Mulla räjähtää pää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
jos joku vielä joskus sanoo että "kyllä meidän Pirkko se vaan oppi nukahtamaan yksin omaan sänkyyn kolmessa päivässä ja kyllä se meidän Mattikin huusi vaan kaksi iltaa nukkumaan yksin opetettiin" |O |O

Toi meidän ipana, se ei kertakaikkiaan tajua mitä on nukahtaa NÄTISTI yksin :headwall: Kauheeta ravaamista vaan ja sänkystä karkailua, ei puhettakaan että nukahtais sinne ilman tota rallia. Yhen käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun on vahingossa nukahtanu tosta vaan yöunille mentyään ja jumankekka tota on koitettu opettaa yksin nukahtamaan jo monta kuukautta :kieh:

Meil oli esikoisen kanssa samanlaista! Onneksi toi kuopus on aina osannu ite... nyt 1,2-v ja varmaan 10 kertaa ollu sillein et joutuu ravaamaan ees taas! Kyl on helppoo ollu senkaa..."koputtaa puuta" :)

Kaikki ei vaan yksinkert ala nukkumaan yksin! Meidän vanhinta piti pitää kädestä niin kauan kun nukahti, pääsi itsekin paljon helpommalla kun oli siinä vieressä, luki ensin oikein hiljaisella äänellä vähän aikaa, joskus piti silitellä päästä tms. Mutta en yksinkertaisesti olis jaksanu rampata ees taas! Tämä nuorin taas nukahtaa maitopullon kans yksin, keskimmäinen nukahti kans pullon kans mut sekun jäi pois niin sitten piti lukea ja sitten suostui jäämään sänkyyn kun isoveikka oli omassaan turvana :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
täällä yksi lälly äiti joka ei kestä että lapsi nukahtaisi yksin...vielä jos lapsi itkun kautta nukahtaisi yöunille...

Mä kestäsin jos toi vaan nukahtas. Ollaan kuitenkin tässä 3 metrin säteellä koko ajan ja käytettävissä js tulee oikee hätä.
Ei toi itkun kanssa nukkumaan mee kun harvoin, mutta mä kyllä myönnän että sillon se ei kiinnosta pätkän vertaa sillä hetkellä kun tota rallia on kestäny ties kuinka kauan :ashamed: Myöhemin kyllä on vähän paska olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
:xmas:

Videot.

??

Juu. :)

Siis meillä lapset ovat nukahtaneet noi n yksivuotiaiksi asti syliin.
Sen jäkeen sohvalle tai olkkarin lattialle patjalle videon ääreen. Titi-nalle tai Fröbelin palikat päälle ja siihen sippaa pikkumies tai -nainen, itkutta.

Illemmalla/yöllä sitten kannetaan sänkyyn.

Ja vajaa -reilu - parivuotiaina noi ovat siirtyneet omaan "ison" lapsen sänkyyn ja alkaneet norminukahtamistavoille.

Alkuperäinen kirjoittaja AITYLIX3:
Kaikki ei vaan yksinkert ala nukkumaan yksin! Meidän vanhinta piti pitää kädestä niin kauan kun nukahti, pääsi itsekin paljon helpommalla kun oli siinä vieressä, luki ensin oikein hiljaisella äänellä vähän aikaa, joskus piti silitellä päästä tms. Mutta en yksinkertaisesti olis jaksanu rampata ees taas! Tämä nuorin taas nukahtaa maitopullon kans yksin, keskimmäinen nukahti kans pullon kans mut sekun jäi pois niin sitten piti lukea ja sitten suostui jäämään sänkyyn kun isoveikka oli omassaan turvana :hug:

Ton kaa vaihtoehtona on kattoo tota rallia tai istua tupla aika vieressä kuuntelemassa kun herra leikkii :snotty:

Tissille on ainoostaan nukahtanu tosta vaan aina.

Videot.

??

Sen jäkeen sohvalle tai olkkarin lattialle patjalle videon ääreen. Titi-nalle tai Fröbelin palikat päälle ja siihen sippaa pikkumies tai -nainen, itkutta.

