Mulle soitti lehtimyyjä

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
täällä saa tehtyy heti eston:

https://lomake.fi/a/ec/index.cgi/fill/start?s=b1gkfm5JnVG07q3&return_url=http%3A%2F%2Fwww.suomi.fi%2Fsuomifi%2Fsuomi%2Fasiointi_ja_lomakkeet%2Flomakkeet%2Fmaist_vrk4_90%2Findex.html&goto_fill_if_possible=YES&lomake_id=801&_lang=fi&__lang=fi&recipient_id=50

Tuo esto koskee vain osoitteellista mainospostia. Puhelinmyyntiä varten pitää soittaa tuonne Robinson-rekisteriin.
Itse tein tuon saman suoramarkkinointikiellon mikä tuossa linkissä on ja siitä tuli paperit kotiin. Niissä oli mukana sitten lisäohjeet ja yhteystiedot jos haluaa tehdä myös eston puhelinmyyjiä varten.

mulle ei ainakaan oo ykskään lehtikauppias soitellu ton tekemisen jälkeen,ollu ny pari kuukautta voimas.ennen soitteli vähintään 5-6 kertaa viikossa |O |O sehän on kielto suoramarkkinointiin....

Mulla ei oo hirveesti symppiksiä lehtimyyjiä kohtaan, siitä huolimatta että esim. veljeni on joskus välttämättömän rahan takia vähän aikaa totakin hommaa tehnyt. Viimeks yks lehtimyyjä antoi ymmärtää, että tuskinpa meidän poika oppii lukemaankaan, jos ei viimeistään 5-vuotiaana tilata Akua. Siitä oppii kuulemma parhaiten äidinkieltä! Monet lehtimyyjät pitää asiakkaita ihan tyhminä!

Alkuperäinen kirjoittaja Jansu:
Mulle on kans pommittanu lehtimyyjä. Tänä aamuna sitten lopulta vastasin ja Aku ankkaa tarjos. Sanoin heti ettei oo aikaa, kun just oon vaihtamassa vaippaa(niin ku olinki, luulin pääseväni helposti eroon ja loppus soittelu). Niin tää täti jatkoi, kerkeetkö kuunnella edes tän lauseen loppuun, kun vastasitkin. Ja vielä sellaisella äänensävyllä et liekö väärältä kyleltä heränny. Annoin aloittaa ja sitten sanoin, joo kiitos en oo tilaamassa ja heippa. Joo osittain omaa tyhmyyttä...mitäs vastasin :headwall:

Tuo on vielä toinen juttu, kun kaikilla niillä ei näy numeroa, vaan lukee vain, että tuntematon numero. No oonhan minä vastannu, kun oon luullu, että iskä siellä taas vaan töistä soittelee.. :headwall:

Mutta ei se, jos iskän puheluun vastaisin (ja sanoisin vaikka, että soitan sulle kohta) tarkoita, että mulla on aikaa alkaa kaikkien kanssa jaaritella niitä ja näitä.

Tuosta lapsen säälimisestä siksi ettei tilaa Nalle Puh-lehteä... taitaa olla yleinen tapa noilla myyjillä ruveta vetoamaan lapsiin jos sitä ei tilaa. Mulle myyjä vielä sanoi että sääliksi käy kun et yhtään viitsi lapsia ajatella vaikka itsellesi kyllä meiltä lehtiä tilailet...

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Tuosta lapsen säälimisestä siksi ettei tilaa Nalle Puh-lehteä... taitaa olla yleinen tapa noilla myyjillä ruveta vetoamaan lapsiin jos sitä ei tilaa. Mulle myyjä vielä sanoi että sääliksi käy kun et yhtään viitsi lapsia ajatella vaikka itsellesi kyllä meiltä lehtiä tilailet...

Just tähän tapaan on mullekin sanottu. Pitäiskö ens kerralla sanoa, että juu, tuleehan mulle yksi lehti teidän kautta (pitäisikö sekin sitten lopettaa, ettei lapsille tule paha mieli), lapsille 0, mutta lapset kuuluu erilaisiin kirjakerhoihin ja heillä on ihan oikeastikin todella paljon kirjoja, eli ehkä hieman eri juttu kuin joku Aku tai Nalle Puh (ei sillä, että noissa lehdissä mitään vikaa olisi!).

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Just tähän tapaan on mullekin sanottu. Pitäiskö ens kerralla sanoa, että juu, tuleehan mulle yksi lehti teidän kautta (pitäisikö sekin sitten lopettaa, ettei lapsille tule paha mieli), lapsille 0, mutta lapset kuuluu erilaisiin kirjakerhoihin ja heillä on ihan oikeastikin todella paljon kirjoja, eli ehkä hieman eri juttu kuin joku Aku tai Nalle Puh (ei sillä, että noissa lehdissä mitään vikaa olisi!).

