Mulla on sitten vissiin emättimen laskeuma :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Intiimi vaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mistä päättelet näin olevan

Noloahan tästä on puhuakin, mutta esim. yskäistessä tai pöntöllä isolla hädällä emättimestä pullistuu ulospäin kova kyhmy, joka kylläkin palaa "paikoilleen" itsekseen.

Tämä vaiva on ollu mulla synnytyksestä saakka eli reilun vuoden, eikä ainakaan tähänastinen jumppaaminen ole auttanu. Tammikuussa mulla on lääkäriaika.

Ei tarvi nyt tehdä, mutta etsi kohdunkaulasi ja yskäise tms. milloin koet sen "pullistuman". Tuleeko se tosiaan ulospäin vai onko vaan jokin muu. Minulla ei ole kohdunlaskeumaa, mutta mielestäni minullakin emättimen alue on eri tuntuinen ponnistaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ei tarvi nyt tehdä, mutta etsi kohdunkaulasi ja yskäise tms. milloin koet sen "pullistuman". Tuleeko se tosiaan ulospäin vai onko vaan jokin muu. Minulla ei ole kohdunlaskeumaa, mutta mielestäni minullakin emättimen alue on eri tuntuinen ponnistaessa.

Niin siis enhän minä kohdun laskeumaa epäilekään, vaan emättimen.

virtsarakon laskeuma tuntuu emättimessä "kyhmynä", joka ikään kuin tulisi ulos.

itse sain mainitun vaivan pois lantiopohjalihasten jumpalla. lantio oli aina koho asennossa .

Alkuperäinen kirjoittaja Luuta-Lempi:
Entäs virtsarakonlaskeuma? Voisiko se olla se?

Joku laskeuma se tosiaan on, ei tää ole normaalia ainakaan.

Mulla oli tää toka raskaus melko vaikea jo puolesta välistä saakka, kun vauvan pää painoi häpyluuhun niin, etten pystynyt kävelemään kunnolla. Kai mulla sitten löystyi lantion alueen lihakset niin, että syntyi tällainen laskeuma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

itse sain mainitun vaivan pois lantiopohjalihasten jumpalla. lantio oli aina koho asennossa .

Kuinka paljon sä jumppasit ja kuinka kauan, että vaiva hellitti? Tuntuiko tai näkyikö se sinun "pattisi" ihan emättimen suulla asti ponnistaessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja parasta kun:
antakaa lääkärin päättää mikä ap:n diagnoosi on

Näin voisi tosiaan todeta ;)

Täälläkö ei saa kysyä muiden kokemuksista?

Saa saa, elä sinä noista niuhoista välitä! Ja ennen kaikkea, kohtalotovereita kannattaa kysellä! Sillon tietää että on muitaki joilla on jotain saman tyylistä vaivaa! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuinka paljon sä jumppasit ja kuinka kauan, että vaiva hellitti? Tuntuiko tai näkyikö se sinun "pattisi" ihan emättimen suulla asti ponnistaessa?

tuntui "suulla" jopa suutä kun käveli 1km lenkin ja joskus vähemmälläkin matkalla, kun oli ollut jalkojen päällä paljon päivän aikana.
parissa viikossa vaiva alkoi pikku hiljaa helpottaan ja parin kk:n kuluttua ei vaivaa juurikaan enään ollut tosin jumppasin SÄÄNNÖLLISESTI.

tosi ikävä vaiva. jaksamisia.

Saa saa, elä sinä noista niuhoista välitä! Ja ennen kaikkea, kohtalotovereita kannattaa kysellä! Sillon tietää että on muitaki joilla on jotain saman tyylistä vaivaa! :hug:

Oon tätä vaivaani tosiaan sen reilun vuoden jo peitelly, kunnes tänään tartuin puhelimeen ja varasin ajan lääkärille. On se vaan helpottavaa kuulla, etten oo ainoo kyhmyineni. :D

Oon tätä vaivaani tosiaan sen reilun vuoden jo peitelly, kunnes tänään tartuin puhelimeen ja varasin ajan lääkärille. On se vaan helpottavaa kuulla, etten oo ainoo kyhmyineni. :D

Voi et varmasti oo ainoa! Noita vaivoja piisaa, mutta niistä ei paljoa puhuta. Itellä on tuo virtsarakonlaskeuma, lievänä tosin... ei siitä haittaa oo muutaku kosmeettisesti. :D Eli alapää ei nätiltä näytä, mutta eipä sitä vastaantulijoiden tarvi tuijottaakaan. :whistle:

Jumppaa, jumppaa ja vielä kerran jumppaa. Ja sen kyllä huomaa/tuntee mikäli on jääny muutamana päivänä jumpat välistä. Eli alkaa tuntua paineen tunne ja pissattaa kokoajan. Häviää kun taas aloittaa jumppailun. =)

Mulla tää diagnosoitiin heti ekan synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa, sen jälkeen on vielä kaks synnytystä ollu ja neljännestä en uskalla ees haaveilla ettei vaiva pahene. :(

Voi et varmasti oo ainoa! Noita vaivoja piisaa, mutta niistä ei paljoa puhuta. Itellä on tuo virtsarakonlaskeuma, lievänä tosin... ei siitä haittaa oo muutaku kosmeettisesti. :D Eli alapää ei nätiltä näytä, mutta eipä sitä vastaantulijoiden tarvi tuijottaakaan. :whistle:

Jumppaa, jumppaa ja vielä kerran jumppaa. Ja sen kyllä huomaa/tuntee mikäli on jääny muutamana päivänä jumpat välistä. Eli alkaa tuntua paineen tunne ja pissattaa kokoajan. Häviää kun taas aloittaa jumppailun. =)

Mulla tää diagnosoitiin heti ekan synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa, sen jälkeen on vielä kaks synnytystä ollu ja neljännestä en uskalla ees haaveilla ettei vaiva pahene. :(

Joo, ei näistä taideta puhua työpaikan kahvipöydissä...

Mulla ei tätä vaivaa huomattu jälkitarkastuksessa, kun ei tää näy tai tunnu muulloin kun tosiaan ponnistaessa.

Tsemppia sulle treeneihin, jospa mullekin riittäis pelkkä jumppa, ettei tarviis leikkaukseen asti ryhtyä.

:)

Joo, ei näistä taideta puhua työpaikan kahvipöydissä...

Mulla ei tätä vaivaa huomattu jälkitarkastuksessa, kun ei tää näy tai tunnu muulloin kun tosiaan ponnistaessa.

Tsemppia sulle treeneihin, jospa mullekin riittäis pelkkä jumppa, ettei tarviis leikkaukseen asti ryhtyä.

:)

Kovin helpollahan ne ei leikkaamaan lähde, näin sanoi sillon synnärin fysioterapeuttikin. Eli ensisijaisena hoitona on just tuo jumppa ihan fysioterapeutin ohjauksessa.

Ja kyllä sullekin varmaan se jumppa auttaa, nyt vaan alat joka päivä jumppaamaan, aloitat pienestä ja pikkuhiljaa lisäät jumpan tehoa!

Mulle suurin ongelma tuossa laskeumassa oli ehkä just oma korvien väli, eli aattelin vaan että oon ainoa, kellään muulla ei oo tämmöstä vaivaa ja että vuoden päästä pissit lirisee pitkin lahkeita. :D Mutta onneksi näin ei oo! =)

Yhteistyössä