Mulla on ollut ihan kamala viime viikko, tsempatkaa mua jaksamaan tämä alkava viikko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kovia kokenut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No aikalailla on erilaiset käsitykset kamalasta viikosta.. Sori vaan mutta aika kitinälle tuo sun valitus kuulosti. Eikö teillä käytetä särkylääkkeitä vai miksi tuo kuumekin oli noin hankalaa?

[QUOTE="vieras";25997821]No aikalailla on erilaiset käsitykset kamalasta viikosta.. Sori vaan mutta aika kitinälle tuo sun valitus kuulosti. Eikö teillä käytetä särkylääkkeitä vai miksi tuo kuumekin oli noin hankalaa?[/QUOTE]

No kuule en viittinyt ihan koko ajan sitä lääkettä lapselle syöttää, ei se tauti mee pois jos se kuumeen ei anna yhtään olla. Tiedätkö, kuume johtuu siitä kun elimistö käy taistelua niitä viruksia ja bakteereita vastaan, jos sitä ei oo niin tautikin pitkittyy. Itseeni ei paljoa särkylääkkeet finrexin tai muutkaan dropit auttaneet.

Kerro sitten millainen ois sun rankka viikkosi, jos sille kerran on joku alaraja olemassa. Ihme porukkaa täälläkin...

Mä en tiiä mikä teitä vaivaa, luetteko kaikki vaan ekan kappaleen mun aloituksesta, vai eikö teistä olis kamalaa jos joku huutais viikon teidän korvaan kuin palosireeni, koko vuoden odotettu muutaman tunnin vapaahetki miehen kanssa menis ihan päin seiniä, teidät haukuttaisiin kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta puolisonne toimesta, ja lopuksi teiltä vielä kuolisi 12 lemmikkiä kolmen tunnin sisällä?

Jos joku vastaa ettei tunnu missään, niin epäilen hänen olevan kyborgi.

No kuule en viittinyt ihan koko ajan sitä lääkettä lapselle syöttää, ei se tauti mee pois jos se kuumeen ei anna yhtään olla. Tiedätkö, kuume johtuu siitä kun elimistö käy taistelua niitä viruksia ja bakteereita vastaan, jos sitä ei oo niin tautikin pitkittyy. Itseeni ei paljoa särkylääkkeet finrexin tai muutkaan dropit auttaneet.

Kerro sitten millainen ois sun rankka viikkosi, jos sille kerran on joku alaraja olemassa. Ihme porukkaa täälläkin...

Jos lapsi on niin kipeä että huutaa niin kyllä annan lääkettä. Kyllä se tauti menee ohi ilman turhaa kipuakin. Nykyään on sen verran tehokkaat särkylääkkeet keksitty myös lapsille. Meillä syödään todella vähän särkylääkkeitä mutta sillon kun on oikeasti tarve niin niitä käytetään.

Jos olen ite sairaana otan ensimmäiset pari kolme päivää särkylääkettä kellon mukaan että selviän pystyssä. Mulla 6 lasta hoidettavana ja mies tekee n 15 tunnin työpäiviä. Lisäksi käyn ite vielä sen 15-20 tuntia viikossa töissä illasta/alkuyöstä kun mies kotiutuu.

Tässä pahin viikko n kk takaa.
Vanhin kieltäyty menemästä ma aamuna kouluun. Syyksi paljastui lopulta koulukiusaaminen. En saanut luokanvalvojaa enkä kuraattoria kiinni. 2 päivää meni sitä selvittäessä. Lisäksi lapsella epäilty masennusta ja käytös on muutenkin sen mukaista. Välillä vaan makaa ja itkee. Saa mielettömiä raivokohtauksia ihan olemattomista.

Seuraavana päivänä meen hakeen ekaluokkalaista koulusta niin mulle tullaan sanomaan että kuudesluokkalainen on opettajan huoneessa puhuttelussa. meen sinne ilman parempaa tietoa tapahtuneesta. Lapsi on itkuinen ja opettaja hermona. Saan tilanteen poikki ja lähdetään pois. Lapsi kieltäytyy menemästä kouluun enää. Opettajan käytös oli jotain käsittämätöntä ja mies ottaa yhteyttä ylemmälle tasolle.

