mulle tarjottiin oppisopimus..paikkaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
talleilta..(hevos)..mutta mun pää hajoaa---kun mietin en millään haluis likkaa hoitoon vielä..toisaalta työpaikka ja ammatti olis kiva..mullakun ei vielä ole..toisaalta taas töitä ei varmasti olis niin paljoo mutta varmaan jäisin vakkariks sinne tallille minne oppariin menisinkin..toisaalta taas palkka on huono ja on toisessa kunnassa..mitä hiivattii mä teen |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Inhottava tilanne :hug: Tarvitseeko he juuri nyt työntekijän talleille? Jos vaikka kysyisit ensin että onnistuuko esim. ensi vuonna aloitaa?

no tarvii kun just laajensi siellä ja sinne tuli kunnon ratsukoulut ja kaikki bisnekset alkaa pyörii siellä syksyllä..että jos mä jätän väliin..niin e tiedä..hittooooo...ja kiva olla töissä toisessa kunnassa ja likka täällä hoidossa...jos jotain sattuu niin en ole täällä 5min päästä

mutta kun ei se ole niin siitä rahastakaan kiinni..työ olisi loistavaa..itse olen hevostellut nuoresta asti mutta kun ei kuitenkaan viittis sitten nähdä hirveetä vaivaa ja sitten palkka onkin ihan P**ka..en tiedä

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirttikarhu:
Millaista palkkaa saisit?

no mitä nyt hevosalan minimi on..eikö oppisopimuksen ajalta makseta minimiä ja hevosalan palkat pyörii aika pienissä 6-7e h

ok...ei tietty hurraamista siinäkään, ja kuis paljon tulisi matkakuluja? Mutta toisaalta, jos se on se ala, mitä haluaisit tehdä työksesi, niin ehkä panostus olisi kannattava?

Entä työajat? Saisitko helposti lapsen kuitenkin hoitoon? Kuinka kauan matka töihin kestäisi? Pitkällä tähtäimellä varmaan olisi järkevää mennä töihin mutta inhottavaa varmasti jos pitkät työmatkat yms.

Ja kun kyselyn makuun pääsen ,niin vielä sen verran että joudutko viikonloppuisin olemaan töissä? Silloin varmasti vaikeampaa saada lapselle hoitopaikkaa.

Millaista palkkaa saisit?

no mitä nyt hevosalan minimi on..eikö oppisopimuksen ajalta makseta minimiä ja hevosalan palkat pyörii aika pienissä 6-7e h

ok...ei tietty hurraamista siinäkään, ja kuis paljon tulisi matkakuluja? Mutta toisaalta, jos se on se ala, mitä haluaisit tehdä työksesi, niin ehkä panostus olisi kannattava?

NIIN olisi ..mä olen syyskuussa menossa ko.firman avajaisiin..eiköhän me saatas ihan hyvä soppari aikaseksi..:)...mutta tuo hoitoon vienti kaihertaa enemmän..kumpi etu on parempi oma vai lapsen..en tod haluais viedä hoitoon vielä mutta nyt olisi mun mahdollisuus kouluttautua ja vielä alalle joka mua kiinnostaa..ja tuolla olisi aina paikka mulle..pitäskö muuttaa likan kanssa sitten landelle

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Entä työajat? Saisitko helposti lapsen kuitenkin hoitoon? Kuinka kauan matka töihin kestäisi? Pitkällä tähtäimellä varmaan olisi järkevää mennä töihin mutta inhottavaa varmasti jos pitkät työmatkat yms.

Ja kun kyselyn makuun pääsen ,niin vielä sen verran että joudutko viikonloppuisin olemaan töissä? Silloin varmasti vaikeampaa saada lapselle hoitopaikkaa.

en vaan lähden töihin niin että 8h ma-pe ei vkonloppuja --nämä olen itse sanellut..ja matkaa töihin on 40min yhteensuuntan

sun pieni pärjää mainioisti turvallisessa hoidossa, niin ne pärjää muutkin lapset ja kaikista äideistä se töihin lähteminen on pahinta. Siihen tottuu pian. Realiteetit huomioon ottaen jos sulla ei ole ammattia niin on jo aika alkaa hommaamaan sellainen.

Sinuna miettisin miten usein tollasia tilaisuuksia tulee.. Jotkut etsii vuosia oppisopimuspaikkaa tuloksetta ja varsinkin tolla alalla varmaan aika vähän tarjolla. Aika hienolta kyllä kuulostaa!

Tuota tuota, mulla heppa-alan koulutus ja oon todennu sen aivan totaali turhaksi, hevosten hyvin hoitaminen ei vaadi koulutusta.

Joten kuuluisko tohon sun koulutukseen joku ratsastuksenohjaus/opetus? Tai muuta extraa?

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Ota paikka vastaan, harvalla käy noin hyvä tuuri kahta kertaa.

mutta mien mie voin irtautuu tuosta pienestä.. :'( :'(

Poika oli 1v 4kk kun meni hoitoon ja hienosti meni, meillä molemmilla :D

Satsaa tulevaisuuteesi, harva pääsee opiskelemaan unelma-ammattiin ja saa siitä vielä palkkaakin.

Jäin miettimään itse hevostelua seuranneena olisiko sulla millainen työaika? Jos susta tuntuu ettet raaski viedä vielä vuoden vanhaa lasta hoitoon niin älä vie- ihan ymmärrettävä päätös. Hevoset on kiva harrastus ja elämäntapa mutta monella matalapalkka-alallakin hankkii paremmin, jollakin on kuitenkin elettäväkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Ota paikka vastaan, harvalla käy noin hyvä tuuri kahta kertaa.

mutta mien mie voin irtautuu tuosta pienestä.. :'( :'(

lapsesi sopeutuu päiväkotiin paremmin mitä pienempänä viet..ainaki meillä on ollu kauheet alkuvaikeudet ku 3v ja 5v alotti päiväkodin..muut taas jotka ihan pienestä vienyt hoitoon päässy paljon helpommalla. ja mieti että siellähän tytöllä olisi paljon kavereitakin ja koko päivän tekemistä. että uskon että molemmat voitatte kun otat paikan vastaan! ainaki kokeile ettei myöhemmin kaduta

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Tuota tuota, mulla heppa-alan koulutus ja oon todennu sen aivan totaali turhaksi, hevosten hyvin hoitaminen ei vaadi koulutusta.

Joten kuuluisko tohon sun koulutukseen joku ratsastuksenohjaus/opetus? Tai muuta extraa?

no siis tä?...miten niin totaali turhaksi?? kyllä talleille halutaan usein ammattilainen hommiin..ja yleensä siihen kuuluu muutain kun tuo "hevostenhoitaminen"

no siis tä?...miten niin totaali turhaksi?? kyllä talleille halutaan usein ammattilainen hommiin..ja yleensä siihen kuuluu muutain kun tuo "hevostenhoitaminen"

Mun mielestä kokemuksella tulee ihan yhtä ammattilaiseksi.
Juu kuuluhan siihen muutakin, mut en oo semmoseen hommaan viel törmänny ettei sitä ilman koulutusta olis pystyny hoitamaan.

Juu kuuluhan siihen muutakin, mut en oo semmoseen hommaan viel törmänny ettei sitä ilman koulutusta olis pystyny hoitamaan.

no tuo sama asia voi päteä yhtä hyvin muihinkin aloihin.

Koulutuksen omaavalla on parempi palkka :whistle:

Yhteistyössä