Mulla palaa niin pää!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
|O Mä olen vaan niin täynnä tätä. Lasten myötä mun muu elämä on hävinnyt kokonaan. Mulla ei ole hetken aikaa olla yksin ja alkaa oikeasti hajottamaan! |O

Jos sanon miehelle että haluaisin käydä kampaajalla tai ottamassa ripsiin väriä niin mutisee että katotaan nyt. Kyse on siis siitä kun herralla ei muka vapaa-aikanaan ole aikaa katsoa lapsia. :headwall: Itte se kyllä menee kavereidensa luo kun minä jään kotiin lasten kanssa. Nytkin lähti muka käväsemään työpaikallaan ja soitti sitten että meninkin kaverille samalla reissulla. Minä jos lähden kaverille, se on tasan varma että ainakin yksi lapsi pitää ottaa mukaan.

En muista edes millon olisin kunnolla käynyt kaupassa ilman että olisi yksikään lapsista ollut mukana. Kampaajalla olen käynyt yli vuosi sitten, silmäripsiä/-kulmia en edes muista milloin olen laitattanut. Ulkona en ole käynyt vuosiin ( siis bilettämässä kavereiden kanssa ) mutta siis edes syömässä tmv. en ole yksin käynyt ihmismuistiin.

Alkaa oikeasti niin hajottamaan tämä tilanne että tuntuu välillä että pää leviää. Muuten kaikki on ihan hyvin mutta vituttaa vaan niin maan helvatusti ettei mies älyä että minä tarviin OMAA AIKAA!!!! |O Mitään isoa en pyydä, edes jos saisi kävelylenkillä käydä pari kertaa viikossa ilman lapsia. Mutta siihenkin mies toteaa että ota lapsi rattaisiin mukaan niin saa sekin happea ja tulee vastusta liikkumiseen. Joskus kun olen pyykkituvalla ollut pyykkejä laittamassa kuivamaan, olen siellä saattanut istua puoli tuntia ihan vaan nauttien hiljaisuudesta ja miettien että tähänkö tämä on mennyt. Minun elämäni sisältö lapsien lisäksi on puoli tuntinen istunto pyykkituvan lattialla.

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
|O Mä olen vaan niin täynnä tätä. Lasten myötä mun muu elämä on hävinnyt kokonaan. Mulla ei ole hetken aikaa olla yksin ja alkaa oikeasti hajottamaan! |O

Jos sanon miehelle että haluaisin käydä kampaajalla tai ottamassa ripsiin väriä niin mutisee että katotaan nyt. Kyse on siis siitä kun herralla ei muka vapaa-aikanaan ole aikaa katsoa lapsia. :headwall: Itte se kyllä menee kavereidensa luo kun minä jään kotiin lasten kanssa. Nytkin lähti muka käväsemään työpaikallaan ja soitti sitten että meninkin kaverille samalla reissulla. Minä jos lähden kaverille, se on tasan varma että ainakin yksi lapsi pitää ottaa mukaan.

En muista edes millon olisin kunnolla käynyt kaupassa ilman että olisi yksikään lapsista ollut mukana. Kampaajalla olen käynyt yli vuosi sitten, silmäripsiä/-kulmia en edes muista milloin olen laitattanut. Ulkona en ole käynyt vuosiin ( siis bilettämässä kavereiden kanssa ) mutta siis edes syömässä tmv. en ole yksin käynyt ihmismuistiin.

Alkaa oikeasti niin hajottamaan tämä tilanne että tuntuu välillä että pää leviää. Muuten kaikki on ihan hyvin mutta vituttaa vaan niin maan helvatusti ettei mies älyä että minä tarviin OMAA AIKAA!!!! |O Mitään isoa en pyydä, edes jos saisi kävelylenkillä käydä pari kertaa viikossa ilman lapsia. Mutta siihenkin mies toteaa että ota lapsi rattaisiin mukaan niin saa sekin happea ja tulee vastusta liikkumiseen. Joskus kun olen pyykkituvalla ollut pyykkejä laittamassa kuivamaan, olen siellä saattanut istua puoli tuntia ihan vaan nauttien hiljaisuudesta ja miettien että tähänkö tämä on mennyt. Minun elämäni sisältö lapsien lisäksi on puoli tuntinen istunto pyykkituvan lattialla.

:ashamed:

ihan kun mun stoori... liiankin tuttua! missäpäin olet?

