Mulle alkaa jo riittäää!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loppukinjärkilähtee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa että jaksat pitää kuitenkin hygieniasta huolen. Ei ole varaa osamaksulla halvimpaan uuteen koneeseen? Nehän tuodaan kotiin. Kierrätyskeskuskin kuskaa, ainakin täällä päin. Pulsaattorikonekin auttaisi varmaan paljon?
No, ei ole varaa, eikä ole luottareita. Ne menivät kun olin asunnoton eikä mulle mitään tukia suostuttu myöntämään.. pitkä tarina...

Ilman muuta, tai hetipaikalla muuttaa sellaiseen, missä on pyykkitupa, esimerkiksi tässä.
Mulla on kissa. Joten pitää olla sellainen johon lemmikin saa ottaa. Enkä luovu kissastani, hän on niitä harvoja asioita joka mua enää piristää ja pitää elossa. Huolehdin että hänellä riittää ruokaa ja hiekkaa, eli siitä ei tarvitse huolehtia, ennemin näen itse nälkää jotta kissa saa syödäkseen.

Mulla on kissa. Joten pitää olla sellainen johon lemmikin saa ottaa. Enkä luovu kissastani, hän on niitä harvoja asioita joka mua enää piristää ja pitää elossa. Huolehdin että hänellä riittää ruokaa ja hiekkaa, eli siitä ei tarvitse huolehtia, ennemin näen itse nälkää jotta kissa saa syödäkseen.
Sittenhän olet oman valintasi tehnyt jo. Onnea itsemäräämisoikeudellesi!

Sittenhän olet oman valintasi tehnyt jo. Onnea itsemäräämisoikeudellesi!
Tietenkin jos tilanne menee siihen ettei ole enää varaa ruokkia, voin antaa sen poikaystäväni hoiviin... vähävarainen hänkin on, muttei hänellä ole yhtä svittumaista tilannetta.. eihän lapsistakaan luovuta jos menee vähän aikaa huonommin. Ja edelleen, jos tuo ihana olento ei olisi seuranani, mulla lähtisi loppukin mielenterveydestä.

Tuo alennettu toimeentulotuki on on hölynpölyä, sitä ei voida alentaa loputtomiin ja sairaalta ihmiseltä sitä ei alenneta ikinä, kokemusta on.

Ja harkinnanvaraisesta saisit helposti pyykinpesukoneen ja läppärin.

Edelleen, minulla ei ole varaa kulkea bussilla kuin max 2x kuussa lääkäriin. Ja ne ovat niin uuvuttavia tapaamisia että menen mieluummin heti kotiin kuin jäisin kaupunkiin hengaamaan.
No valitettava tosiasia on sekin että itsekin on vaan vähän tehtävä asioiden eteen. Ei työssä käyntikään nannaa aina ole, saatikka että sitä olisi äärimmäisen pirteä. Jos vaihtoehto on kirjastin tietokone, niin se on sitten se vaihtoehto mikä vaan on pakko käyttää.

Sä olet vielä nuori. Kuulostaa kovin siltä että elämän mallin olet kotoasi saanut. Sä et sille voi mitään mitä menneessä tapahtunut. Mutta tulevaisuudella sä voit jotain. Koeta aloittaa siitä että hoidat asiat netissä kirjastossa lääkärireissuilla (lainaa samalla muutama kirja joista saattaa olla iloa arkeen).

Rakenna itsellesi pyykkirituaali. Kuuntele vaikka youtubesta löytyviä ilmaisia nettikirjoja kun pyykkäät. Tee hommasta jotenkin siedettävämpää rutiinia. Ja palkitse itsesi suorituksen jälkeen itsekehulla "mä sain tehtyä mitä piti".

Sulle varmasti on paikka tässä maailmassa. Mutta vähän sen eteen joutuu näkemään vaivaa. Meidän kaikkien on nähtävä vaivaa, eli sinällään et poikkea muista lainkaan.