Ja vajaa -reilu - parivuotiaina noi ovat siirtyneet omaan "ison" lapsen sänkyyn ja alkaneet norminukahtamistavoille.

Meillä toi nukkuu jo isojen poikien sängyssä, pinnasänky oli ihan yhtä tyhjän kanssa kun laita oli pakko olla alhaalla tai olis kiivenny laidan yli ja sielt karkaili kans.

Emmää haluu opettaa videoiden ääreen nukahtamista :D Eikä toi jaksa ees keskittyä minuuttia kauempaa videoihin.

Miksi ihmeessä pienen lapsen tulisi osata nukahtaa yksin? Yö on aina lapse mielestä erotilanne ja se voi olla pelottavaa nukahtaa yksin. Parempi mun mielestä, jos lapsi ei nukahda yksin, sitten nukuttaa ja antaa siten turvaa+läheisyyttä kun saada aikaan se, että lapsi menee turvattomuuden tunteen kanssa nukkumaan. Siitä voi tulla turvattomuuden tunnetta laajemminkin ja vaikuttaa pitkälle elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja unimatti:
Miksi ihmeessä pienen lapsen tulisi osata nukahtaa yksin? Yö on aina lapse mielestä erotilanne ja se voi olla pelottavaa nukahtaa yksin. Parempi mun mielestä, jos lapsi ei nukahda yksin, sitten nukuttaa ja antaa siten turvaa+läheisyyttä kun saada aikaan se, että lapsi menee turvattomuuden tunteen kanssa nukkumaan. Siitä voi tulla turvattomuuden tunnetta laajemminkin ja vaikuttaa pitkälle elämään.

Liibalaaba höpöhöö!

Mä en vaan kestä istua tunti tolkulla tuolla sängyn laidalla ja ootella että nuor herrä nukahtaa. Yöllä saa tulla väliin ja usein tuleekin ja nukkuu puol yötä meidän keskessä. Pojan sänkykin on meidän sängyssä kiinni, ettei missään kaukana muutenkaan nuku.
Ka mä oon vaan laiska kun toivoisin että toi oppis säälisen ajan puitteissa nukahtamaan ilman tota ilta rallia.
Ja se kun on nimenomaan rallia, tullaan makkarin ovelle virnuilemaan ja nauramaan ihan kun päivän paras leikki olis just alkanu.

meillä 7kk ikäinen poika nukahtaa yleensä yksin, mutta nyt on vauhtia vielä illallakin niin paljon että pyörii sängyssä unissaan ties miten päin tahansa.. hätääntyy raukka kun herää ihan eri puolelta sänkyä..

Alkuperäinen kirjoittaja nukkumasa:

Liibalaaba höpöhöö!

Näinhän sitä voi sanoa, mut kannattais ehkä perehtyä hiukkasen asiaan... Riippuu toki aina lapsen iästä, mitä isompi niin totta kai voi opettaa nukahtamaan yksinkin ja jossain vaiheessa se on jokaisen opittava. Mutta tarkoitin ihan pieniä. Ei ainakaan itkun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mä en vaan kestä istua tunti tolkulla tuolla sängyn laidalla ja ootella että nuor herrä nukahtaa. Yöllä saa tulla väliin ja usein tuleekin ja nukkuu puol yötä meidän keskessä. Pojan sänkykin on meidän sängyssä kiinni, ettei missään kaukana muutenkaan nuku.
Ka mä oon vaan laiska kun toivoisin että toi oppis säälisen ajan puitteissa nukahtamaan ilman tota ilta rallia.
Ja se kun on nimenomaan rallia, tullaan makkarin ovelle virnuilemaan ja nauramaan ihan kun päivän paras leikki olis just alkanu.

