Mulla on sitten yhden kurssin kohdalla arvosana hylätty... (onkohan tämä ihan oikein? )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Tentti H4, tehtävät H4, ryhmäprojektista arvosana K5....mutta, koska yksi mun kokousasiakirja ei miellyttänyt tätä opettajatyttöstä, niin hän ilmoitti että kurssini on hylätty kunnes olen toimittanut uuden todentuntuisen asiakirjan!

Tein sen eilen illalla ja toimitin aamulla lokeroonsa.

Moni muukin meidän ryhmästä sai saman viestin, allekirjoitettuna Ystävällisin terveisin, hyvää kesän alkua xxxxx xxxxxxxx.

Silkkaa v*****lua, sanon minä!

Alkuperäinen kirjoittaja Naiivia sulta:
Oliko iso homma kirjoittaa uusi? Ilmeisesti olet osoittanut asennetta opea kohtaan aivan kuten viestissäsikin tytöttelet jne.

Koko ryhmämme oli todella pettynyt tähän tyyppiin, mitään uutta ei saatu, luulisi että yritysviestintä sisältäisi muuta kuin asiakirjojen tekemistä!
Kuten sanoin, yli puolet ryhmästä sai tuollaisen viestin.

Jos yksi asiakirja noin 50:stä on opettajan mielestä huono, niin voiko se sun mielestä olla oikeutus koko kurssin hylkäämiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Miten on, oliko se asiakirja todellinen? Vai olitteko vaan keksineet sen?

Meidän piti keksiä sellainen koska meillä ei ollut aikaa ja mahdollisuuksia istua kokouksissa (päivät töissä, illat koulussa ).

Siis opettaja sanoi, että keksikää vai? ihan outoa, laittoiko se sit mitään perusteluja, miksei se kelvannut? niinkuu mitään tarkempaa, ku ei totuudenmukainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Meidän piti keksiä sellainen koska meillä ei ollut aikaa ja mahdollisuuksia istua kokouksissa (päivät töissä, illat koulussa ).

Siis opettaja sanoi, että keksikää vai? ihan outoa, laittoiko se sit mitään perusteluja, miksei se kelvannut? niinkuu mitään tarkempaa, ku ei totuudenmukainen.

Pitää kertoa hylkäämisen perusteet, tai oikeastaan arviointiperusteet on oltava opiskelijan tiedossa jo kurssin alussa. Joten yllärihylsyt on oikeastaan mahdottomia.

Noup, ei muita perusteluja. Tämä kurssi loppui jo maaliskuussa, meillä kaikilla oli kaikki tehtävät palautettuina jo maaliskuun lopussa, ja eilen vasta saimme tulokset vaikka ne pitäisi saada kuukauden sisällä kurssin loppumisesta.
Vaatii muilta muttei ei itse toimi kuten pitäisi..

Jos yksi asiakirja noin 50:stä on opettajan mielestä huono, niin voiko se sun mielestä olla oikeutus koko kurssin hylkäämiseen?

Mun mielestä ihan oikeutetusti joo. Sun alkuperäisestä viestistäsi ainakin saa sitä paitsi käsityksen, ettei kurssi ole oikeasti hylätty, vaan että suoritus tulee sitten kun olet suorittanut kaikki osat hyväksytyksi. Eli sen viimeisen asiakirjan, ei nyt luulis olevan isokaan juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Mun mielestä ihan oikeutetusti joo. Sun alkuperäisestä viestistäsi ainakin saa sitä paitsi käsityksen, ettei kurssi ole oikeasti hylätty, vaan että suoritus tulee sitten kun olet suorittanut kaikki osat hyväksytyksi. Eli sen viimeisen asiakirjan, ei nyt luulis olevan isokaan juttu.

Hopsissa lukee hylätty.

Joo, kuulostaa, et se on teihin vaan jotenkin kypsynyt. onko teil ollut sen kaa jotain erimielisyyksiä, nimittäin muutenhan se ois paljon aiemmin sanonut tosta tehtävästä, eikä vasta nyt... Kiusanteolta kuulostaa.