Su iltana nousee yhdelle kuume ja alkuviikosta sit angiina testiin. Loppuviikosta saa kuurin ja 2 seur. alkaa valittaa kurkkukipua. Ja kun nuo on hoidettu tulee yks lapsista kerhosta nilkuttamalla oli jalka vääntyny juostessa. Seur päivänä istutaan tk:ssa sit 4 tuntia.

TÄhän lisäksi miehellä on on töissä super extra kiireistä ja stressaavaa ettei kotona paljon näy saati että ois jotain apua.

Edelleenkään tilanne ei normaalissa. Joten sori.

Mä en tiiä mikä teitä vaivaa, luetteko kaikki vaan ekan kappaleen mun aloituksesta, vai eikö teistä olis kamalaa jos joku huutais viikon teidän korvaan kuin palosireeni, koko vuoden odotettu muutaman tunnin vapaahetki miehen kanssa menis ihan päin seiniä, teidät haukuttaisiin kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta puolisonne toimesta, ja lopuksi teiltä vielä kuolisi 12 lemmikkiä kolmen tunnin sisällä?

Jos joku vastaa ettei tunnu missään, niin epäilen hänen olevan kyborgi.

Kuule se että lapsi on huutanut on ihan oma vikasi kun et kerran ole lääkinnyt asianmukaisesti! Ei se kuume paranna lasta,se on vaan oire taudista! ihme hömppä uskomuksia joillain(mä lääkitsen aina kun tarve on,tottakai oikean annoksen rajoissa).

Mutta kyllä mä muuten ymmärrän. Mä uskone ttä nää arvostelijat on just niitä joilla mummi/kummi/vaari/sisko/täti ryntää heti lastenhoito avuksi kun vaan vähänkin on tarvetta,ei he tiedä oikeasta elämästä

Mulla on ollu kamala lapsuus ja nuoruus, niin vanhemman alkoholisekoiluja, väkivaltaa kuin syömishäiriötä.

Siitä huolimatta mulla teki ihan vilpittömästi mieli lohduttaa ap:ta. Eikä musta tuntunu siltä että ap:n murheet on naurettavia.
Päinvastoin, mua itketti kalojen kuolema, kuulostaa aivan hirveältä!

En kiillota mitään sädekehää, yllätyin vaan harmaiden vähättelystä. Varsinkin ko viikko kuulosti ihan oikeasti menneen päin persettä.

Tsemppiä ap, toivon sulle parasta.

[QUOTE="vieras";25998442]Jos lapsi on niin kipeä että huutaa niin kyllä annan lääkettä. Kyllä se tauti menee ohi ilman turhaa kipuakin. Nykyään on sen verran tehokkaat särkylääkkeet keksitty myös lapsille. Meillä syödään todella vähän särkylääkkeitä mutta sillon kun on oikeasti tarve niin niitä käytetään.

Jos olen ite sairaana otan ensimmäiset pari kolme päivää särkylääkettä kellon mukaan että selviän pystyssä. Mulla 6 lasta hoidettavana ja mies tekee n 15 tunnin työpäiviä. Lisäksi käyn ite vielä sen 15-20 tuntia viikossa töissä illasta/alkuyöstä kun mies kotiutuu.

Tässä pahin viikko n kk takaa.
Vanhin kieltäyty menemästä ma aamuna kouluun. Syyksi paljastui lopulta koulukiusaaminen. En saanut luokanvalvojaa enkä kuraattoria kiinni. 2 päivää meni sitä selvittäessä. Lisäksi lapsella epäilty masennusta ja käytös on muutenkin sen mukaista. Välillä vaan makaa ja itkee. Saa mielettömiä raivokohtauksia ihan olemattomista.

