Mulla varmaan hajoaa pää! Auttakaa jos viittitte :)

• Viestiketjun aloittaja Tervakeuhko (ex)?
  • Ensimmäinen viesti
Tervakeuhko (ex)?
Eli mä täällä jo kerroin pari päivää sitten että mies heitti mulle haasteen johon mä tartuin. Eli jos lopetan tupakasn polton niin mies vie mut kuukauden päästä lopettamisesta pariisiin lomalle. Aloin tänään lakkoon ja ratkesin heti aamusavuille ja nyt täytyy ihan tosissaan olla loppu päivä ilman että pääsen vauhtiin.

Pyysin kyllä että mies veisi töihinsä kaikki tupakat mutta avasin aamulla "lääke"kaapin jossa oli aski missä kaksi tupakkaa no kahvin kanssa menin sitte röökille ja nyt kaduttaa jo!!

Muutama kysymys olisi lopettaneille/alottaville.

1. Onko muita lakkolaisia täällä?
2. Kauanko vierotus oireen kestää noin suurinpiirtein?
3. Miten teillä lopettaneilla kesti hermot ton vierotusoireiden aikana?
4. Mitä korvaavaa teitte kun teki mieli tupakkaa??
5. Onko jossain sellaista kalenteria mihin vois merkata röökittömiä päiviä ja tuntemuksia täällä netissä meinaan?
6. Mikä se yksi sivu oli mistä sais apua tupakanlopettamiseen, oliko se joku help.eu tai jotain?

Tuntuu nyt jo tuskalta kun TIETÄÄ että ei voi polttaa. Ei se rööki kun ne tavat. Olis ihanaa jos joku luki tämän ja pystyis auttaa..

SALMIAKKI! Tosin siihen oon ollu koukussa jo vuosia sittemmin.
Alkupäivät pahimmat.
täytyy keksiä jotain muuta tekemistä kun iske himo.
Seksi on aika hyvä vaihtoehto, tuskin miehestä saa niin paljon kuin tarve vaatis, joten itte voi hommelit hoitaa ja SYÖDÄ SALMIAKKIA lisäksi!!! ;) ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoenergiaa:
SALMIAKKI! Tosin siihen oon ollu koukussa jo vuosia sittemmin.
Alkupäivät pahimmat.
täytyy keksiä jotain muuta tekemistä kun iske himo.
Seksi on aika hyvä vaihtoehto, tuskin miehestä saa niin paljon kuin tarve vaatis, joten itte voi hommelit hoitaa ja SYÖDÄ SALMIAKKIA lisäksi!!! ;) ;)
hmmm, salmiakki on hyvä kyllä... Mä tykkään tervaleijonista eli vissiin osteleen niitä askitolkulla... :whistle:

IhanaValo
En sen kummemmin osaa auttaa, ite lopettanut kun alkanut oottaa vauvaa=) Mutta kovasti tsemppiä siulle toivon!!
Pureskele vaikka nikotiinipurkkaa tms. jos se teijän sopimukseen käy, tai vaikka tavallista purkkaa..muistelen että hankalinta siinä oli, kun jotain ois pitänyt syödä sijaistoimintona ja tuo purkka nyt ei lihota ehkä niin paljoa kuin jotkut herkut.

ktl
Mäkin lopetin nikotiinipurkkien avulla :) Kyllä se tuskaa on ja mulla ei ainakaan helpottanut parissa päivässä niinkuin kaikki lupasi.Kyllä siihen meni aikaa.Ensimmäiset kolme viikkoa olivat pahimmat.Edelleen tekee mieli röökiä ja se tuoksuu jumalaiselle mutta ei ewnää joka päicvä eikä joka toinenkaan :D Välillä vaan tulee mieleen että vitsit kun vielä polttaisin.Nyt on yli vuosi takana ja kyllä on voittajaolo.Tsemppiä sulle miljoonasti!!!!Aijuu ja mun hermot oli tosi heikot ekat muutaman päivää.Itkin ja huusin miehelleni jatkuvasti.Mutta kyllä se kannattaa ja kaikilla ei ole noin vaikeaa :)

Mä en käyttäis nikotiinivalmisteita ollenkaan. Nyt olen TAAS :ashamed: lopettanut. Olen siis ollut parikin vuotta polttamatta. Viikossa selviää noista vieroitusoireista ja suosittelen ehdottomasti reipasta urheilua...

