Mulla on taas kesälomaa lapsen kanssa 6 viikkoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4v äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen 4 ja 7v kanssa koko kesän kotona, eikä ole vielä tylsää ollut. Mennään äiti lapsi leirille viikoksi, muumimaailma kierros varmaankin viikon verran sillä seudulla, muuten kotona ja mökkeilyä anopin mökillä. Käydään uimassa, leikkiä omassa pihassa, pyöräillään, jäätelöllä, leikkikentällä jne.

Mä antaisin mitä vaan jos mulla olis 6 viikon kesäloma, millon sais viettää aikaa lapsen kanssa.
Ja siitä isännänki viikon mittaisesta lomasta nautittais täysin rinnoin :)

[QUOTE="vieras";26097320]Minä olen 4 ja 7v kanssa koko kesän kotona, eikä ole vielä tylsää ollut. Mennään äiti lapsi leirille viikoksi, muumimaailma kierros varmaankin viikon verran sillä seudulla, muuten kotona ja mökkeilyä anopin mökillä. Käydään uimassa, leikkiä omassa pihassa, pyöräillään, jäätelöllä, leikkikentällä jne.[/QUOTE]

Kesät ollaan oltu kotona lähes koko lasten eliniän.

Mulla kuusi viikkoa lomaa lasten (3) kanssa vaikka olenkin heidän kanssaan koko ajan ku töitä kotona teen, ja silti odotan sitä innolla! Mun miehellä vain kahden viikon loma... Mutta meitä mahtuu moneen junaan

No mitä te teette silloin kun lapsi vinkuu, että on tylsää? Minä ainakin tykkään touhata lasten kanssa kaikkea ja ihmettelisin suuresti, jos 4-vuotias alkaisi valittaa tylsyyttä kun käymme uimassa, metsäretkillä, leikkipuistoissa, pyöräilemässä, huvipuistoissa, kavereita tapaamassa jne. jne. Kesä on niin ihanaa aikaa!

ammattivalittaja taas :D ?mulla on kesälomaa koko kesä,kotona on silloin vauva ( joka nyt on reilu 2 kk ) ja tyttö 12 v..menkää leikkipuistoihin,rannalle,ihan vaan vaikka johonkin puistoon eväsretkelle jne..

No mitä te teette silloin kun lapsi vinkuu, että on tylsää? Minä ainakin tykkään touhata lasten kanssa kaikkea ja ihmettelisin suuresti, jos 4-vuotias alkaisi valittaa tylsyyttä kun käymme uimassa, metsäretkillä, leikkipuistoissa, pyöräilemässä, huvipuistoissa, kavereita tapaamassa jne. jne. Kesä on niin ihanaa aikaa!

Käydään leikkipuistoissa, pyöräillään,kavereita tapaamassa silloin kun heille sopii. Lapsella pihalla trampoliini ja hiekkalaatikko yms.

Tylsyys on hyvästä. En mie ainakaan anna apuja lasteni tylsyyteen, vaan saavat itse olla luovia sen poistamisessa. Ei kesäloma ole mikään viikkojen action holiday.

Samaa mieltä. Pitkästyminen on terveellistä :) Olen kotona hoitovapaalla ja isot ovat koko 10 viikkoa lomalla. Takuulla tulee niitä hetkiä, kun valittavat, kuinka tylsää on. Sanon aina tän lauseen kuullessani, että hyvä, istu sohvalle ja pyöritä peukaloitas. Menee noin sekunti, kun lapsi keksii jotain tekemistä itselleen.

Tylsistyminen on välistä ihan hyväksi. :)

Muuten voi ottaa asenteen että miehen ollessa töissä voitte lapsen kanssa tehdä ihan mitä ikinä haluatte. Voitte lähteä jonnekin omalle reissulle, jos löytyy sukulaisia tai ystäviä kauempaa lähteä näitä tapaamaan jne.

Tyttäreni kaipailee kouluun suunnilleen jo heinäkuun puolessa välissä. Ja hänellä kyllä on virikkeitä erilaisista leireistä, kavereista yms. Oisko se sitten säännöllinen elämä ja aivotyö mitä kaipailee...

Yhteistyössä