Aku Ankka ja nalle puh on molemmat ihan hyviä lehtiä, mutta ei se tarkoita että niitä pitäisi tilata... ja joo, mullakin lapset kuuluvat kyllä kirjakerhoon ja sarjikset ei varsinaisesti edes vanhene joten muutamia vuosia vanha akkari on ihan luettavaa nykyisinkin....
mun mielestä se on aika törkeä tapa kaupata lehtiä sanomalla että et siis välitä lapsistasi, vain itsestäsi, kun et tätä lehteä tilaa. eipä huvita ko firmalta tilailla enää paljon muutakaan.

Toinen asia mikä mua ärsyttää on se tapa aloittaa myynti kertomalla että "kun olet niin hyvä asiakas ollut niin lahjaksi saisit nyt puolen vuoden lehdet" ja jossain sivulauseessa mainitaan että "lahja" on alennettuun hintaan myytävän kestotilauksen ensimmäinen jakso |O

täällä saa tehtyy heti eston:

https://lomake.fi/a/ec/index.cgi/fill/start?s=b1gkfm5JnVG07q3&return_url=http%3A%2F%2Fwww.suomi.fi%2Fsuomifi%2Fsuomi%2Fasiointi_ja_lomakkeet%2Flomakkeet%2Fmaist_vrk4_90%2Findex.html&goto_fill_if_possible=YES&lomake_id=801&_lang=fi&__lang=fi&recipient_id=50

Tuo esto koskee vain osoitteellista mainospostia. Puhelinmyyntiä varten pitää soittaa tuonne Robinson-rekisteriin.
Itse tein tuon saman suoramarkkinointikiellon mikä tuossa linkissä on ja siitä tuli paperit kotiin. Niissä oli mukana sitten lisäohjeet ja yhteystiedot jos haluaa tehdä myös eston puhelinmyyjiä varten.

mulle ei ainakaan oo ykskään lehtikauppias soitellu ton tekemisen jälkeen,ollu ny pari kuukautta voimas.ennen soitteli vähintään 5-6 kertaa viikossa |O |O sehän on kielto suoramarkkinointiin....

Se on kielto osoitteelliseen suoramarkkinointiin, ei puhelinmyyntiin niinkuin Kiviäkin Kiinnostaa kertoi.

Mun mies läppäs puhelimensa kiinni saman tien, kun oli avannut sen vastatakseen. Mä ihmettelin, että miksi noin teit? Mies sanoi, ettei sitä kiinnosta jutella vau-kirjakerhon myyjän kanssa, joka ei malta odottaa edes sen vertaa, että puhelimeen vastataan. Siis myyjä oli esitellyt itsensä samalla sekunnilla, kun linja aukes, ei antanu miehen edes vastata puhelimeensa! Miksiköhän muuten soitti miehen puhelimeen?

Mulle läppäs lehtikauppias luurin korvaan, en ehtiny edes sanoa loppuun että ei kiitos.. Ei niillä oo mitään rotia, kerran soitti aamulla 10 yli 8, ja kerran puol 9 illalla.Oon saanu niistä ja niiden ala-arvosista käytöstavoista niin tarpeekseni, että aion tästedes häiriköidä niitä!! Jaarittelemalla, kyselemällä henk.kohtasuuksia..kyllä mulla konstit löytyy!!!

0600 13404

Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.

SSML:n jäsenyritykset (n.240 yritystä eri toimialoilta) ovat sitoutuneet käyttämään edellä mainitun palvelun rekisteriä toiminnassaan.

on taas pienet murheet. ihan sama mitä jok lehtimyyjä sanoo.

ennemmin säälin lehtimyyjiä, raskasta työtä kuunnella, kun leuhkat pas.kat jotka muka jotenkin parempia olevinaan, tiuskii lehtimyyjille kun se on tämänkin palstan mukaan jotenkin sallittua, kun näitäkin ketjuja päivittäin on, joissa lehtimyyjiä haukutaan. ei varmaan halveksitumpaa työtä ole, eikä huonomin palkattua. säälittää lehtimyyjät.

Aikaisemmin tuli uusi Auto Bild lehti, joka ei edes kiinnosta. Sitten Mulle soitti puhelinmyyjä pari viikkoo sitten ja yritti kaupata uutta auto Bild lehteä. Sanoin ettei kiinnosta millään lailla,mut jatkoi juttuaan. No annoin puhua rauhassa ja sanoin uudestaan että ei kiinnosta. Jouduin sanoon monet kerrat ennenkuin hän uskoi ettei todellakaan kiinnosta koko asia. Sanoin mm. että en aio ostaa lehtä vaikka olis kuinka uusi pelkästään hienojen auto kuvien takii, kun mul rittää että omistan auton kun pakko on täältä maalta töihin.
No tänään sitten tuli lasku. Soitin asiakaspalveluun ja peruinkoko tilauksen. Tyyppi oli jopa tehnyt tialuksesta kestotilauksen ja väittänyt että tilasin puhelimitse lehden ja olin siihen tyytyväinen. Vaikka totuus oli toinen. Sanoin asiakaspalvelun tyypille että pistää viestiä eteenpäin että oli todella huonoa asiakaspalvelua kun väkisin myydään. Kun väitettään että on tilattu vaikka on sanonut ei. Hän lkupasi hoitaa asian ja laskun sain kuulemma repiä.
Kyl tuntu mukavalta kun kerrankin sai laskun repii... :)
Onko muilla täälä saman moisii kokemuksii?