Tuo alennettu toimeentulotuki on on hölynpölyä, sitä ei voida alentaa loputtomiin ja sairaalta ihmiseltä sitä ei alenneta ikinä, kokemusta on.

Mulle kela sanoi, että joko haet sairaspäivärahaa tai ttt alennetaan. Laitoin niille kaikki selvitykset, myös sen että lääkäri on näin aikaisessa vaiheessa haluton kirjoittamaan saikkua. (Monta tutkimusta vielä tulossa.) Ei auttanut, leikataan 20%.
En saa harkinnanvaraisella pesukonetta, kun ei ole lapsia, ja läppäriin en saa koska se ei ole välttämättömyys, sanoivat .

Älä viitti puhua paskaa.
Toimeentulotukea voidaan alentaa loputtomiin, asiasta on Korkeimman Hallinto-oikeuden päätös.
Saat googlata sen ihan itse, en kaikkea laita hopealautasella.
Ja jos ei ole sairaslomatodistusta niin et ole sairas.

Ja harkinnanvaraisesta helposti jotain? Missä maailmassa sinä elät?

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
No valitettava tosiasia on sekin että itsekin on vaan vähän tehtävä asioiden eteen. Ei työssä käyntikään nannaa aina ole, saatikka että sitä olisi äärimmäisen pirteä. Jos vaihtoehto on kirjastin tietokone, niin se on sitten se vaihtoehto mikä vaan on pakko käyttää.

Sä olet vielä nuori. Kuulostaa kovin siltä että elämän mallin olet kotoasi saanut. Sä et sille voi mitään mitä menneessä tapahtunut. Mutta tulevaisuudella sä voit jotain. Koeta aloittaa siitä että hoidat asiat netissä kirjastossa lääkärireissuilla (lainaa samalla muutama kirja joista saattaa olla iloa arkeen).

Rakenna itsellesi pyykkirituaali. Kuuntele vaikka youtubesta löytyviä ilmaisia nettikirjoja kun pyykkäät. Tee hommasta jotenkin siedettävämpää rutiinia. Ja palkitse itsesi suorituksen jälkeen itsekehulla "mä sain tehtyä mitä piti".

Sulle varmasti on paikka tässä maailmassa. Mutta vähän sen eteen joutuu näkemään vaivaa. Meidän kaikkien on nähtävä vaivaa, eli sinällään et poikkea muista lainkaan.
Ei minulle ole paikkaa tässä maailmassa. Kukaan ei ota näin sairasta töihin. Isän opit olivat, että jos ei ole töitä, on pohjasakkaa. Minua piestiin päivittäin. Nyt kun olen aikuinen, mt-ongelmainen, fyysisillä rajoitteilla ja vailla töitä, isä ei puhu mulle juuri mitään. Jos puhuu, niin haukkuu pystyyn.

Ja tuohon vielä lisään että ne ovat niin henkisesti raskaita käyntejä, että haluan kotiin. En siedä kuin harvaa ihmistä, joten tahdon äkkiä kotiin. Tai miehen luo.

Otetaa sulta tietokone pois, ja mahdollisuus käydä kirjastossa. Kerro sitten miten laskujen maksut, hakemukset, s.postin lähettäminen yms sujuvat vrt tietokone. -ohis.
Laskut voi lähettää maksukuoressa. Käy ihmeessä hakemassa pankista tai tilaa ne. Se ysteemi ei ole vielä loppunut missään vaiheessa. En maksa ikinä maksuja koneella, eikä moni muukaan.
Mitä hakemuksia tarkoitat?

Mulle kela sanoi, että joko haet sairaspäivärahaa tai ttt alennetaan. Laitoin niille kaikki selvitykset, myös sen että lääkäri on näin aikaisessa vaiheessa haluton kirjoittamaan saikkua. (Monta tutkimusta vielä tulossa.) Ei auttanut, leikataan 20%.
En saa harkinnanvaraisella pesukonetta, kun ei ole lapsia, ja läppäriin en saa koska se ei ole välttämättömyys, sanoivat .
Jaah, olikin semmone trollilanka.

