mulle on väläytelty vakituisen työpaikan mahdollisuutta ens syksystä eteenpäin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
ja mun palkka tulis oleen sellanen pyöreesti 1500? kuussa, käteen.

millaista talolainaa mun edes kannattaa noilla tuloilla haaveilla?!

olen aivan käsi näissä raha-asioissa, ei tarvitse haukkua.. ja pankkiin en vielä halua mennä keskustelemaan, haluan edes sinne mennessäni olla vähän hajulla mitä haluan...

asun tällä hetkellä aivan paskassa parisuhteessa ja harkitsen erittäin vakavasti eroa. mulla 2 suurta koiraa ja yksi lapsi jotka muuttais mun kanssa, ja ehdottomasti haluaisin jonkun pienen omakotitalon, joku n.100 neliöö. täällä meilläpäin ne ei mitään kamalan kalliita ole kun vertaa esim.pääkaupunkiseutuun...

mulla olis varaa maksaa tosta palkasta ehkä joku 500e lainanlyhennystä, koska mun pitäis hankkia myös auto ja hoitaa laskut, lapsi, koirat yms.

jeesatkaa mua, vinkkejä ja vihjeitä ja käytännön kokemuksia ja kaikkea! =)

Omakotitalosta on AINA ylimääräisiä menoja eli pitäis maksaa "yhtiövastiketta" itselleen säästöön kanssa joku pieni summa. Joku varaaja tai putki kun paukahtaa, lvi ukko ottaa 50e tunti + varaosat, mutteritkin noissa hommissa maksaa tuhansia kilolta.

Alkuperäinen kirjoittaja möf:
Pieni talo sata neliöö lapselle ittelle ja koiralle 500 euron lyhennyksellä? onko sata neliötä peini?

max.100 neliötä tai niissä main, mut ei tehdä mitään yhtään sen isommalla. nykyään kun noi talot on 150-200neliöö täälläpäin, mitä etuovesta katselin myytäviä... :/
ja siis huom.kahdelle isolle koiralle :D eri asia kun yksi pieni koira, ei mikään pikkukaksio käy. sitäpaitsi noi koirat tottunu oleen aina omakotitalossa, me saatas häätö jos jonneki rivariin muutettas niiden kans kun ne haukkuis ja louskuttais jokaisen rasahduksen...

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Omakotitalosta on AINA ylimääräisiä menoja eli pitäis maksaa "yhtiövastiketta" itselleen säästöön kanssa joku pieni summa. Joku varaaja tai putki kun paukahtaa, lvi ukko ottaa 50e tunti + varaosat, mutteritkin noissa hommissa maksaa tuhansia kilolta.

niin, mä tiedän, asun tälläkin hetkellä omakotitalossa.. mutta tää on kokonaan miehen, joten jos erotaan niin mulle ei jää mitään käteen jos lähden meneen.
olen varautunut kaikkiin kuluihin jätemaksuista lähtien, siksi niin pieni (?) lainanlyhennys..

en kyllä tiedä olisko musta elämään sellaista kädestä suuhun elämää... mutta mä en näe vaihtoehtoa, koska noiden koirien kanssa en voi muuttaa kerros- enkä rivitaloon, naapurisovun takia... vuokralle omakotitaloon olis tietty yks, mut nekin tuppaa oleen melkein 700e kuussa et samalla rahalla sitä ennemmin lainaa lyhentäis...
tää on ihan sietämätön tilanne :(
mä haluan pois tästä talosta ja tästä parisuhteesta, mut en pääse... tuntuu niin toivottomalta..

Sanoisin että sellainen max. 80 000?.
Saathan sä lapsilisää ja elatustukea jonkun aikaa palkan lisäksi, eli vajaa 300? lisää tuohon palkkaan.

Laske sillain se laina-arvio, että jos jäät työttömäksi, onko sulla varaa maksaa lyhennyksiä? Toki pelkille koroille voit saada max. kahdeksi vuodeksi ja mikä on uudestaa työllistymismahdollisuus siellä teilläpäin, jos menetät tämän työpaikan?

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
en kyllä tiedä olisko musta elämään sellaista kädestä suuhun elämää... mutta mä en näe vaihtoehtoa, koska noiden koirien kanssa en voi muuttaa kerros- enkä rivitaloon, naapurisovun takia... vuokralle omakotitaloon olis tietty yks, mut nekin tuppaa oleen melkein 700e kuussa et samalla rahalla sitä ennemmin lainaa lyhentäis...
mä haluan pois tästä talosta ja tästä parisuhteesta, mut en pääse... tuntuu niin toivottomalta..

Sen takia ei kannata jäädä huonoon parisuhteeseen, asioilla on taipumus järjestyä parhainpäin. :hug:

Tiedä vaikka sä löytäisit jonkun ihanan miehen myöhemmin jakamaan omakotitalosi kuluja? ;) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Sanoisin että sellainen max. 80 000?.
Saathan sä lapsilisää ja elatustukea jonkun aikaa palkan lisäksi, eli vajaa 300? lisää tuohon palkkaan.

Laske sillain se laina-arvio, että jos jäät työttömäksi, onko sulla varaa maksaa lyhennyksiä? Toki pelkille koroille voit saada max. kahdeksi vuodeksi ja mikä on uudestaa työllistymismahdollisuus siellä teilläpäin, jos menetät tämän työpaikan?

no siis mä en usko et jos mut vakinaistetaan, niin se on sitten loppuelämän pesti... olen kunnalla töissä... eihän koskaan voi tietää mitä tapahtuu, mutta tällä hetkellä suurinosa mun kollegoista on yli 5kymppisiä ja olleet vakituisina ko.alalla kahta-kolmeakymmentä vuotta... itse olen ollut määräaikaisena 3 vuotta...
jos multa kuitenkin menis työpaikka alta, niin pakko olis myydä talo ja tehdä sitten uudet päätökset..
ja en ota lainaa ellei se vakipaikka nyt kohdalle osu, määräaikaisena en uskalla sitä riskiä ottaa.

Onko teillä päin erillistaloja myynnissä? Siis toimii taloyhtiönä muttei ole seinänaapureita. Kuulostais hyvälle ratkasulle teiän kohalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko teillä päin erillistaloja myynnissä? Siis toimii taloyhtiönä muttei ole seinänaapureita. Kuulostais hyvälle ratkasulle teiän kohalla.

en ainakaan ole kuullut että olis... :(

Yhteistyössä