Multa leikattiin tänään laskeuma. Haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kakan jumittuminen peräaukolle. Ponnistaminen hyödytöntä. Kädellä avustaminen emättimen kautta. Paineen tunne suolessa/alaselässä. Lapsiluvun pitää olla täysi. Omia oireitaan ei pidä vähätellä.
Kun tuo sormella avustaminen emättimen kautta on jokapäiväistä niin olisiko se syy päästä julkiselle? Miten lähdit asiaa viemään eteenpäin, työterveys/terveyskeskus?
Mikä on olotila tällä hetkellä? Oletko tosi kipeä?
- nro 3 -
 
vierailija
Kun tuo sormella avustaminen emättimen kautta on jokapäiväistä niin olisiko se syy päästä julkiselle? Miten lähdit asiaa viemään eteenpäin, työterveys/terveyskeskus?
Mikä on olotila tällä hetkellä? Oletko tosi kipeä?
- nro 3 -
Kyllä on syytä päästä julkiselle tuolla syyllä. Ehdottomasti. Munkin laskeuma oli lievä lääkärien mittapuulla, mutta se, että jollain on pahempi, ei poista, eikä mitätöi mun oireita. Sain lähetteen gynen polille jo jälkitarkastuksessa. Sairaalassa käynti ja jonoon. Piti kyllä monta kurjaa kuukautta odotella, että hormonitoiminta palautuu synnytyksen jäljiltä. Fysioterapia ei sitten paranna jo syntyneitä laskeumia, sitä tyrkyttävät luultavasti! Ja kyllä, olen todella kipeä. Ja paine on hirveä.
 
Tsemppiä toipumiseen. Itsekin joudun avustamaan usein (en aina) välilihaa painamalla, että pökäle pullahtaa pihalle. En ole tiennyt että tätä voisi jotenkin hoitaa. Näkeekö gyne tarkastuksessa tällaista vaivaa? Ei tästä itselleni kyllä haittaa ole, niin kauan kun kädet taipuu.

Oliko tuo vaivasi pahentunut ajan kanssa vai pysyikö samassa mittakaavassa koko ajan?
 
vierailija
Tsemppiä toipumiseen. Itsekin joudun avustamaan usein (en aina) välilihaa painamalla, että pökäle pullahtaa pihalle. En ole tiennyt että tätä voisi jotenkin hoitaa. Näkeekö gyne tarkastuksessa tällaista vaivaa? Ei tästä itselleni kyllä haittaa ole, niin kauan kun kädet taipuu.

Oliko tuo vaivasi pahentunut ajan kanssa vai pysyikö samassa mittakaavassa koko ajan?
Ei välttämättä näe, ellei gyne erikseen tee tutkimusta, jossa pyytää ponnistamaan voimakkaasti, jolloin laskeumat yleensä tulevat näkyviin. Mulla ei ehtinyt pahentumaan, mutta tämäkin 9kk mitä tämän kanssa elin, oli liikaa. En jää synnytysvaurion uhriksi.
 
Ei välttämättä näe, ellei gyne erikseen tee tutkimusta, jossa pyytää ponnistamaan voimakkaasti, jolloin laskeumat yleensä tulevat näkyviin. Mulla ei ehtinyt pahentumaan, mutta tämäkin 9kk mitä tämän kanssa elin, oli liikaa. En jää synnytysvaurion uhriksi.
I hear you! Minulla tuli ekasta pahat ulkoiset peräpukamat. Koska ne eivät vuotaneet eivätkä tulehtuneet, olivat vaan helvetillisen kipeät pitkään (pari vuotta on off) ja jäivät iäksi (nykyään jo tyhjähköjä helttoja) niin ei hoideta! Kävin yhdellä yksityiselläkin, mutta siellä sama juttu ei kannata jos tulee lisää lapsia ja muutenkin hoidosta voi seurata uusia hankaluksia. Minä siis jäin synnytysvaurion uhriksi toistaiseksi, kun lannistuin pyllistelemään ja kertomaan intiimiasioitani tuntemattomille.
 
vierailija
I hear you! Minulla tuli ekasta pahat ulkoiset peräpukamat. Koska ne eivät vuotaneet eivätkä tulehtuneet, olivat vaan helvetillisen kipeät pitkään (pari vuotta on off) ja jäivät iäksi (nykyään jo tyhjähköjä helttoja) niin ei hoideta! Kävin yhdellä yksityiselläkin, mutta siellä sama juttu ei kannata jos tulee lisää lapsia ja muutenkin hoidosta voi seurata uusia hankaluksia. Minä siis jäin synnytysvaurion uhriksi toistaiseksi, kun lannistuin pyllistelemään ja kertomaan intiimiasioitani tuntemattomille.
Ihan uskomattoman törkeetä! Lääkärit on välillä juntteja! Mullakin oli myös pukamat (mutta ne parani ja katosi). Ne osaa kyllä kanssa olla järjettömän kipeät! Myös mut torjui yksityislääkäri, ei suostunut leikkaan laskeumaa. Tästä olen yllättynyt. Mutta parempi näin, säästy rahat.
 
Ihan uskomattoman törkeetä! Lääkärit on välillä juntteja! Mullakin oli myös pukamat (mutta ne parani ja katosi). Ne osaa kyllä kanssa olla järjettömän kipeät! Myös mut torjui yksityislääkäri, ei suostunut leikkaan laskeumaa. Tästä olen yllättynyt. Mutta parempi näin, säästy rahat.
Kieltämättä se yksityisen nihkeys yllätti. Mutta voivat varmaan käytännössä valita hommansa ja tämä nyt jäi niiden ulkopuolelle. No olen itse väsynyt ja turtunut koko hommaan, hoidan niitä joka päivä lopun ikääni ja harmittelen että sektiolle olis päässyt vähemmällä.

Otahan ap. kunnon kipulääkkeet yöksi että saat unta ja parane pian! Toivon koko sydämestäni että paranet ja vaiva jää taa.
 
vierailija
Pissalla käynti sujuu, toki rakko tyhjenee hitaasti vielä, mutta ihan ok. Kakkahätää ei ole vielä tullut. Hirvittää se kyllä kaiken tämän tuskan keskellä, mutta eiköhän sekin lähde sujumaan.
Eikö pissaaminen kirvele? Anteeksi, minulla on oudot kysymykset :unsure:
Olen vain miettinyt jos alapäähän tehdään jotain operaatioita niin miten ihmeessä sitä voi käydä tarpeillaan sen jälkeen vähään aikaan..

Paranemisia sinulle(y)
 
vierailija
Luin joskus noita annettuja jälkihoito-ohjeistuksia. Millaiset neuvot sinulle annettiin? Toisille oli ohjattu ettei tyyliin pariin kuukauteen saa istua ollenkaan ja toisille ei oltu sanottu mitään
 

Yhteistyössä