[QUOTE="Daa";26223489]Toivottavasti olsi mullakin vain tuo. Juurikin sen takia vasta nyt tähystykseen, kun kaikki verikokeet ok. Ja on tutkittu helikot, loiset yms. Olen itse pitkittänyt pyyntöä tähystykseen, koska se kuulema sattuu ihan helkvetisti. Ja on vielä tosi kiusallinenkin tutkimus.[/QUOTE]
Sattuuhan se, mutta siihen saa lääkkeet (kunhan sitten on saattaja mukana). Eikä se tietenkään mikään mukava toimenpide ole, mutta mun miehelle se on tehty vaikka kuinka monta kertaa, ja asennoidut siihen vaan niin, että se on pakko tehdä, jotta oireiden syy selviää. Ei mun mieskään sinne vapaaehtoisesti mennyt, mutta mä pakotin, koska muutakaan syytä ei löytynyt. Mutta miehelleni tuo on tehty nyt useamman kerran, eikä se sitä enää kammoa. Eka kerta on pahin, kun ei oikeastaan tiedä, mitä odottaa. Ja tosiaan, mun miehellä ainoa, mikä verikokeessa huomattiin, oli hieman alentunut hemoglobiini, normaalin rajoissa tosin. Eikä mitään muuta.
Ja jos tuo tauti löytyy (tai vaihtoehtoisesti crohnin tauti, about sama tauti siis, mutta eri kohdassa suolistoa), niin kannattaa pyytää aika kunnon allergiatesteihin ja tsekata ruokavalio kuntoon ihan ravitsemusterapeutin kanssa. Taustalla voi olla lisäksi jotain allergioita tai herkistymiä, jotka edesauttaa tulehdusta.