Mulle riittää kimmokkeeksi ihan vaan se, että katson ympärilleni ja näen kaaoksen. En voi sietää epäjärjestystä, likaisia tiskejä lojumassa pöydillä,, pölymakkaroita, vaatteita hujan hajan... Mulla ei ajatus toimi, enkä pysty tekemään mitään muutakaan ennen kuin olen saanut tavarat järjestykseen. Jos ei millään meinaa siltikään motivaatiota löytyä siivoukseen, kuvittelen ovikellon soivan hetken kuluttua ja yllätysvieraiden seisovan oven takana. Ja kyllä alkaa moppi heilumaan...
Mulla on heti aamusta tietyt rutiinit; sängyt petaukseen, lyhyt tuuletus, keittiö puhtaaksi aamupalan jälkeen, mahdollisesti tiskari ja pesukone pyörimään... Imuroidaan n. joka 2. tai 3. päivä, vessat pestään myös 2 krt viikossa. Lasten lelut saavat olla miten on, ne siivotaan vasta illalla, mutta muuten tavarat laitetaan paikoilleen heti. Sellaisia lyhyitä siivousspurtteja pitkin päivää. Kyllä 10 minuutissa ehtii jo tosi paljon järjestelemään kun toimii tehokkaasti. Ei tarvi koko päivää tuhlata kuitenkaan puunaamiseen.