Uus ei ole ees mikään kosketusnäytöllinen uutuus vaan ihan tavallinen mutta siinä on mun nykyseen puhelimeen verrattuna KAIKKEA ja nyt en osaa sitä käyttää. Maksaako se jotain jos sillä menee sähköposteihin,youtuubiin,twitteriin ,faceen? Sit siinä on joku ovi palvelu...mikä ihme sekin on?!
Jos joku fiksumpi osaa neuvoa niin puhelin on Nokian C5-00
Okei mä on tosi tyhmä näissä mut mähän ostin vaan puhelimen,en mä tehnyt mitään sopimuksia tai vetäny nimiä minnekkään. Vanha puhelin on ihan karvahattu eikä siinä ole mitään hienouksia.
Ja tulevaisuudessa pitäs osata käyttää kaikenmoisia hienouksia ja mä en osaa ees tuota joten taitaa jäädä kaapin perälle ja ajatkan vanhalla niin kauan kun ehjänä säilyy.
Morjesta uus ja vanha
Kysymyksesi on parin viikon takaa, mutta oletko jo saanut vastauksia kysymyksiisi?
Ovi on Nokian palvelu, josta käyttäjät voivat hakea erilaisia lisäohjelmia tai vaikka musiikkia puhelimiinsa. Osa tuotteista on ilmaisia, osa maksullisia. Tuolta löydät lisätietoja
Ovi-palvelusta
Sitten noi muut kyssärit, Facebook ja Twitter esimerkiksi, niistä ei mene ERILLISTÄ maksua.
Mutta, kuten tuossa yllä kerrottiin niin tarkasta ehdottomasti että onko kännykkäliittymässäsi nettipakettia. Jos ei ole, operaattorisi saattaa veloittaa netin käytöstä, vaikka sen Facebookin käyttämisestä, käytön määrän mukaan. Esimerkiksi tuntitaksan mukaan tai sitten sen mukaan että kuinka paljon tai esim. montako kaverin statusta luet tai moneenko statukseen kirjoittelet, jne (eli siis käytännössä paljonko tiedonsiirtoa tapahtuu).
En halua pelotella, mutta useat nykypuhelimet käyttävät itse nettiä, ilman että käyttäjä sitä edes välttämättä huomaa. Puhelimet hakevat verkosta päivityksiä, kuin tietokoneet konsanaan. Siksi kannattaa aina varmistua omasta nettipaketista ihan ensimmäisenä.
Suomenkieliseen käyttöohjeeseen tuossa tulikin jo linkki, sieltä löydät vinkkejä ja ohjeita itse puhelimen käyttämiseen.
Sittenpä ei muuta kuin nauttimaan uudesta luurista ja sen tarjoamista palveluista, älä vaan laita sitä sinne kaapin perukoille
Tero@SoneraPartio