Ajatellaanko niin, että asioita voi muuttaa/asiat voi muuttua, kun on tiedostanut ongelman/asian mikä mättää.

Sinähän olet nyt tiedostanut, erilaisia tunteita noussut pintaan, kysymyksiä...
Tästä voi alkaa muutos, toki vaatii sinulta ja muilta suurta panostusta ja aikaa; pikku hiljaa.

Mitä haluat, kuka olet, mihin pyrit, miten pyrit.

Voimia sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja khs:
vaikka niille sanoo että haluaisin mennä yksin niin siitä huolimatta ukko sanoo ota joku muksuista mukaan.

Juuriki, täsmälleen, 100% näin! |O Jos mä laittaisin aina ja joka paikkaan ainakin yhden lapsista mukaan niin alkaiskohan tajuta; mutta ei..... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ajatellaanko niin, että asioita voi muuttaa/asiat voi muuttua, kun on tiedostanut ongelman/asian mikä mättää.

Sinähän olet nyt tiedostanut, erilaisia tunteita noussut pintaan, kysymyksiä...
Tästä voi alkaa muutos, toki vaatii sinulta ja muilta suurta panostusta ja aikaa; pikku hiljaa.

Mitä haluat, kuka olet, mihin pyrit, miten pyrit.

Voimia sinulle.

:hug: Olen yrittänyt miehelle puhua mutta eipä tuo tunnu tajuavan. Tai ei vaan välitä. Kaikki mun kaverit puhuu kuinka kävivät kaupungilla yksinään kiertelemässä, kampaajalla, tmv. ja mies jäi kotiin hoitamaan lapsia. Ja mun mies vaan tyytyväisenä kuuntelee eikä älyä ollenkaan että haloo hoi, voisi olla vinkin ottamisen paikka. :(

Työnnä sille ukolle ensi kerralla ainakin yksi muksu mukaan, kun lähtee "käviäisemään työpaikalla" - sano, että se saa virikkeitä kun näkee vaihtuvia maisemia auton ikkunasta. Jos se (ukkos siis) vaikka oppis jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Voi....:
Työnnä sille ukolle ensi kerralla ainakin yksi muksu mukaan, kun lähtee "käviäisemään työpaikalla" - sano, että se saa virikkeitä kun näkee vaihtuvia maisemia auton ikkunasta. Jos se (ukkos siis) vaikka oppis jotain...

Tänäänkin sanoin että ota lapsi mukaan että pääsee käymään vähän jossain johon mies vaan totesi että no, hän käy vaan äkkiä. Niin juu, on ollut reissullaan nyt viisi tuntia. :/

Ai, olit ehtinyt jo käsitellä aihetta tässä välissä kun kirjoitin. Taitaa olla miehes aika toivoton tapaus sitten. :(

Kyllä alkaa siltä tuntumaan. Kaiken lisäksi jos yritän vaikka ehdottaa että käytäisiin kahdestaan jossain, vaikka syömässä, niin ei ole innostunut ollenkaan. Mutisee vaan että mihin me nuo lapset laitetaan. Helppohan se sillä on kun voi lähteä syömään, kahville tai minne vaan ihan milloin itte haluaa. Ilman että tarvii miettiä aikatauluja, lastenhoitoa, ym. Ja jos minä sitten haluaisin lähteä niin "Ei voi kun ei ole lastenvahtia". :headwall:

Helvetti. Mikä noita joitain miehiä vaivaa? Miksi pitää perustaa perhe, jos ei sille mitään käyttöä keksi? (Mä en varmaan itse jaksais kauan tommoista katsella, mutta hyvähän mun tietty on sanoa, kun oma ukko on liiankin tupajumi .:( )

Helvetti. Mikä noita joitain miehiä vaivaa? Miksi pitää perustaa perhe, jos ei sille mitään käyttöä keksi? (Mä en varmaan itse jaksais kauan tommoista katsella, mutta hyvähän mun tietty on sanoa, kun oma ukko on liiankin tupajumi .:( )

En tajua en. :/ Jotenkin vaan alkanut tuntumaan että minä olen vaan taloudenhoitaja, lastenhoitaja ja rakastajatar. Ai niin, kokkia unohtamatta. Jos edes jonkunlaista kiitosta saisi mutta tuntuu että mies pitää niin itsestäänselvyytenä näitä asioita. Olen kotiäitinä ja hän vuorotyöläinen.

