Mulla on uusi mies <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Oikeesti? :D
Mitä se asia koski, kun sieltä tuollainen kirje tuli?

Asumistukihakemusta. Kelan laskurin mukaan kun sieltä saattaisi kymppi tai pari irrota, kun en oo ollut töissä aikoihin ja miehen työnantaja vaihtuu.
Mutta prkl Masa, se asuu täällä ja sen takia hakemusta ei ole voitu käsitellä :laugh:

Siis oliko siinä, että asuu sinä, sun mies, lapset ja lisäksi vielä tää Masa? :laugh: Vai ihanko naimisissä tän Masan kanssa oisit?

Masa on kaiketi mun avomies tai kämppis :D, avioliitosta ei sentään puhuttu mitään :xmas:
Eli joo, hakemuksesta puuttui Masan tulot, mun ja miehen tulot ilmoitin mutta kysyivät että paljonko Masa tienaa ja mikä sen suhde meikäläisiin on.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
et sitte kysyny sitä naapurinhäiskää muuten lapsenvahdiksi? :whistle:

En :ashamed:

meillä oli melkoiset pippalot B) joskus sitten taas uusiks...
mut ehkä sä tosiaan soitat, että kukas tää sun asuinkumppani on? :D
et siis tunne sen nimistä ihmistä mistään?? :D

Siis onko ravistettava turun seudulta joka missas pileet? :o :o

No, tää on onli for juu, ravistettava

http://www.youtube.com/watch?v=t-idDbIfGvw

Tänks :flower: :heart:

Kela keksi joku vuosi takaperin, et moon alottanu helvetin hyväpalkkasen duunin. Se selvis, kun menin kysymään asumistuen lakkauttamisesta tullutta kirjettä. Olin aika öönä ja sain todettua ekana vaan, et missäs mä sit oon duunissa ku voin mö mennä :D Olin siis työtön.
Ja mikä lie sekin, kun isyyttä tunnustamassa meidän avoliitto oli merkattu rekisteröidyksi parisuhteeksi.. tapellaan vieläkin siitä, kumpi huijaa sukupuoltaan :laugh:

Mä pelkäsin tollasta silloin, ku vielä kotona olin ja asumistukea saatiin. Kun meidän osotteella jatkuvasti tuli jollekin miehelle perintätoimiston kirjeitä, ja kun hermostuttuani lopulta siihen, laitoin sinne perintätoimistoon mailia, etten jaksa niitä raahata koko ajan postiin -> ne ilmotti, että k.o. henkilön ainoa väestörekisterissä oleva osote on meidän osote. Joo, lupasivat lopettaa niiden laskujen karhuamisen, eikä oo tullu sen jälkeen yhtään postia sen nimellä enää (ja tästä jo yli puoltoista vuotta).

Ei kyllä kelalta koskaan mitään tullu, ja olisinhan kai sen pystyny jotenkin niille selittämään vuokranantajan (vvo) avulla, että k.o. hlö oli saanut häädön asunnosta jo useempi kk ennenku me tänne muutettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Kela keksi joku vuosi takaperin, et moon alottanu helvetin hyväpalkkasen duunin. Se selvis, kun menin kysymään asumistuen lakkauttamisesta tullutta kirjettä. Olin aika öönä ja sain todettua ekana vaan, et missäs mä sit oon duunissa ku voin mö mennä :D Olin siis työtön.
Ja mikä lie sekin, kun isyyttä tunnustamassa meidän avoliitto oli merkattu rekisteröidyksi parisuhteeksi.. tapellaan vieläkin siitä, kumpi huijaa sukupuoltaan :laugh:

Jösses :laugh:
Minkälaista sakkia niillä siellä oikein on töissä? :o :D

:laugh: :laugh: :laugh: kipiskipiskipis :D :D
voi rakas sä vedit niiiiiiiin hyvin :D

:laugh: :laugh: :laugh: kipiskipiskipis :D :D
voi rakas sä vedit niiiiiiiin hyvin :D

Mä tiedän :D B)

Kaiken lisäksi se kirje ei tullut edes Turun Kelasta, vaan jostain hemmetin Joensuusta :o :o :o
Mutta kai ne purkaa ruuhkia hajauttamalla käsittelyä eri puolille Suomea, kuten joskus aikaisemminkin.
Voinkohan mä hoitaa tän asian Turun Kelan kanssa, vai meenkö junalla Joensuuhun? :D

Tervetuloa tänne :D
Mut se on ihan yleinen käytäntö kelalla, että saattavat käsitellä ihan missä toimistossa vaan asiat. Mullekin tullut milloin mistäkin päin suomea päätöksiä.