Seuraavana päivänä meen hakeen ekaluokkalaista koulusta niin mulle tullaan sanomaan että kuudesluokkalainen on opettajan huoneessa puhuttelussa. meen sinne ilman parempaa tietoa tapahtuneesta. Lapsi on itkuinen ja opettaja hermona. Saan tilanteen poikki ja lähdetään pois. Lapsi kieltäytyy menemästä kouluun enää. Opettajan käytös oli jotain käsittämätöntä ja mies ottaa yhteyttä ylemmälle tasolle.

Su iltana nousee yhdelle kuume ja alkuviikosta sit angiina testiin. Loppuviikosta saa kuurin ja 2 seur. alkaa valittaa kurkkukipua. Ja kun nuo on hoidettu tulee yks lapsista kerhosta nilkuttamalla oli jalka vääntyny juostessa. Seur päivänä istutaan tk:ssa sit 4 tuntia.

TÄhän lisäksi miehellä on on töissä super extra kiireistä ja stressaavaa ettei kotona paljon näy saati että ois jotain apua.

Edelleenkään tilanne ei normaalissa. Joten sori.[/QUOTE]

Juu, rankka viikko on ollut sulla, mutta musta ei mitenkään hirveän vertailukelpoinen, tottakai sulla on rankempaa kuin mulla, ois varmasti vaikka ois ihan tavallinen viikko teillä, ja sitä verrattais mun viime viikkoon. KOSKA TEILLÄ ON KUUSI LASTA, mulla vain yksi. :O Jos haluat verrata, valitse noista yhden lapsen ongelmat per viikko, ja vertaa sitä sitten 24/7 huutavaan UHMAIKÄISEEN lapseen (ei siis huutanut pelkästään kipeyttään, vaan myös kiukkuaan joka johtuu uhmasta, se vaan paisui tuon kipeyden takia uskomattomiin mittasuhteisiin. Tottakai mä antaisin lapselleni lääkettä jos hän huutaisi kipuaan noin paljon.

Joten sori ihan vaan itelles.

[QUOTE="kiia";25998547]Kuule se että lapsi on huutanut on ihan oma vikasi kun et kerran ole lääkinnyt asianmukaisesti! Ei se kuume paranna lasta,se on vaan oire taudista! ihme hömppä uskomuksia joillain(mä lääkitsen aina kun tarve on,tottakai oikean annoksen rajoissa).

Mutta kyllä mä muuten ymmärrän. Mä uskone ttä nää arvostelijat on just niitä joilla mummi/kummi/vaari/sisko/täti ryntää heti lastenhoito avuksi kun vaan vähänkin on tarvetta,ei he tiedä oikeasta elämästä[/QUOTE]

Ei ole mitään hömppää, vaan ihan biologiaa. :D Ja jos osaisit lukea, olisit tajunnut jo aloituksesta että lapseni huusi pääasiassa koska on uhmainen. Huutaa siis tällä hetkellä muutenkin paljon, nyt vaan korostui kun oli lisäksi kipeä. Tottakai mä annan lapselleni lääkettä jos hän huutaisi kipua, mutta kun se kiukkuaa uhmaa niin siihen ei särkylääkkeet valitettavasti tehoa.

Ja niin, mäkin voisin soittaa lapsenhoitoapua kun olemme kipeitä, mutta mä en halua laittaa sairastavaa lasta hoitoon, kärsin sitten mielummin itse. Kyse ei nyt ole marttyyriasenteesta, vaan siitä että mulle lapsi on tärkeintä, aina.

Tollanen "kurjuudesta kilpaileminen" kertoo vaan huonosta itsetunnosta, ja ap; yritä jaksaa. Ne kotityöt ei karkaa, ja muutenkin kannattaa karsia niitä turhempia hommia. Ruoassakin voi välillä joustaa, ja päästää itseään helpommalla, ja vaikka mies onkin töissä, niin hoitakoon oman osuutensasilloin kun on kotona

Yhteistyössä