Meille tulee aku ankka enkä varmaan osais olla ilman.. keskiviikon huippukohta on kun saa uuden akun käsiinsä. Lapsetkin tykkää lukee akua.

Ja mitä lehtikauppiaisiin tulee niin mun käy kanssa sääliksi niitä, ei kaikkia mutta suurinta osaa. Ne jotka on asiallisia ja yrittää saada lehteä myytyä. Onhan niitä tylyjäkin kauppiaita, jotka on varmaan ollu liian kauan alalla. Työtäänhän ne vaan tekee, on ilkee ajatella että ite jos yrittäisi ystävällisesti myydä lehteä ja paiskattaisiin luuri korvaan, ei kovin kivaa.. Vaikka itseppähän ovat alansa valinneet.

Mä odotan myyntipuheen loppuun asti ja sanon ystävällisesti kiitos mutta ei kiitos. Ja toivottelen vielä hyvät päivän jatkot.. Viimeksi just tänään kun mulle kaupattiin hesaria. :)

Tuota Robinson-rekisteriä minäkin suosittelen. Ei ole puh.myyjät soitelleet kun tuon tein. :kieh: =)

Mikä Puhelintarjonnan rajoituspalvelu eli Robinson-palvelu on?

Lain mukaan kuluttaja voi antaa puhelinmyyntiä koskevan kiellon yhdelle yritykselle kerrallaan. Tämän yksittäiskiellon lisäksi ASML:n jäsenyritykset ovat kehittäneet kuluttajille palvelun, jossa kuluttaja voi palveluun soittamalla laajemmin rajoittaa itseensä kohdistuvaa puhelintarjontaa. Kaikki ASML:n jäsenyritykset ovat sitoutuneet noudattamaan kuluttajan palveluun antamaa rajoitusta toiminnassaan. Palvelu tarjotaan suomen kielellä.

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
0600 13404
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.

Munkin ois välttämättä pitänyt tilata tytölle jo silloin kun oli 2v niin Nalle Puh-lehti.Koitin sanoa et taitaa olla vähän liian pikkunen(eikös se oo tehtäviä ja sarjakuvia täynnä?)Niin eiku jankkas et on tosi monipuolinen ja lapsen kehityksen kannalta tärkeä... :laugh:

Hitto kun oiskin tos mun prepaidis se ominaisuus että sais itselle puheaikaa vastaanotetuista puheluista..Mielellänihän mä vastaisin niille kaikille ja antaisin rupatella itsekseen pitkät tovit.Yleensähän ne pälpättää ja esittelee tuotettaan aikasta kauan,ennen kuin kysyy jotain..Vois tehä niinku siinä vanhas dna prepaid-mainoksessa:Laskea puhelin vaan sohvalle ja käydä ite viekkuun päivänokosille :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja jopas:
on taas pienet murheet. ihan sama mitä jok lehtimyyjä sanoo.

ennemmin säälin lehtimyyjiä, raskasta työtä kuunnella, kun leuhkat pas.kat jotka muka jotenkin parempia olevinaan, tiuskii lehtimyyjille kun se on tämänkin palstan mukaan jotenkin sallittua, kun näitäkin ketjuja päivittäin on, joissa lehtimyyjiä haukutaan. ei varmaan halveksitumpaa työtä ole, eikä huonomin palkattua. säälittää lehtimyyjät.

?????
Onko 12e/ tunti + provikat huono???
Meiän firmalla kyl puhelu lopetetaan HETI kun 1. ei tms tulee. joka ikinen kerta ollaan ystävällisiä vaikka kuinka vittumainen ihminen ois toises pääs, että älkää yleistäkö!

jos joku luulee sitä hommaa helpoksi niin tervetuloa kokeilemaan !

Mulla jonkinverran ymmärrystä nyt noihin lehtimyyjiin.
Kun kaveri tekee sitä hommaa.
Ja ei tosiaan ole hääppöstä ja saa tosi paljon paskaa niskaan asiakkailta !

Yritän ainakin olla ystävällinen lehtimyyjiä kohtaan vaikka en koskaan mitään tilaakaan puhelinmyynnin kautta.

Yhteistyössä