Mulla on vähän paha mieli yhdestä jutusta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mulla oli ennen yks ihan älyttömän hyvä ja läheinen ystävä. Siis ennen kuin muutin toiseen kaupunkiin. Mä pystyin kertomaan hänelle ihan kaikesta, hän oli loistava kuuntelija. Tunsin etten ollut koskaan tavannut yhtä tärkeää ystävää, kiinnyin häneen kovin voimakkaasti.

Sitten muutin toiseen kaupunkiin ja vaikka koitin alkuun pitää yhteyttä häneen, niin kaveri oli jotenkin outo ja etäinen, tympeäkin. Pahotin mieleni ja lopetin pitämästä yhteyttä. Vuosia myöhemmin kuulin (yhteiseltä tutultamme) että hän on erittäin vakavasti sairas, mutta ei ollut halunnut mun tietävän. Ihan vaan säästääkseen mut kärsimykseltä ja siksi että halusi nauttia seurastani ilman että surkuttelisin asiaa sen enempää. Silloin ymmärsin että hän todennäköisesti halusi siksi välttää pitämästä muhun yhteyttä.

Tää ystävä on ollut mun mielessä tasaisin väliajoin, mutta en ole uskaltanut ottaa häneen yhteyttä. Lopulta rohkaistuin facebookin kautta kyselemään tämän kaverin kaverilta kuulumisia. Olin valtavan helpottunut kun kuulin että kaverini on edelleen elossa ja että voi olosuhteisiin nähden hyvin. Samalla sain hänen puhelinnumeronsa.

Keräsin edelleen rohkeutta useamman viikon, itse asiassa taisi tässä sujahtaa kuukausiakin. Monta kertaa jopa itkin ikävääni ja huolta häntä kohtaan, näin hänestä unia ja kertoilin miehelleni kaveristani. Lopulta laitoin viestiä kaverille. Kyselin kuulumisia ja vointia, kerroin että olen ikävöinyt häntä ja totesin että tyhmää kirjoittaa viestiä kun haluaisi nähdä kasvotusten.

Mutta.... hän ei vastannut mulle mitään!!! Viestin lähettämisestä on nyt jo 3 päivää, eikä hän ole vastannut mitään. Toki ymmärrän ettei hänen tunteensa mua kohtaan ole välttämättä olleet yhtä voimakkaat. Ja ymmärrän myös ettei hän välttämättä ole miettinyt ja ikävöinyt mua niin paljon kuin minä häntä. Jotenkin silti vaan tuntuu niin pahalta. Toisaalta ehkä munkin nyt viimeistään pitäis ymmärtää irrottautua hänestä ja lopettaa ikävöiminen. Olla vaan iloinen jos joskus kuulen joltakin taholta hänen kuulumisiaan ja antaa hänen olla ja elää rauhassa :(

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Ootko siis tietoinen ja varma, et tää ystävä on edelleen elossa?

En mä pysty siitä sataprosenttisen varma olemaan. Hän sairastaa hitaasti etenevää tautia ja tosiaan tää yhteinen kaveri kertoi joku aika sitten (max. pari kuukautta sitten) että tyyppi voi hyvin jne. Ei ainakaan vihjaissutkaan että olis mennyt huonompaan kuntoon.

Kauan on aikaa siitä, että kuulit hänen olevan sairas kun nyt taas otit yhteyttä?

Jos kuulit 2v sitten sairaudesta ja vasta nyt otat yhteyttä, en ihmettele,ettei halua enää kuulla susta.

Ehkei se, ettei kaverisi vastaa, liity mitenkään varsinaisesti sinuun. Ehkei hänellä vaan yksinkertaisesti ole aikaa/ voimia vastata viestiin.
Itselleni ainakin joskus käy niin, että saadessani viestin ajattelen vastaavani siihen paremmalla ajalla, mutta kun se parempi aika ( eli toisinsanoen minulle se on sitä,kun lapset nukkuvat) koittaa ei enää jaksakaan. Vaikka siis kyse ei olisikaan mistään fyysisestä ponnistuksesa, tekstarin tai meilin näpytteleminen ei sitä ole- mutta ei vaan jotenkin jaksa.
Ja jos sitä vastaamista sitten lykkääkin seuraavan päivän paremalle ajalle, voi lopputulos olla sama. .
Toivottavasti kuulet ystävästäsi jotakin. .