En vaan käsitä etteikö hän OIKEASTI tajua että saisi kotiinsakin luultavammin paremman tuulisen ja jaksavamman ja iloisemman vaimon jos omaa aikaansa laittaisi joskus siihen että katsoisi lasten perään.
Jos siis ollaan koko porukallakin kotona ja lapset menee vaikka mieheltä pyytämään maitoa. Minä olen katsomassa makkarissa televisiota ja mies olohuoneessa. Mitä sanoo mies - menkää pyytämään äidiltä. :headwall:

Ja kun joskus sitten ottaa jonkun lapsista mukaan niin jopa on mahtava ja hieno.

Nyt sä laitat sen ukon selkä seinää vasten, ja sanot että sun TÄYTYY saada omaa aikaa tai hajoo pää ja lähet kävelemään! Mä en tajuu tommosia ukkoja, v..tu että sapettaa sun puolesta! Tuohan on melkeen sama kuin oisit yksinhuoltaja, joten sinuna harkitsisin jo sitäkin. :hug:

Nyt teet niin, että tilaat itsellesi kampaajan/kasvohoidon/jalkahoidon tai ihan minkä vaan puleerauksen, ja sitten ilmoitat ukollesi, että sinä päivänä ja siihen kellonaikaan sinä lähdet ja olet pois ainakin 3h. Sanot, että sinne ei voi ottaa lapsia mukaan.Piste. Ja sitten menet, etkä kuuntele mitään mutinoita. Käyt siellä hoidossa ja sitten kiertelet kaupungilla ja käyt vaikka syömässä. Tämän teet vaikka joka kuukausi. Viikolla kanssa pienempiä irtiottoja. Huikkaat ovelta, että "mä käväisen pian lenkillä, tuun kohta, katotko lasten perään", ja sitten pistät vauhdilla oven kiinni ja lähdet menemään.

Voihan olla, että miehelläsi ei riitä luottamus omiin taitoihinsa lastenhoidossa. Mutta kun se pakosti joutuu selviämään, huomaakin pärjäävänsä ja pikkuhiljaa itseluottamus kasvaa. Voihan olla, että sitten saat helpommin omaa aikaa ja useammin.

tsemppiä. meillä oli joskus vähän sama tilanne ja sit mä vaan aloin mennä yksin. kun mies tulee kotiin niin sanot et menet vähän kävelylle, jos mies ehdottaa et lapsi mukaan niin sanot että et ota.
niin mä tein jonku kerran niin alkoi tajuta että tosiaan päästävä yksin. joskus lähden hetkeks lenkille, shoppailemaan ym heti kun mies tulee kotiin. en kysele lupia etukäteen, menoks vaan!

Mä lähden lenkille kun lapset on nukkumassa, usein ensin silitän pyykit tai teen jonkun muun kotihomman. Syömään ilman lapsia pääsen kun oon vaikka vaan päivän työreisulla, meen kokouksen jälkeen työkavereiden kanssa shoppailemaan ja syömään. Silloin mies joutuu joka tapauksessa hakemaan lapset tarhasta kotiin menin shoppaamaan ja syömään tai en.

Ymmärrän niin hyvin.Mulla samanlainen mies.Tekee paljon töitä ja sitten kun kotia tulee niin omissa oloissaan tahtois vaan olla ja mun pitäs hoitaa kaikki.Jos haluaa itse joskus johonkin päästä niin lapsille on hommattava hoitaja.

Mulla kans vielä jonkin aikaa sama juttu, eli pyykkituvassa saan omaa aikaa. Viimesyksynä tein kerran niin, että varasin kampaajalle ajan ja pistin miehen katsomaan vauvan perään. 2 tuntia melkein sain olla rauhassa, kunnes alkas puhelin pirraamaan ja kyselyt, et koska tuut?? en saa lasta hiljaseksi... No kohta tuo mies vetää luusa omaan asuntoon ja saan sitten omaa aikaa, kun lapset on isällänsä.. Edes Jouluostoksille en saanu mennä ilman toista lasta... isompi piti ottaa mukaan ja syykin selvis kun ostin siltä reissulta alkometrin, ei suostunu puhaltamaan. Piti taas salaa juoda ja isompi ei voinu jäädä kotiin, kun olis juorunnu mulle, mitä isi teki. Avioero laitettiin vireille ennen vuodenvaihdetta.

Uusimmat

Yhteistyössä