Multi-tabs Mini... Ööööö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa Meloni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa Meloni

Vieras
Tänään apteekissa omia reseptejä odotellessa valkkasin lapsille vitamiinipurkkia...
Tuo vaikutti semmoselta et lapset tykkäis.

Kotona sitten käyttöohje narkkarina, etin paketista jotain lappusta jossa olis lisäinfoa.
En löytänyt mitään.
En edes löytänyt tekstiä missä selviäis minkä ikäsille tota saa syöttää...

Netistä löyty "Multi-tabs Mini on pureskeltava monivitamiini perheen nuorten vitamiini- ja hivenainetarpeisiin."
Joka ei mun mielestä paljoa kerro.

Jaa oon taas kirjautuneena...Niin asiaan,lukeehan siinä mitä vitamiinia,yksi päivässä jne.Apteekista kysyin minkäikäselle niin saa antaa kunhan lapsi osaa vaan purra.Meillä on noita annettu varaan siinä 1-1,5v. paikkeilla,tarkkaan en muista.

Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Jaa oon taas kirjautuneena...Niin asiaan,lukeehan siinä mitä vitamiinia,yksi päivässä jne.Apteekista kysyin minkäikäselle niin saa antaa kunhan lapsi osaa vaan purra.Meillä on noita annettu varaan siinä 1-1,5v. paikkeilla,tarkkaan en muista.

Mut mä olen silti ohje narkkari :D
Nyt oon aivan hämmentyny kun en oo saanu opiskella paperilta tuosta lääkkeestä :whistle:

Joo, vähän outoa.. Kannattaa olla varovainen kuitenkin kun niissä on sellasia mitä ei liikaa pidä ottaa, esim. rauta. Toisaalta niistä ei varmaan imeydy paljoa kehoon, kun keinotekoisia ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Onko teillä kauheen nirsoja lapsia ruoan suhteen vai minkä takia annatte vitamiinilisiä?

Meillä on pieniä lapsia,ja ihan neuvolan neuvosta annetaan.Nirsojakin toki ovat :D

Ostin juuri testiksi tuota Multivita Junioria ja siinä on mun mielestä ihan yhtä "paljon" tietoa.Lapset ei edes tuosta tykänneet,joten pysytellään Multitabseissa :)

Onko teillä kauheen nirsoja lapsia ruoan suhteen vai minkä takia annatte vitamiinilisiä?

Meillä on pieniä lapsia,ja ihan neuvolan neuvosta annetaan.Nirsojakin toki ovat :D

Ostin juuri testiksi tuota Multivita Junioria ja siinä on mun mielestä ihan yhtä "paljon" tietoa.Lapset ei edes tuosta tykänneet,joten pysytellään Multitabseissa :)

Mä vaan mietin kun mulla on kotona tommonen 3v poika joka on tosi nirso...tai oikeastaan vähäruokainen. Syö kyl kaikkee mitä tarjotaan mutta kamalan pieniä määriä. :( Kasvaa kuitenkin hyvin ja tasasesti mut silti mietityttää että mahtaako saada tarpeeks kaikkee...
Neuvolassa ei tietenkään asiaan kommentoitu millään tavalla ku siellä asiaa kysyin. :kieh:
Kannattaiskohan munkin käydä ostaan tommonen purkki...Mitäs niillä on muuten hintaa?

Joo sitä voi antaa jostain 2v eteenpäin. Apteekissa kerran selittivät, että niissä ei saa enää lukea sitä suositusta lapsille, mutta sopii kuitenkin. En enää muista tarkemmin sitä selvitystä... liittyi jotenkin siihen kuitenkin, että luontaistuotteita ei saa suositella lapsille niissä purkeissa ja noi luokitellaan luontaistuotteiksi, ei lääkkeiksi... jotain tällästä.

Mutta jokatapauksessa siis sopii ja meilläkin syö 5v ja 3v niitä.

Mä vaan mietin kun mulla on kotona tommonen 3v poika joka on tosi nirso...tai oikeastaan vähäruokainen. Syö kyl kaikkee mitä tarjotaan mutta kamalan pieniä määriä. :( Kasvaa kuitenkin hyvin ja tasasesti mut silti mietityttää että mahtaako saada tarpeeks kaikkee...
Neuvolassa ei tietenkään asiaan kommentoitu millään tavalla ku siellä asiaa kysyin. :kieh:
Kannattaiskohan munkin käydä ostaan tommonen purkki...Mitäs niillä on muuten hintaa?

Jotain vajaan kympin maksaa tuo missä on 90 tabl.Saa itse valita sinne pakettiin maut,tai ostaa yhden levyn kerrallaan vaikka testiksi.Siinä on 15 tabl. ja hinta parin euron luokkaa.Neljää eri makua.

Muistaakseni tuosta Multitabs Juniorissa on AIVAN liikaa A-vitamiinia lapsille. ETTÄ harkitsisin kyllä useampaan otteeseen ennenkuin niitä lapselleni syöttäisin. Enkä syöttäisi siltikään.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Muistaakseni tuosta Multitabs Juniorissa on AIVAN liikaa A-vitamiinia lapsille. ETTÄ harkitsisin kyllä useampaan otteeseen ennenkuin niitä lapselleni syöttäisin. Enkä syöttäisi siltikään.

Onko tuo junior sama kuin mini?
Paljos sitä a-vitamiinia olis sopivaa olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:

Onko tuo junior sama kuin mini?
Paljos sitä a-vitamiinia olis sopivaa olla?

Kävin kurkkaas niin 400 uq vai mikä se perässä oleva merkki oli ja perässä seisoo vielä että jotta 50% vertailuarvosta.

Ennen tuossa paketissa luki, että saa antaa 2v alkaen. Silloin kun minä 3 vuotta sitten ostin ekan kerran niitä niin siinä oli. Tästä syystä se kerran apteekissa tulikin puheeksi, kun kysyin että miksi siinä ei enää lue sitä.

MultiVITA juniorissa ei oo ollenkaan A-vitamiinia jonka takia sit nyt ostin,mutta lapset ei suostu sitä syömään kun on pahanmakuinen.Muissa lasten vitamiineissa on kaikissa (korjatkaa jos olen väärässä) A-vitamiinia,jota en kyllä ymmärrä.Eikö sitä ole kuitenkin tosi helppo saada ruoasta?Miksi sitä pitää noihin tabletteihin lisätä.Harmi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Ettei se ohje ois liimattu siihen etiketin alle? Joissain lääkkeissä se on siellä.

No ei ole kun apteekissa selittivät mulle sen, että sitä ei saa luontaistuotteisiin laittaa. Siis suosituksia lapsille. Mutta ennen kun tuo valmiste oli lääkelvamisteiden alla niin silloin siinä oli suositus 2v alkaen ja apteekissa farmaseutti sanoi, että sitä voi edelleen antaa samalla tavalla 2v alkaen kuin silloinkin.

Yhteistyössä