mulla on ressi kun ei ole minkäänlaisia rytmejä tuon muksun kaa..

• Viestiketjun aloittaja en nyt jaks kirjautuu
  • Ensimmäinen viesti
en nyt jaks kirjautuu
onko kaikilla suht tarkat rytmit ja ohjelmat päiväksi. mulla on 1 ja puol vuotias lapsi ja päivät mennee ku ne mennee.
herätään ku jaksetaan..sit syö puuron. hampaitakaan ei pese aina :/
jossain välissä kittaa pullollisen maitoa,sekin vielä korviketta, nokkiksesta ei suostu juomaan.
parin tunnin sisällä nukkuu päikkärit..nekin voi olla 20 min tai 2 tuntia.
kunnon ruokaa ei syö välttämättä koko päivänä..tai sit syö kerran tai kakski.
hedelmäsoseita syö pari lusikallista milloin sattuu.
yöunille menee viimeistään klo 11 illalla..
oikeesti oon ihan pulassa. miten saisin alettua pitämään jonkinnäköisen rytmin päällä!!

Meillä on ollut alusta asti tarkka rytmi. Tietty se on muotoutunut pojan kasvettua mutta nyt viimeset puoli vuotta on menty näin:
8.00 aamupala
11.00 lounas
12-14 päikyt
14.00 välipala
16.00 päivällinen
20.00 iltapala
21.00 nukkumaan

Aloitat vaan joku aamu niin että alatte nousta aina samaan aikaan ja toteutatte päivän ohjelman samassa rytmissä.

no
mikset ole alkanut tekemään jo aiemmin mitään rytmiä? Meillä 1v ja ollut rytmi jo pitkän aikaa, toki joskus ei nukutakaan kuin 45 min parin tunnin sijaan tms. mutta nukkumaanmenoaika yleensä ainakin pitää hyvin.

meillä
1-vuotiaalla tämmönen rytmi suurinpiirtein

klo 6-7 herää
klo 7.30 aamupala
klo 9 mennään ulos yleensä
klo 11 ruoka
klo 11.30 päiväunille, nukkuu yleensä klo 13.30
klo 14 välipala
klo 16 ruoka
klo 19 iltapala
klo 19.45 sänkyyn
klo 20 nukkuu jo yleensä

Yöllä heräilee joskus, tutilla nukahtaa kyllä heti uudestaan

äiti ja poika
Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Meillä on ollut alusta asti tarkka rytmi. Tietty se on muotoutunut pojan kasvettua mutta nyt viimeset puoli vuotta on menty näin:
8.00 aamupala
11.00 lounas
12-14 päikyt
14.00 välipala
16.00 päivällinen
20.00 iltapala
21.00 nukkumaan

Aloitat vaan joku aamu niin että alatte nousta aina samaan aikaan ja toteutatte päivän ohjelman samassa rytmissä.

täälläkin sama rytmi!!!kyllä on helpomapaa kaikille kun on tietty rytmi...

Meilläpäin kysyttiin neuvolassa että haluanko sellaiseen kerhoon missä oli päivä 9.30-14.30 ja kolme päivää viikossa ti,ke,to ja yksi kausi oli puolvuotta ja sai 2 kautta käydä per äiti. Minut siis ohjattiin tuonne kun oli vain yksinäinen eikä lähipiirissä ollut muita kenen kanssa asioita pohtia. Kannattaa kysyä ja tämä oli siis ihan niin että kävijät oli vakituisia ei satunnaisia eikä ulkopuolisille tuosta noin vain olikohan se max 6 äitiä mitä otettiin kerralla ja etusijalla vielä ongelmaiset äidit,joskus mahtuu muitakin,kaikki kun ei ongelmiaan kerro/tunnusta.