Noup, ei muita perusteluja. Tämä kurssi loppui jo maaliskuussa, meillä kaikilla oli kaikki tehtävät palautettuina jo maaliskuun lopussa, ja eilen vasta saimme tulokset vaikka ne pitäisi saada kuukauden sisällä kurssin loppumisesta.
Vaatii muilta muttei ei itse toimi kuten pitäisi..

Ihan selvä valituksen paikka.

Monessa koulussa on ihan yleisenä käytäntönä, että kokonaisarvosanaa ei tipu ennen kuin KAIKKI vaaditut tehtävät on palautettu ja hyväksytty. Jos tänä aamuna olet kyseisen työn palauttanut, ei ihme, jos arvosanaa ei vielä ole ehditty korjata.

Joo, kuulostaa, et se on teihin vaan jotenkin kypsynyt. onko teil ollut sen kaa jotain erimielisyyksiä, nimittäin muutenhan se ois paljon aiemmin sanonut tosta tehtävästä, eikä vasta nyt... Kiusanteolta kuulostaa.

Kemia ei pelannut lain, meillä oli toisenlaiset odotukset, kuviteltiin että saataisiin jotain uutta oppia, sen sijaan istuttiin taas kerran tekemässä asiakirjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Hopsissa lukee hylätty.

Mut se ei ole ilmeisesti täysin vedenpitävä tieto tai sitten tuo alunperin kirjoittamasi ei ole. Siinä sanot:

hän ilmoitti että kurssini on hylätty kunnes olen toimittanut uuden todentuntuisen asiakirjan

Eli sillähän se asia selviää.
Mutta sitten tuo toinen juttu: jos opettaja ei ole ilmoittanut tuloksia kuukauden sisällä, niin teette valituksen. Mieluiten olisitte tehneet silloin heti, mutta voitte yhä tehdä. Ja siis kannattaa! Onhan tuo nyt törkeää, ettei pidä sopimuksista kiinni.

Asiaa tietysti muuttaa jonkun verran tuo, että kurssi on päättynyt maaliskuussa. Ettekä saaneet asiakirjoista arvioita tätä ennen? Ekasta viestistäsi tämä asia ei kuitenkaan käy ilmi.

Kemia ei pelannut lain, meillä oli toisenlaiset odotukset, kuviteltiin että saataisiin jotain uutta oppia, sen sijaan istuttiin taas kerran tekemässä asiakirjoja.

Antakaa palautetta! Jos sitä ei muuten pyydetä, niin menkää opinnoistanne vastaavan opettajan puheille tai eri tutoropettajien luo, mikä systeemi teillä onkaan. Itsekseen valittamisesta ei ole mitään hyötyä, mutta asiat ääneen sanomalla voi oikeasti vaikuttaa siihen, millaisia kursseja ja opettajia koulunne jatkossa valitsee.

[i]Antakaa palautetta! Jos sitä ei muuten pyydetä, niin menkää opinnoistanne vastaavan opettajan puheille tai eri tutoropettajien luo, mikä systeemi teillä onkaan. Itsekseen valittamisesta ei ole mitään hyötyä, mutta asiat ääneen sanomalla voi oikeasti vaikuttaa siihen, millaisia kursseja ja opettajia koulunne jatkossa valitsee.[/i]

Se palaute juttu olikin jännä, muissa kursseissa palautteen antomahdollisuus on ollut viikkoja, tässä sulkeutui viikossa (samantien kun muutama jo kerkesi laittaa negaa, minä en kerennyt ).
Opolle kerroin ryhmämme mielipiteen kun kävin tapaamisessa, silloin meillä ei tosin ollut tietoa arvostelusta, se tuli vasta eilen.

Se palaute juttu olikin jännä, muissa kursseissa palautteen antomahdollisuus on ollut viikkoja, tässä sulkeutui viikossa (samantien kun muutama jo kerkesi laittaa negaa, minä en kerennyt ).
Opolle kerroin ryhmämme mielipiteen kun kävin tapaamisessa, silloin meillä ei tosin ollut tietoa arvostelusta, se tuli vasta eilen.

Yhä suuremmalla syyllä, pitäkääpä hieman meteliä tästä. Siis asiallisesti, puhukaa eri opettajille ja siis valittakaa kurssista.

Yhteistyössä