Mulla saattaa ihan just mennä hermo tuohon mieheen:(:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äh...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äh...

Vieras
Tein lapselle huomiseksi ruokia (hoitoa varten), laitoin jauhelihakiusausta. Ja siihenmieheni kitisemään, että voimmeko laittaa lapsellemme laadukkaampaan ruokaa. Sanoin, että herra on hyvä vaan ja kokkaa itse, mikäli jauheliha (rasvaa alle 5 %, naudan kulmapaistista jauhettua) on hänestä liian huonoa lihaa lapselle. Minä kun en tod. jaksa joka ilta vaativan työni + muiden kotitöiden jälkeen kokata jotain stroganofia sisäfileestä:( Miten voi olla noin tampio mies????? Mistä tanasta se on sanut päähänsä, että vain the hianoin lihalaatu on the terveellistä murkinaa? Koska se ei todellakaan ole koko totuus!!!!!! Mä olen niin väsynyt sen ruokavenkoiluun ylipäätään:( Tänään oli lounaaksi ruispastaa kinkku -herkkusienikastikkeella. Mies ei suostunut jatkamaan syömistä, kun kuuli että kastikkeessa on kinkkua. Maistui siis sitä ennen se kastike ihan hyvin. Yritti jumalauta (anteeksi) saada mut tekemään uutta ruokaa. Sanoin sille, että kaapissa on tonnikalaa, joten sekoitapa sitä makakrooniisi ja ruikkaa ketsuppia päälle. Sen se kakistellen sitten teki. NIIIIIIN raivostuttavaa, en tiedä onko toi edes normaalia käytöstä enää:/

No ohhoh! Minä jos erehtyisin kokkaamaan ja sitä arvosteltaisiin syyttä, saattaisin näissä hormonihuuruissa vaikka paiskata arvostelijaa sillä ruualla tai limpaista ruuan biojätteeseen. Sinuna tekisin seuraavan kerran ruokaa vain itselle ja lapselle, ostakoon mies ruokansa sitten sieltä mistä parhainta saa.

ärsyttävän kuuloista. mutta puolustukseksi voi olla että on kyllästynyt tavis ruokiin. meillä ainakin pyörii aina melkeen samat ja oon ite kyllästynyt. ollaankin tehty lista jääkaapin oveen ruokaehdotuksista,esim nakkisoppa, kesäkeitto, tms vinkkilistaa ku ei keksi mitä syötäis.
mut jos molemmat oote töissä niin osaisko miehes tehä välillä ruoat vaiks sillee että eka opetat sen tekemään..

Ei syö kinkkua, mut tonnikalaa purkista syö. Eikö ton pelleilyn mukaan se tonnikalakin pitäis olla tuoreena ostettu ja itse grillattua?!? Vittu, mun ukko vois syödä mun puolesta sormiaan, jos tollanen ois.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
ärsyttävän kuuloista. mutta puolustukseksi voi olla että on kyllästynyt tavis ruokiin. meillä ainakin pyörii aina melkeen samat ja oon ite kyllästynyt. ollaankin tehty lista jääkaapin oveen ruokaehdotuksista,esim nakkisoppa, kesäkeitto, tms vinkkilistaa ku ei keksi mitä syötäis.
mut jos molemmat oote töissä niin osaisko miehes tehä välillä ruoat vaiks sillee että eka opetat sen tekemään..

Ei sen ruoanlaitosta tule mitään. Ja meillä nimenomaan ei tehdä tavisruokia, koska ne ei kelpaa. Käytin äippälomalla paljon aikaa kokkailuun, mut nyt saa mies tottua ajatukseen tavallsemmista arkiruoista tai olla syömättä. Tai väsätä itse lapsen eväät.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei syö kinkkua, mut tonnikalaa purkista syö. Eikö ton pelleilyn mukaan se tonnikalakin pitäis olla tuoreena ostettu ja itse grillattua?!? Vittu, mun ukko vois syödä mun puolesta sormiaan, jos tollanen ois.

TÄTÄ MÄ JUURI TARKOITAN!!!! Sen touhussa ei ole mitään logiikkaa eikä raukka edes ite tajua sitä! Menee vaan niiiiiin hermo!!!

Vois tulla nälkä mun sapuskoillani, en meinaan tasan tarkkaan tarjoais enään ruokaa ollenkaan. :kieh:
Mun sapuskoitani ei montaa kertaa arvostella. Sen on kokenut parikin tyyppiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä ruoka parempi mieli:
ei kai se sitä lihan ominaisuuksia ajatellu vaan sitä että siinä on vaan kahta, perunaa & lihaa.

Kyllä ajatteli juuri sitä lihan laatua. Sitäpaitsi oli siinä sipulia + ruohosipuliakin, joista tulee ravintoaineita. Jälkkäriksi on lisäksi mehukeittoa punaherkoista, joten siitäkin sitä vitamiinia tulee.

Meillä laitetaan joskus esim.viikonloppuna, lomilla, tai kun tulee vieraita, jotain hienompaa ruokaa. Sisäfileestä pihviä ja lohta tai poronkäristystä alku-ja jälkiruokineen, mutta eihä kenenkään aika ja rahat riitä sellaiseen joka arkipäivä töiden ja muiden menojen lisäksi! Eikä mun mielestä ole lapsillekaan tarpeen opettaa että aina syödään "juhlaruokia". Jauhelihakiusaua ja nakkikeitto on ihan hyviä arkiruokia, ja täytyy sanoa että sun mies vaikuttaa aika lapselliselle ja hankalalle jos ei normiruoka kelpaa. Allergiat ja muut sellaiset on asia erikseen. Mä antaisin herran huolehtia ihan itse ruokahommistaan jos ei kelpaa.

Nii..voisi ite kokata eikä arvostella..mutta toisaalta mäkää en tykkää kinkusta, varsinkaan sellaisista nitraattilisäainepommeista, joita myydään pussissa.. Joillakin on fysiologisia syitä (oikeesti :-)) miksi joku ruoka ei maistu. Tulee ihan oikeasti huono olo joistain ruuista vaikka. Sitten voisi listata vaikka ne ruoka-aineet jotka ei missään nimessä kelpaa, ja sitä voisi kunnioittaa. :-D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

:D Olen muuten sen ketjun ap, josta tuo keskustelu on virinnyt. Täysin idioottimainen vastaanotto muuten sille huvittuneisuusmielessä tehdylle aloitukselle... Ja kyllä; paistan sille aika usein kotonakin nieriää sen lisäksi, että sitä ravintolassa puputamme;) En vaan jaksa aina sitä kalaa puputtaa...

Yhteistyössä