ktl
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä olen ennenkin koittanu lopettaa ja se tyssäsä siihen kun mä huusin ja raivosin kaikille ketä mulle puhu :ashamed: Pelkään että taas käy niin...
Hei huuda vaan ja raivoa.Kerro kaikille että lopetat.Näin tulee myös se sosiaalinen paine mukaan ettei välttämättä niin helposti ratkea.Ja paljon kannustusta.Jokainen joka on tupakoinnin lopettamista yrittänyt,ymmärtää kyllä jos huudat ja raivoat.Ja jos tuntuu muuten mahdottomalta niin käytä nikotiinipurkkaa vaikka.Ei se tupakkaa korvaa ollenkaan mutta helpottaa fyysisiä vieroitusoireita.Nyt vaan sisulla läpi lopetus :)

vieras
Nikotiinilaastari. Ja ei mitään karkin mussutusta, kohta olet hirveä valas jos korvaat tupakan karkilla. Aloita huomenna puhtaalta pöydältä ja hävitä kaikki tupakat tänään pois.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nikotiinilaastari. Ja ei mitään karkin mussutusta, kohta olet hirveä valas jos korvaat tupakan karkilla. Aloita huomenna puhtaalta pöydältä ja hävitä kaikki tupakat tänään pois.
Paha homma hävittää kun mies polttaa silti. Hän lopetti monta kertaa mun kanssa mutta sitten mä aina ratkesin ja nyt sano ettei lopeta ku vasta sitten kun tietää etten mä ratkee...

Ja jos poltan taas tämän päivän niin sit se siirtyy ja siirtyy vaan... :ashamed:

Kyllä mä sanoisin että nikotiinivalmisteiden käyttö kannattaa. Mulla auttoi ainakin niihin fyysisiin vieroitusoireisiin. Jos et purkasta tykkää niin vaikka niitä imeskelytabuja - laastarikin varmaan toimii, mutta ei tarjoa "sijaistoimintoa" tupakan sytyttämisen paikaksi.

Itse lopetin onnistuneesti melkein kuusi vuotta sitten, sen alla oli pari epäonnistunutta yritystä (parista viikosta puoleen vuoteen lakkoa). Fyysiset oireet eivät kestä kuin pari päivää, sen jälkeen kaikki on henkistä. Vaatii sitkeyttä, mutta on sen arvoista!

Ja palkinto kuulostaa sulla hyvältä. Voisitko ajatella niin että luonteen heikkouttahan se on jos et yhtä vaivaista kuukautta voi polttamatta olla! Neljä viikkoa, mitä se nyt on. Sen jälkeen voit taas vetää askitolkulla. Väittäisin että kun oot sen kuukauden ollut polttamatta, haluat nähdä voitko olla vielä esim. jouluun saakka tms... aseta itsellesi siis pieniä etappeja. Se toimi ainakin mulla. Onnea matkaan!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Kyllä mä sanoisin että nikotiinivalmisteiden käyttö kannattaa. Mulla auttoi ainakin niihin fyysisiin vieroitusoireisiin. Jos et purkasta tykkää niin vaikka niitä imeskelytabuja - laastarikin varmaan toimii, mutta ei tarjoa "sijaistoimintoa" tupakan sytyttämisen paikaksi.

Itse lopetin onnistuneesti melkein kuusi vuotta sitten, sen alla oli pari epäonnistunutta yritystä (parista viikosta puoleen vuoteen lakkoa). Fyysiset oireet eivät kestä kuin pari päivää, sen jälkeen kaikki on henkistä. Vaatii sitkeyttä, mutta on sen arvoista!

Ja palkinto kuulostaa sulla hyvältä. Voisitko ajatella niin että luonteen heikkouttahan se on jos et yhtä vaivaista kuukautta voi polttamatta olla! Neljä viikkoa, mitä se nyt on. Sen jälkeen voit taas vetää askitolkulla. Väittäisin että kun oot sen kuukauden ollut polttamatta, haluat nähdä voitko olla vielä esim. jouluun saakka tms... aseta itsellesi siis pieniä etappeja. Se toimi ainakin mulla. Onnea matkaan!

Ei vaan mies vie mut palkinnoksi sinne ja joudun kirjoittamaan lapun missä lupaan olla vuoden polttamatta ainakin! Tai muuten joudun maksamaan koko reissun takasin miehelle...

Yhteistyössä