Mulle myös mielipiteitä tarjottavista:

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on myös kesällä rippijuhlat, joihin tulee vieraita myös matkan takaa. Kuitenkaan en oikeaa ruokaa haluaisi tarjota, kun osa vieraista saapuu sit vasta iltapäivällä. Kaikki siis eivät tule kirkkoon.

Ajattelin tarjota lohi- ja kinkkuvoileipäkakkua sekä karjalanpiirakoita ja munavoita.
Sit sitä pakkopullaa kuitenkin (vanhemman väen mieleen ainakin meidän suvussa ) kuten myös kuivakakkua, kahta erilaista (esim. tiikerikakku ja kahvikakku).
Vadelma-kermakakkua (gluteeniton pohja) ja persikka-hyydykekakkua.
Paria, kolmea laatua keksejä / pikkuleipiä (lapsia on paljon).

Mietin vaan, että vieläkö varaisin esim. pasta-broilerisalaattia, vihersalaattia ja vaikka grillimakkaraa illaksi, jos jotkut vieraat innostuisivat vaikka jäämään istumaan iltaa ja saunomaan tai muuten vaan turisemaan.

Entä, kun kyseessä on kesä, niin kannattaisiko laittaa tarjolle vaikka kotikaljaa juomapuolelle? Siis toki kahvin, teen, mehun ja veden lisäksi?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvät on tarjottavat. Joillekin vieraille olisit voinut ihan kutsun esittää jäädä iltaa istumaan.
Joo, näin vois tehdä. Siis juhlat on vasta myöhemmin kesällä tulossa. Ei olla vielä kutsuttu ketään.
 
nuuka
itse tunnet vieraasi parhaiten. mielestäni kuitenkin yksi kuivakakku riittäisi. samoin jättäisin hyydykekakun tekemättä. illaksi varasisin jotain mainitsemaasi salaattia yms. jos vähänkin tuntuu joku jäävän istumaan iltaa teille.
hauskoja juhlia!
:wave:
 
noora
kuivakakkuja ei juurikaan kulu, jos on paljon muuta, riippuu tietysti vierasmäärästä. ja toi kotikalja on hyvä :)

mä meinasin tehä voileipäkakun lisäks jauhelihapitsaa, kun niin paljon tulee lapsia :) ja tietty ne tavis kuivakakut, täytekakut, keksit ja karjalanpiirakat munavoilla. juomaks aattelin paria erilaista mehua ja kahvia/teetä.
 
Mun mielestä olis parempi tehdä normi kermakakku ja sit gluteeniton erikseen vaik leivoksia. Tietty jos kaikki tai suurin osa vieraista on gluteenittomia nii sit on eri juttu...
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mun mielestä olis parempi tehdä normi kermakakku ja sit gluteeniton erikseen vaik leivoksia. Tietty jos kaikki tai suurin osa vieraista on gluteenittomia nii sit on eri juttu...
Mutta kun gluteenitontahan voi syödä kaikki, niin ihan ok se on vaikka yhdelle gluteenittomalle. Siis jos eihän sitä tarvitse mainostaa, että pohja on tehty perunajauhopohjaan. Se kelvannee kaikille silti, ja gluteenittomatkin voi ottaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja en tarjoaisi:
Aika mauton ja hajuton menu..jotain erikoista tarvitsisi
Miks aina pitää olla jotain erikoista? Miksi ei tutut ja hyväksihavaitut kelpaa,ap:n tarjottavat kun on kuitenkin monipuoliset ja on jokaiselle jotakin.
 

Yhteistyössä