Mulla on ongelma, iso ongelma

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elämä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elämä"

Vieras
Se saattaa antaa mulle voimia tehdä merkittäviä päätöksiä. Ne päätökset voivat johtaa joko todella hyviin asioihin tai todella pahoihin asioihin. Mulla on siis ongelma. Uskallanko ottaa suuren askeleen? Uskallanko hypätä tuntemattomaan? Uskallanko elää vai jätänkö hyppäämättä ja kadun loppu elämäni katkeroituen lopulta ilkeäksi vanhaksi ämmäksi, jonka elämä varastettiin? Siltä musta nimittäin tuntuu, jos en hyppää.
 
Kysymyksenasettelu antaa vastauksen. Mitäs enää muilta lupaa ja siunausta pyydät, kun asenteesi on tuo. Toivottavasti mukana on myös järki eivätkä pelkästään tunteet, jotka kysymyksessä jylläävät.
 
Kannattaa olla aivan varma tunteista, mutta kuunnella myös järkeä. Jos kyse on uudesta miehestä ja ihanasta rakkaudesta, niin alkuhuuma (mikä tietenkin nyt voittaa oman kumppanin kanssa olevan suhteen) saattaa tulla aikamoisella rytinällä alas vuoden parin päästä. Sitten voikin jäädä tyhjin käsin...
 
[QUOTE="elämä";23336319]Järkikö tekee elämästä onnellisen?[/QUOTE]

Ehkä niin päin että tunteet voivat tehdä elämästä onnettoman jos ne sivuuttavat järjen täysin, sitä kun ei välttämättä huumassa ajattele ihan loppuun saakka ja lopulta aiheuttaa itselleen vain paljon enemmän onnettomuutta kuin pienellä mietinnällä.

Mutta kun ei tiedä mitä tämä hyppysi tuntemattomaan koskee, ei voi kuin sanoa että haaveita pitää pyrkiä toteuttamaan kun ei toisia matkalla satuta.
 

Yhteistyössä