Mulla on tunne ettei 9kk vauva pidä minusta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
tuntuu että vauva jatkuvasti tappelee vastaan, ei tykkää kun puetaan jne... tuntuu että hymyilee enemmän kaikille muille paitsi minulle. isin kanssa parhaat leikit jne... mummon kanssa kuin enkeli mutta minulle kiukuttelee nyt vähän väliä. ihan outoa mutta on tullut tunne ettei vauva varmaan pidä minusta?

Johtuu ihan siitä, että olet äiti. Olet jatkuvasti lapsen kanssa ja lapsellekin itsestäänselvyys ja arkipäiväinen juttu. Mikä on HYVÄ asia, lapsi luottaa suhun. Ja varmasti myös mummoon ja isiin, mutta nämä ovat harvinaisempaa herkkua, jolloin ei niin paljon huvita kiukuta heidän seurassaan. Toi on ihan normaalia ja kausia tulee ja menee.

Rentoudu. Lapsi vaistoaa sun epävarmuutes/hermostumisesi ja tuntee olonsa turvattomaksi. sen vuoksi tappelee...
Väärälle tielle lähdet, kun ajattelet noin teillä on vielä edessä uhmaiät ja murrosiät jolloin lapsi mittaa rakkautesi määrän kikuttelemalla.

Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis tää tunne on tullut tässä viimeisen viikon sisällä, kun tuntuu ettei mikään ole hyvin, vaikka yritän keksiä puuhaa lapsen kanssa jne..

Lopeta paapominen. Vai oletko mustasukkainen vauvastasi?

no en tosiaan ole :) . siis minä vain ihmettelen että miten vauvan käytös on niin erilaista muiden kanssa, että enkö ole vauvan mieleen. varmaan lapsellista ajatella näin mutta koko päivä ollut kiukkua vaikka olen tehnyt parhaani. mutta kiitos parille vastaajalle jotka sanoi että ihan normaalia

Ei se mitään turvattomuudentunnetta viesti, jos lapsi kiukuttelee. Se lapsi nimen omaan kokee olonsa turvalliseksi sen ihmisen kanssa, jolle voi kiukutella.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Rentoudu. Lapsi vaistoaa sun epävarmuutes/hermostumisesi ja tuntee olonsa turvattomaksi. sen vuoksi tappelee...
Väärälle tielle lähdet, kun ajattelet noin teillä on vielä edessä uhmaiät ja murrosiät jolloin lapsi mittaa rakkautesi määrän kikuttelemalla.

Juu niin ne lapset kiukuttelee juuri sille vanhemmalle joka on eniten niiden kanssa. Normaalia siis. Ajattele, jos itse vietät jonkun tutun kanssa paljon aikaa ja toisen kanssa vähemmän, kummalle kiukuttelisit?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Äitiinhän se kaikki vitutus aina puretaan. Paras tottua vaan.

ps: Oletko varma että vauva ei olekin jonkun muun?

Aivan. Meillä poika koettelee mua ja kiukkuaa koska olen pojan kanssa kotona. Osoittaa kyllä sitten myös paljon hellyyttäkin. Mutta että äidille ollaan möksönä ja isin kanssa riekutaan leikeissä.

Kiitos vastauksista. Olenhan minä tuon tuhannesti kuullut, että lapsi "uskaltaa" purkaa kiukkunsa parhaiten siihen vanhempaan, joka eniten on läsnä. Mutta silti välillä on tullut mieleen että hitto, eikö tuo lapsi pidä minusta vaikka olen tehnyt parhaani. Ja muistan omastakin (varsinkin murrosiästä) että äitiinhän ne kaikki pahimmat tunteet ja ärsytykset purettiin.

Yhteistyössä