. :(

Onko teillä lapsia, onko anoppi lasten elämässä miten mukana?

Meillä on kaksi lasta ja kolmas tulossa. Anoppi ei koskaan oikeestaan oo välittänyt meidän lapsista kunnolla ja aidosti. Meillä oli yhteen aikaan semmonen "valtataistelu" menossa, että kumpi määrää lapsista minä vai anoppi :kieh: Tällä tarkotan sitä, että anoppi teki kaiken aivan päinvastoin kun olin sanonut ja vieläpä ihan tahallaan :kieh: Kun sit asiasta (tällä kertaa ihan asiallisesti) mainitsin, niin loukkaantui siitä ja kertoi mulle, että kyllä hän tietää mitä tekee ja ettei mun tarvii puuttua ollenkaan asioihin JOTKA EI MULLE KUULU!!! :o

Tän mun raivarin jälkeen ei ole kysellyt lapsista ollenkaan...Joten tulin siihen tulokseen, että niin kauan kun sai "taistella" mun kanssa oli hyvä, mut nyt kun ei tarvii enää niin lapsetkaan ei kiinnosta enää. Ei varmaankaan oo ketään, jonka silmissä tarviis koko ajan päteä :o

Omituinen ihminen ihan oikeesti :o Lapsille kostaa meidän välisiä ristiriitoja. Ja olevinaan ihan aiheesta sanoin ja lopputulos on tämä. En kyllä todellakaan kadu sanomisiani mitenkään ;) Parempi näin, kun silleen että ahdistaisi koko ajan, että millon taas ängetään mun kotiin säätämään jotain... |O

Onneksi lapsilla on kuitenkin toinenkin mummi ja ukki, jotka välittää ihan oikeesti :heart: Parempi niin, että yhdet kunnolliset isovanhemmat kun kahdet isovanhemmat joista toisien perään saa koko ajan katsoa ja joihin ei voi vähääkään luottaa :kieh:

Yhteistyössä