Minä täällä vaan huutelen
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
1-vuotiaalla tämmönen rytmi suurinpiirtein

klo 6-7 herää
klo 7.30 aamupala
klo 9 mennään ulos yleensä
klo 11 ruoka
klo 11.30 päiväunille, nukkuu yleensä klo 13.30
klo 14 välipala
klo 16 ruoka
klo 19 iltapala
klo 19.45 sänkyyn
klo 20 nukkuu jo yleensä

Yöllä heräilee joskus, tutilla nukahtaa kyllä heti uudestaan
Meillä kanssa elellään aika hyvin tätä rataa. ;) Nyt on poika kyllä tuhiss kohta jo tunnin kun oli rankka iltapäivä kotieläin puistossa. :) Ikää 1 v 3,5kk.

Alkuperäinen kirjoittaja en nyt jaks kirjautuu:
onko kaikilla suht tarkat rytmit ja ohjelmat päiväksi. mulla on 1 ja puol vuotias lapsi ja päivät mennee ku ne mennee.
jossain välissä kittaa pullollisen maitoa,sekin vielä korviketta, nokkiksesta ei suostu juomaan.
oikeesti oon ihan pulassa. miten saisin alettua pitämään jonkinnäköisen rytmin päällä!!
Ulkoilma on varma nakki ruokahalun nostamiseen.
Ja ei se lapsi sitä rytmiä ala noudattamaan ellet sinä aloita. Tsemii nyt ja aloitat huomenna, kuten täällä jo neuvottiinkin.

vieras
Kuulostaa kyllä uskomattoman laiskalta, jos ei ole porvoosta. Kai nyt vielä tuossa vaiheessa ihmiset tekevät yleensä ylikierroksilla kaiken. Kaikki on täydellistä ja tiptop, jos on vaan yksi pieni. Ei tämä nyt ole totta tämä aloitus.

Alkuperäinen kirjoittaja en nyt jaks kirjautuu:
Mitä ihmettä!! Ihanko itse 1,5-v teillä hääräilee (vrt. tummennetut kohdat)? Ja sinä nuokut vieressä/netissä? Kyllä meillä minä herättäisin lapsen, jos aamu venyisi liikaa (riippuu muusta perheestäsi), minä syöttäisin lapsen, pesisin lapsen hampaat (!!!), syöttäisin ruuan (millä lapsesi elää jos ei kunnon ruokaa syö? Hakeeko itse kaupasta herkkuja vai??) ja laittaisin unille viim. klo 21.

Kuka teillä määrää?

no meillä ei ihan tarkkaalleen mennä joka päivä mutta noin suunnilleen.nuorimmainen herää 7.30-8.30,sen jälkeen aamupala,lounas 11-12 sit olis tarkoitus laittaa koisii,mutta vierähtää välillä jopa yli yhden ennen kuin on nukkumassa,riippuu ollaanko kotona..

ja heräilee n.kahden tunnin päästä.ruoka syödään 16-18 ja iltapala 19.30-20.00
...noilla jollain välillä on päivisin noi rytmit.

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
8.00 aamupala
11.00 lounas
12-14 päikyt
14.00 välipala
16.00 päivällinen
20.00 iltapala
21.00 nukkumaan

Just näin! Tää on se rytmi minkä mä aikoinaan sairaalan unikoulusta sain.
Toiset pärjää hyvin "rytmittöminäkin" mutta multa hajois pää :| . koskaan ei tietäis milloin laps nukkuu tai syö, suunnittele siinä sit johonkin lähtemistä!
Ja ne kunnon ruuat ois tosi tärkeitä noin pienelle.

tee
meillä tyttö 1,5vee, rytmi:

6-8 herätys ja aamupala

ulos tai leikkiä sisällä

11-12 lounas

12-14 unet, herättyään välipala

ulos tai leikkiä sisällä

16 päivällinen

18 ehkä jotain hedelmää

19 pesut

19.30 puuro ja maito

20-20.30 nukkumaan

oikeesti itelläkin helpompaa kun lapsella selvät rytmit, meillä nukuttiin ennen ihan miten sattuu, oli raskasta itsellekkin..

ulkoilkaa paljon!

Yhteistyössä