Soita. Viestista et voi olla koskaan varma onko se mennyt perille oikealle henkilolle. Mutta onhan se niinkin etta elamantilanteen mukaan ystavat voivat vaihtua eika sille aina mitaan voi, vaikka surullista joskus onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja psuu:
Kauan on aikaa siitä, että kuulit hänen olevan sairas kun nyt taas otit yhteyttä?

Jos kuulit 2v sitten sairaudesta ja vasta nyt otat yhteyttä, en ihmettele,ettei halua enää kuulla susta.

Hän ei itse ole koskaan kertonut mulle sairaudestaan. Eikä halunnut että mulle kerrotaan. Yhteinen ystävämme (tää on vaikea ja monimutkainen juttu) sitten lopulta kertoi asiasta n. 5 vuotta sairastumisen jälkeen mulle ja selitti miksei ystäväni halunnut mun tietävän sairaudesta.

Me ei tosiaan olla oltu tekemisissä yli kymmeneen vuoteen, mutta mä olen häntä kaivannut koko tämän ajan. Ja nyt sitten keräsin rohkeuteni ja otin yhteyttä viestitse. Ja samalla hienovaraisesti vihjasin tietäväni sairaudesta kyselemällä vointia.

Mulla on varmaan hitaat aivot, mutta jos oli sairas jo kun alko välit heikkeneen (10v sitten) ja sulle kerrottiin 5v sairastumisen jälkeen ja siitä on pari kk aikaa.... Niin mitens toi nyt meneekään...?

Alkuperäinen kirjoittaja AA:
Onko numero varmasti oikea?

Tätäkään en voi varmaksi tietää, sillä kaverillani on salainen puhelinnumero ja jopa osoitetiedot. En voi kuin luottaa yhteiseen tuttavaamme.

Ehkä tosiaan pitäis vielä soittaa. Tuntui vaan etten uskalla. Tai ehkä otan häneen yhteyttä seuraavan kerran kun menen kotikaupunkiini ja ehdotan tapaamista. Uskon että kaverini osaa olla tarpeeksi suorasanainen ja kieltäytyä tapaamisesta jos ei halua mua nähdä.

Mulla on varmaan hitaat aivot, mutta jos oli sairas jo kun alko välit heikkeneen (10v sitten) ja sulle kerrottiin 5v sairastumisen jälkeen ja siitä on pari kk aikaa.... Niin mitens toi nyt meneekään...?

:D :D

Välit alkoi heikkenemään (hänen aloitteestaan) yli 10 vuotta sitten. 5 vuotta sitten sain kuulla hänen sairastumisestaan, josta hän itse oli saanut tiedon vasta vähän ennen muuttoani (eli myös yli 10 vuotta sitten). Ja pari kuukautta sitten keräsin vihdoinkin rohkeuteni ja aloin selvittelemään hänen nykyisiä kuulumisiaan ja sain samalla hänen yhteystietonsa. Ja nyt 3 päivää sitten otin häneen yhteyttä.

Meillä on 3 yhteistä tuttavaa, joista ekalta kuulin että tää kaveri elää suhteessa ja on muuttanut toiselle paikkakunnalle. Tokalta kuulin sairaudesta ja kolmannelta nykyisen asuinpaikan ja puhelinnumeron.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
osaatko tarkemmin sanoa mistä sairaudesta on kysymys?

Juu, kyllä mä tiedän mitä hän sairastaa. Mutta se jääköön kertomatta.

ajattelin vain,että liekkö tunnen hänet kun minä sairastan myös hitasti etenevää vakavaa sairautta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita nyt ihmeessä ja kysele kuulumisia. Viesti on aika kylmä yhteydenotto,eikä voi olla varma onko ees saapunut oikealle henkilölle.