:laugh: Meijän mutsi on. :heart:
siis kelassa, ei sossussa. :)

Nuo avioliitot ja rekisteröidyt parisuhteet on kuule Maistraatista kiinni, että haukut väärää puuta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kelaaja:
Nuo avioliitot ja rekisteröidyt parisuhteet on kuule Maistraatista kiinni, että haukut väärää puuta ;)

Mutta ei maistraatti ole sanonut sanaakaan, eikä siinä osoitteenmuutoksen vahvistuksessakaan joka tuli postitse kotiin sanottu sanaakaan mistään Masasta, vaan siinä luki että osoitteessa asuu minä, mies ja lapset.
Eli tää on Kelan oma juttu :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
:laugh: Meijän mutsi on. :heart:
siis kelassa, ei sossussa. :)

Hups :snotty:
Mä tarkotin siis niinku niitä muita työntekijöitä, en sun äitiä :D
Tai jos se on Joensuussa, niin saattaahan tuo kirje siltäkin olla :whistle:

no ei sentään.. :D
se on salossa ja sillointällöin turussa.

mut se on mun ymmärtääkseni vielä järjissään, osa työkavereista ei ole.
se on kyllä haaveillut työpaikasta kaupan kassalla viimeiset 20 vuotta, mutta toistaiseksi ammatinvaihto ei ole toteutunut. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kelaaja:

Mutta ei maistraatti ole sanonut sanaakaan, eikä siinä osoitteenmuutoksen vahvistuksessakaan joka tuli postitse kotiin sanottu sanaakaan mistään Masasta, vaan siinä luki että osoitteessa asuu minä, mies ja lapset.
Eli tää on Kelan oma juttu :xmas:

Avioliitot, rekist. parisuhteet ja osoitteet tulee Kelaan Maistraatista, ei mistään muualta. Se Masa on tehny vahingossa osotteenmuutoksen väärään osotteeseen, näitä tulee esiin tämän tästä.

Kelasta vielä sen verran, että yksi täysin suomalainen ystävä ihmetteli, kun vauvansa ei meinannut saada KELA-korttia. Päätöksessä luki, että koska vanhemmat ovat ulkomaalaisia, heidän tulee lähteä maasta ja vauvalle ei mitään KELA-korttia myönnetä. Vähänkö tuore äiti ehti panikoida... Onneksi selvisi sitten, mutta joskus toi KELAn ajatuskulku ihmetyttää.

mulle on käyny noin myös, muutettiin mun avokin ja mun serkkupojan kans muutama vuos takaperin kaikki samaan isoon kämppään niin sit ne kelalla mietti et oonko avoliitossa ton mun miehen kans,vaikko serkkuni vaikko jonku entisen asukkaan joka edelleen oli ilmeisesti kirjoilla kyseisessä kämpässä.. :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nos habebit humus:
Kelasta vielä sen verran, että yksi täysin suomalainen ystävä ihmetteli, kun vauvansa ei meinannut saada KELA-korttia. Päätöksessä luki, että koska vanhemmat ovat ulkomaalaisia, heidän tulee lähteä maasta ja vauvalle ei mitään KELA-korttia myönnetä. Vähänkö tuore äiti ehti panikoida... Onneksi selvisi sitten, mutta joskus toi KELAn ajatuskulku ihmetyttää.

Valitettavasti lait ovat monimutkaisia ja Kela on vain niiden toimeenpanija. Tämä jos aina muistettaisiin niin olisi hyvä. Tokihan siellä virheitäkin tehdään, sitä ei voi kieltää.

Alkuperäinen kirjoittaja Nos habebit humus:
Meilläkin asui useampi vuosi sitten nimensä perusteella joku nainen Walesista. Aika harmiton, kun ei koskaan ees törmätty.

Jospa se asuukin teidän kaapissa... niinkuin se japanilainen n. viisikymmenvuotias nainen, joka eli jonkun kaapissa oikeasti vuoden ennen kuin jäi kiinni :D

meilläkin asui joskus Kelan mukaan joku "näkymätön mies" oli vielä ulkomaalainen nimestä päätellen ( tyyliin Ali Muhammed tms. ) soitin Kelaan, että eipä ole näkynyt ketään. Oltiin vielä ko asunnon ekat asukkaat, joten ei voinut olla edellisenkään tiedot. Vein sitten talokirjan otteen, jossa miestä ei näkynyt... Oli ilmeisesti joku ilmoittanut meidän osoitteen Kelaan, vahingossa vaiko hyötymistarkoituksessa. Jos siis oli pitänyt ilmoitaa eriosoite kuin muulla perheellä ja oli sitten meidän osoitteen antanut... Koskaan ei miestä näkynyt ja asumistukikin saatiin.

Yhteistyössä