Onko teillä millainen päivärytmi, eli nukkuuko sit esim. "liikaa" päiväunia ja se myöhästyttää illalla nukahtamista? Meillä myös esim. ulkoilu vaikuttaa TOSI paljon, jos se jostain syystä jää väliin (esim tosi huono sää) niin kylläpäs kestää nukutus. Me ollaan lisätty iltaan ulkoilua jos meinaa mennä hirmuisen pitkäksi nukahtaminen mut kyl se vähintään puoli tuntia aina kestää, monesti tunninkin täälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Onko teillä millainen päivärytmi, eli nukkuuko sit esim. "liikaa" päiväunia ja se myöhästyttää illalla nukahtamista? Meillä myös esim. ulkoilu vaikuttaa TOSI paljon, jos se jostain syystä jää väliin (esim tosi huono sää) niin kylläpäs kestää nukutus. Me ollaan lisätty iltaan ulkoilua jos meinaa mennä hirmuisen pitkäksi nukahtaminen mut kyl se vähintään puoli tuntia aina kestää, monesti tunninkin täälläkin.

Sori nyt vaan tätsyt, mutta nukahtaako teistä joku saman tien kun pää lätsähtää tyynyyn?! Minen ainakaan, enkä oleta että lapsetkaan heti sais unen päästä kiinni. Silläpä ne varmaan sitte nukahtaaki itekseen, millon ennemmin, millon myöhemmin, mutta rauhallisin mielin. Säilyy se rauhallinen mieli itelläki nukkumaanmenoaikana paremmin kun ei hättäile turhia ja kiristele hampaitaan,oletan?

Mä koitan laittaa pojan päikkäreille niin, että illasta valvois tarpeeks kauan että tulee väsy. Nukkuu yhet päiväunet enkä niistä kyllä meinaa luopua vielä. Ja millään ulkoiluilla tai suanomisilla tai muulla ei oo vaikutusta nukahtamiseen. Jos on tosi jännä päivä (vaikka junamatka) niin sillon nukahtaa yleensä kun tukki, muuten ei. Muutenkin koitetaan pitää kiinni jonkinlaisesta rytmistä ja ilta hommat menee saman kaavan mukaan.

Ja ei, ei ton pojan tosiaan tartte nukahtaa samointein :kieh: Ei oo kyse siitä. Ja sais mun puolesta valvoa unta odottaessa ja vaikka tulla kurkkaan välillä ovelta ja "ilmottaan" että en muuten nuku, viettekö takas sänkyyn. Se olis täydellisen hyvä vaihtoehto. Mutta kun se ei oo tota vaan poika ravaa sen tuhat kertaa ovelle ja koittaa päästä karkuu muualle kämppään ja nauraa ja virnuilee kun paras leikki olis keksitty. Ja SE kiristää hermoa.
Ja joo, rauhallinen mieli säilyis jos ei olis tota älytöntä rallia. Ukko kerran nukutti pojan askelmittarin kanssa ja sai 500-600 askelta kun otetaan huomioon, että meillä on reilu 50 neliötä iso asunto ja makkarin ovelta pojan sängylle ottaa maksimissaan 4 askelta, että siitä voi miettiä millanen ralli meillä oikeen on. ja mä en tosiaankaan aio alkaa siihen, että poika kukkuu aamuyölle asti. Sitten on seuraava päivä yhtä helvettiä.

Aika paha.. jospa kokeilis niin ettei lähtis perään? Kun sitähän se yrittää. Anna mennä, kyllä se huomaa että nyt ei äitiä kiinnostakaan ja antaa sitte kiinni. Vie sänkyyn, pari eka kertaa suukotat ja sanot hyvää yötä, sitten vaan viet etkä puhu mitään.Jonkun illan se varmaan vie ennenku se huomaa ettei nyt alakaan takaa-ajoleikki vaan noi on tosissaan. Tsemppiä, voimia se kysyy!!

Videot.

??

no juu,siis näinhän se menee kun ei asioista tee hankalia:)
minä nukun nuorimmaisen (2,5v)kanssa samassa sängyssä kahdestaan,ja nukkumaankäynti ei voi helpompaa enää olla,vierekkäin sänkyyn ja pienet jutustelut siinä ja kaveri sammuu,itkutta nimenomaan.
jos haluan sen jälkeen omaa aikaa,niin nousen petistä ylös:)

mutta jokainen tyylillään tosiaan.

Yhteistyössä