Itse en soittaisi kun ei tiedä tykääkö toinen.

Siks muakin pelotti soittaa. Ja tietty myös siksi että hän oli se "viilentävä" osapuoli ystävyydessämme. Nyt vaan aloin miettiä että mitä mä siinä menetän jos soitan? Jos ei tykkää, niin kyllä mä sen takuulla ymmärrän puhelun aikana. Ja sitten voin luovuttaa ja unohtaa kaverin.

No mitä todennäköisesti ei halua yhteydenottoasi. Hän teki jo valinnan silloin kun muutit, koska ei kertonut taudistaan saati pitänyt yhteyttäkään. Tosiystävä olisi kertonut tuostakin huolimatta, eikä jätä ystäväänsä kokonaan elämästään pois "ettei vaan joudu murehtimaan"....

Soita ja kysy suoraan tai anna olla.

ajattelin vain,että liekkö tunnen hänet kun minä sairastan myös hitasti etenevää vakavaa sairautta...

En osaa sanoa tunnetko. Hän on mies Satakunnasta :).

:hug: Voimia sulle sairautesi kanssa :hug:

Tietääkö hän sun uuden sukunimen? Tai kyl hän varmaan tietää kun kerran yhteiset ystävät on. Kyl mä ite ainakin olisin ilostunut vanhan ystävän yhteyden otosta oli välit sit olleet millaiset vaan viime vuosina. Lähetitkö muutes viestin tekstarina vai missä muodossa? kaikki ei lue ainakaan meilejä joka päivä.

En osaa sanoa tunnetko. Hän on mies Satakunnasta :).

:hug: Voimia sulle sairautesi kanssa :hug:

Tuossa tapauksessa unohda hänet....

No mitä todennäköisesti ei halua yhteydenottoasi. Hän teki jo valinnan silloin kun muutit, koska ei kertonut taudistaan saati pitänyt yhteyttäkään. Tosiystävä olisi kertonut tuostakin huolimatta, eikä jätä ystäväänsä kokonaan elämästään pois "ettei vaan joudu murehtimaan"....

Soita ja kysy suoraan tai anna olla.

Mä luulen myös ettei halua yhteydenottoani ja siks mulla paha mieli onkin. Olet takuulla aivan oikeassa. Paitsi tuosta tosiystävä-osiosta. Hän kun oli tosiaan ihan itse vannottanut yhteistä ystäväämme olemaan kertomatta asiasta mulle siksi että halusi mun olevan oma ihana ja hassu itseni (ystäväni sanoja lainaten) ja nauttia mun seurasta.

Mutta juu. Todennäköisesti minä koin ystävyytemme huomattavasti vahvemmin kuin hän :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietääkö hän sun uuden sukunimen? Tai kyl hän varmaan tietää kun kerran yhteiset ystävät on. Kyl mä ite ainakin olisin ilostunut vanhan ystävän yhteyden otosta oli välit sit olleet millaiset vaan viime vuosina. Lähetitkö muutes viestin tekstarina vai missä muodossa? kaikki ei lue ainakaan meilejä joka päivä.

Laitoin tekstiviestin ja kirjoitin siihen entisen tyttönimeni. Voihan :(

kiitos....jos hän tietää sun yhteystiedot,niin sinuna jäisin odottamaan hänen yhteydenottoaan.Voihan olla että hänellä on ollut joku este,ettei ole päässyt koneen äärelle ...

Onko sairaus sellainen että mahdollisen tekstiviestin näpyttäminen on miehelle hankalaa (ms- tauti, tai vastaava? ). Jos on tuollainen vastaava tauti kyseessä niin kunto saattaa huonota nopeaakin ja mies saattaa olla vaikka sairaalassa jne. Ei silloin pysty välttämättä viestejä laittelemaan.
Soita ihmeessä, niin ei tarvi myöhemmin katua. :)

Yhteistyössä