Laskut voi lähettää maksukuoressa. Käy ihmeessä hakemassa pankista tai tilaa ne. Se ysteemi ei ole vielä loppunut missään vaiheessa. En maksa ikinä maksuja koneella, eikä moni muukaan.
Mitä hakemuksia tarkoitat?
No, köyhät nyt hakevat kelalta vaikka mitä. Kokeile piruuttas onko se kännykällä niin helppoa ja hauskaa kun kaikki lisäselvitykset pitäisi saada vielä mukaan.

Älä viitti puhua paskaa.
Toimeentulotukea voidaan alentaa loputtomiin, asiasta on Korkeimman Hallinto-oikeuden päätös.
Saat googlata sen ihan itse, en kaikkea laita hopealautasella.
Ja jos ei ole sairaslomatodistusta niin et ole sairas.

Ja harkinnanvaraisesta helposti jotain? Missä maailmassa sinä elät?
Höpö höpö, ihan oma syy jos ei osaa pitää oikeuksistaan kiinni, ja harkinnanvaraista saa jokainen jos on tarvetta, oma moka jos ei osaa esittää asiaa tarpeeksi vakuuttavasti.

https://yle.fi/uutiset/3-10362428
Niin, miksei mene sinne miehen luo:eek:
OT toi linkki? terveysturismia:rolleyes:
Me ollaan seurusteltu niin vähän aikaa ettei ole järkevää muuttaa yhteen. Sitäpaitsi me molemmat väsytään liiasta ihmiskontaktista, etenkin jossakin ahtaassa yksiössä alkaa äkkiä mennä kuppi nurin... yhteenmuutto mahdollista vasta sitten kun meillä molemmilla on vakaa rahatilanne ja varaa vuokrata se kolmio...

Ei minulle ole paikkaa tässä maailmassa. Kukaan ei ota näin sairasta töihin. Isän opit olivat, että jos ei ole töitä, on pohjasakkaa. Minua piestiin päivittäin. Nyt kun olen aikuinen, mt-ongelmainen, fyysisillä rajoitteilla ja vailla töitä, isä ei puhu mulle juuri mitään. Jos puhuu, niin haukkuu pystyyn.
Sä et voi menneelle mitään. Tulevaisuudelle voit. Taikasauvaa ei ole jolla pääsisi pomppaamaan rappujen yli. Mutta sä voit kavuta askel askeleelta ylöspäin.

Sun ei tartte todistaa kenellekään mitään. Kunhan vaan voitat itsesi, askel askeleelta. Se riittää. Siinä jo iso tavoite.

Jätä isäsi omaan arvoon. Traumat seuraavat sinua, mutta siihen saanet jo nyt hoitoa. Se on tärkeä että otat siihen työhön osaa. Se on sitä sinun tulevaisuuden rakentamista.

Niin, miksei mene sinne miehen luo:eek:

Koska kahden persaukisen yhteenmuutto tekee asiat ihan helvetin hankaliksi.
Mahdolliset tuet alenee kummaltakin. Kummankin mahdolliset, satunnaisetkin tulot leikkaavat välittömästi asuinkumppanin t-tukea.
Eli jos puoliso saa pariksikin päiväksi töitä niin niin omalle t-tuelle saa siinä kuussa heittää hyvästit.

Höpö höpö, ihan oma syy jos ei osaa pitää oikeuksistaan kiinni, ja harkinnanvaraista saa jokainen jos on tarvetta, oma moka jos ei osaa esittää asiaa tarpeeksi vakuuttavasti.
Mistä oikeuksista? Laissa lukee, että t-tukea voidaan leikata. Kun sitä leikataan, niin mistä oikeudesta sinä pidät kiinni?

Taidat olla kokoomuksen tai kepun trolli joka levittää huhuja siitä, miten helppoa rahan saaminen onkaan.

Yhteistyössä